Інтегрований курс «Я досліджую світ»
1 клас
30 тиждень
Тема тижня – ВЕСЕЛКА
Тема дня: Червоний день. Від серця - до серця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Індекс очікуваного результату |
1. |
Ранкова зустріч. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Обґрунтовує свої вподобання. Розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова. Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу. Описує (коментує) послідовність дій стосовно розв’язання проблемного завдання (в тому числі сюжетної задачі) за допомогою дорослого або самостійно. Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором. Спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі. Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. |
2 МОВ 1.1-1
2 МОВ 1-1.5-2 2 МОВ 1-1.6-4
2 МАО 1-4.2-1
2 МАО 2-2.2-2
2 ПРО 1-4.3-1
2 ПРО 2-3.1-4
2 ГІО 2-7.2-4 |
2. |
Робота в групах. Складання пазлів. Підбір узагальнюючих назв. |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку. Дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях . Описує дії, доцільні в разі небезпечної ситуації з вогнем. Знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів. Групує об’єкти, дає назву групі. Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки. Дотримується правил поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим. |
2 СЗО 4.4-6
2 ГІО 2-7.2-3
2 СЗО 3-1.4-6
2 СЗО 1-2.1-3
2 ІФО 1-1.3-3
2 ІФО 1-1.3-6 2 ПРО 1-4.1-1
2 ПРО 2-3.2-1
|
3. |
Читання казки «Червоні помідорчики Черрі». |
Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація). Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитанного. Зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом. Пояснює значення сонячного світла для живих організмів. |
2 МОВ 2.2-2
2 МОВ 2-2.1-4
2 МОВ 2-2.3-1
2 ПРО 2-3.1-12 |
4. |
Перегляд мультфільму «Червона жабка». |
Обговорює зміст і форму простого медіатексту (мультфільм),виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах. Спостерігає за використанням кольору, музики, анімації в медіатексті. Висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутих простих медіатекстів(мультфільми). Встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди. |
2 МОВ 4-1.4-4
2 МОВ 4-1.4-5
2 МОВ 4-1.5-5
2 ГІО 2-6.3-3 |
5. |
Фізкультхвилинка. Гра «Веселка-дуга» |
Застосовує рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потребу в руховій та ігровій діяльності. Імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо. |
2 ФІО 2-1.3-2
2 МОВ 6-2.7-3 |
6. |
Гра «Чарівник червоного кольору» |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Фантазує на основі прочитанного. |
2 СЗО 4.4-6
2 МОВ 2-2.7-1 |
7. |
Створення червоного маку- символу примирення. |
Виявляє повагу до померлих, вшановує героїв і жертв трагедій або злочинів проти людства. Виготовляє доступні атрибути до свят та урочистостей. Аналізує зображення схем технологічної послідовності за допомогою дорослих та дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків). Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць,тощо) Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їх істотними ознаками. |
2 ГІО 3-2.1-3]
2 ГІО 3-7.1-5
2 ТЕО 2-1.2-1
2 ТЕО 2-4.3-1
2 МАО 4-4.5-1 |
8. |
Рефлексія. |
Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших. Обґрунтовує свої вподобання. Поповнює власний словниковий запас. |
2 ГІО 7. 2-3
2 МОВ 1-1.5-2 2 МОВ 1-1.7-3 |
І. Ранкова зустріч.
Добрий день, добрий день,
Матінко - земля!
Добрий день, добрий день,
Вся моя сім’я!
Добрий день, добрий день,
В небі журавлі!
Добрий день, добрий день,
Людям на землі!
Це для вас усміхається сонечко,
Загляда веселка у віконечко,
Добрий день, добрий день, добрий день!
Колір цей яскравий дуже.
Колір серця, колір ружі,
Колір яблук у садку,
Колір маків на луку,
Колір шляпки в мухомора,
Колір вуст і помідора.
Колір це любові, долі, еволюції,
Колір пихи й заборони.
Що за колір то? (Червоний.)
ІІ. Робота в групах. Складання пазлів. Підбір узагальнюючих назв.
Перша група: малина, полуниця, кавун, вишня ( ЯГОДИ)
Друга група: тюльпан, троянда, мальви, мак ( КВІТИ)
Третя група: помідор, перець, буряк, редиска ( ОВОЧІ)
Четверта група: язик, серце, губи, краплинка крові ( ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ)
П’ята група: червона ікра, борщ, кетчуп, червона риба ( ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ)
Шоста група: сонечко, краб, папуга, морська зірка (ТВАРИНИ)
Сьома група: пожежник, вогонь, пожежна машина, вогнегасник. (ПОЖЕЖА)
- А зараз я запропоную вам ще декілька зображень. Як вони відносяться до нашого червоного дня?
Восьма група: підсніжник, їжак вухатий, чорний лелека, конвалія (ЧЕРВОНА КНИГА)
Усі тварини та рослини потребують любові, доброго, чуйного ставлення.
ІІІ. Робота над казкою.
- Прочитайте казку.
ЧЕРВОНІ ПОМІДОРЧИКИ ЧЕРРІ
Жили собі на городі дружні, веселі червоні брати-помідорчики. Вони були схожими один на одного, бо були близнюками і звали їх Черрі. А також вони були маленькими копіями всіх інших помідорів і навіть старого буркотуна Чарлі, тільки маленькими. Братики завжди так галасували і сміялися, бо хотіли привернути до себе увагу Сонечка. Вони його дуже любили та хотіли колись поговорити з ним. Помідорчики чомусь вважали Сонечко своїм родичем, бо іноді сонце буває таким же червоним, як і помідори. Черрі завжди дуже хотіли спитати про це в нього, але Сонце так високо та далеко. Їх голосів було не чути, та і Чарлі завжди говорив, що Черрі просто мрійники і пустуни, та нічого в них ніколи не вийде.
Одного разу захід сонця осяяв весь город і яскраво-червоні промінці ніжно торкнулися червоних щічок маленьких помідорчиків, які вже майже поринули в солодкий сон. Сонце було так низенько і, здається, почуло важливе запитання маленьких Черрі. Виявляється вони дійсно не чужі одне одному, бо Сонечко доглядає і піклується та щиро любить всіх. Все та всі на землі Сонячні сини і дочки.
- Хто головні герої в казці?
- До якої природи вони належать? ( жива чи нежива)
- Доведіть, що помідори - це жива природа.
- А чому сонечко не належить до живої природи?
- Кого вам нагадують помідорчики?
- А кого нагадує Сонечко?
ІV. Перегляд мультфільму « Червона жаба» (https://www.youtube.com/watch?v=0aQScAabfvc )
- Які емоції пережили?
- Коли вам було шкода жабку?
- Чи був момент, коли ви гордилися нею?
- Як потрібно ставитися до тих, хто чимось відрізняється від інших?
V. Фізкультхвилинка. Гра «Веселка –дуга»
Здрастуй, веселко-дуго, (Діти виконують нахил.)
Різнобарвний місток! (Широко розводять руки в сторони, «малюючи» в повітрі дугу.)
Здрастуй, веселко-дуго! (Знову виконують нахил.)
Приймай нас в гості. (Йдуть по колу, взявшись за руки.)
Ми по веселці бігом (Біжать по колу один за одним, високо піднімаючи коліна.)
Пробіжимося босоніж.
Через веселку-дугу (Роблять чотири стрибки на носках.)
Перестрибнемо на бігу ( Роблять ще чотири стрибки на носках.)
І знову бігом, бігом ( Біжать по колу один за одним, високо піднімаючи коліна.)
Пробіжимося босоніж.
VI. Гра «Чарівник червоного кольору».
- Діти, чи все може бути червоного кольору?
- А тепер пофантазуймо.
Обирається Чарівник червоного кольору. На нього одягається червоний капелюх. Чарівник бере на столі картку з якоюсь ілюстрацією і називає словосполучення зі словом «червоний», наприклад: червона коза, червоні вуха, червоні щічки, червоне молоко і т.д. Діти по черзі розповідають своїх припущення, чому той чи інший об’єкт став червоним.
VII. Створення червоного маку – квітки примирення.
- 8 травня ми відзначатимемо день пам’яті та примирення. У цей день в багатьох країнах світу згадують події Другої світової війни, адже це найкривавіший глобальний конфлікт, у ході якого загинуло за різними оцінками від 50 до 85 мільйонів людей. Символом цього дня є квітка червоного кольору – мак.
- Пропоную виготовити таку квітку примирення.
- Розгляньте шаблони. Якої вони форми? Це многокутник?
- Чи всі круги однакові за розміром? Розташуйте їх у порядку зменшення розміру справа наліво.
- Пронумеруйте шаблони цифрами.
- Розгляньте зразок маку. Чи однакового кольору пелюстки? Чим відрізняються? Шаблони яких номерів потрібні для виготовлення червоних пелюсток? Який шаблон потрібно використати для виготовлення пелюстки темнішого відтінку червоного кольору? Якого кольору серединка квітки? Який шаблон нам допоможе її виготовити?
- Зверніть увагу на розміщення пелюсток квітки. Що ви можете про це сказати?
-Приступимо до роботи.
Самостійна робота учнів супроводжується відео ( пісня «Маки червоні» -https://www.youtube.com/watch?v=E6AEjtpBp5g )
VIII. Рефлексія.
- Виберіть із запропонованих слів ті, що підходять червоному кольору.
Любов, активність, спокій, серце, перемога, кров, примирення, червень, літо, зима, свято, небо, заборона, сум, енергія, лінь, ліс.
Вправа «Райдужний тонік»
Це чудовий спосіб підбадьоритися, підняти настрій та тонус.
1.Влаштуйтесь якомога зручніше і зробіть глибокий вдих і видих.
2. Уявіть собі світле блакитне небо з райдугою від краю до краю.
3.Сконцентруйтесь на червоній лінії. Уявіть як вона починає вібрувати, віддаляється від райдуги і наближується до вас у вигляді червоної хмаринки. Коли ця хмарка досягне вас, воно розсипається на рубінові кристали і сиплеться на вас. Кристали торкаються шкіри і перетворюються у краплі води, вона просочується всередину і наповнює ваше тіло рубіновим кольором. Прийміть його, наповніться життєдайною енергією. Вдалого усім дня!