Урок "Як тварини готуються до зими"

Про матеріал
На уроці учні ознайомляться з осінніми змінами в житті тварин та сформуються уявлення про перелітних і зимуючих птахів.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

Тема. Як тварини готуються до зими

Мета: продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки; ознайомити учнів з осінніми змінами в житті тварин; формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів; виховувати дбайливе ставлення до тварин, виховувати естетичні почуття.

Обладнання:  мультимедійний комплект

Хід уроку

І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу ( Слайд 2)

 

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

(Діти сідають)

Заплющіть очі і повторюйте за мною:

  • Я уважний
  • Я все можу
  • Я все хочу знати
  • У мене все вийде

Розплющіть очі.  Я вам бажаю успіху і очікую цікавої плідної праці, щирого обміну думок, спостережливості і активної роботи.

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

 

Гра «Хто це» ( Слайд 3 – 6 )

  • Мають 6 ніжок. (Комахи)
  • Тіло вкрите шерстю, годують малят молоком. (Звірі)
  • Живуть в морях, океанах, річках, ставках. Тіло вкрите лускою. (Риба)
  • Тіло вкрите  пір’ям. (Птахи)

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» ( Слайд 7)

 

  • Як  одним словом назвати комах, звірей, риб та птахів?

ІІІ. Актуалізація опорних знань  

 

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»  (Слайд 8 )

 

- Яка зараз пора року?

- Чи змінилася поведінка тварин з настанням осені? Як саме?

-Чому тваринам, як і людям, потрібно готуватися до зими?

На ці запитання ми будемо знаходити відповіді на сьогоднішньому уроці.

Отже, завдання  нашого уроку такі: (Слайд 9 )

1.Продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки.

2.Ознайомитися з осінніми змінами в житті тварин.

3.Сформувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів.

4. Виховати дбайливе ставлення до тварин; естетичні почуття.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь учителя.

2 Робота з підручником.

Діти, чи добре ви знаєте птахів? Погляньте, яких пташок ви впізнали?

Чи все гаразд з нашими пташками? Адже, з настанням осені перелітні птахи  повинні відлетіти  в теплі краї , а осілі залишитися зимувати. 

 

Гра «Наведи лад» ( Слайд 10 – 11 )

Допоможіть птахам: кому з них треба відлетіти, а кому залишитися.

 

Інтерактивна вправа «Закінчіть мою думку» ( Слайд 12 )

 

  1. Птахи відлітають у вирій, тому що…
  2. Перелітні птахи – це велика група птахів, які…
  3. Осілі птахи – це…
  4. Сорока, горобець, сойка – це…
  5. Ластівка,зозуля, лелека – це…

 

V. Закріплення вивченого

 

  1. Завдання у зошиті. Поєднай у пари тварин і їхню підготовку до зими.

 

Гра «Мікрофон»

  • Чи було нам тепло, затишно протягом всього уроку?
  • А що треба зробити, щоб покращилося життя у тварин?

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику — в будці, в сараї — корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Горю зарадити можемо —

В будку Шарикові настеліть соломи,

Зайчикові покладіть під кущик

Кілька морквинок, листочок капусти,

Теплу корівці поставте водичку

Птицям насипте крихт в годівничку.

Як допоможемо дружно, малята,—

Виживуть взимку птахи і звірята

 

VI. Підсумок. Рефлексія 

Тепер у нас цілий багаж знань. Чи досягли ми поставленої мети?

Вправа «Інтерв’ю»

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Було цікаво дізнатися…
  • Я виконував завдання…
  • Я зрозумів, що…
  • Я навчився…
  • Я зміг…
  • Мене здивувало…
  • Урок дав мені для життя…
  • Мені захотілося…
  • Більше за все мені сподобалося…

VII. Домашнє завдання

На  картках запропоноване завдання на вибір.

  1. Скласти назви тварин. Розказати, як вони готуються до зими.
  2. Скласти казку «Осінні турботи їжачків»
  3. Підготувати хвилинку-цікавинку «Риби восени»

 


 

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку