Урок. " Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ."

Про матеріал
Я провела урок в 4- А класі. Досліджувала світ з учнями, яких не вчу і не знала. Хвилювалась!!! 45 хвилин - пролетіло!!!! І перерва також. Що ми робили??? -Шукали спільне і відмінне у цвяху і сірнику і придумували максимальну кількість їх застосувань. -Промені CОНЦЯ учні заповнювали різними словами, а тоді об'єднували в єдину спільну систему з ключовим словом УКРАЇНА.
Перегляд файлу

 

 

УРОК.  “ Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ “  ЦІЛІ   УРОКУ:

 Загальні:

Розширити знання учнів про навколишній світ.

Сформувати в учнів уміння спостерігати, аналізувати та робити висновки.

Розвивати пізнавальний інтерес і творчі здібності учнів.

Конкретні:

Розпочати навчити учнів проводити прості досліди з хімії, біології, фізики.

Розкрити зв'язок між хімічними, біологічними та фізичними явищами на доступному для четвертокласників  рівні .

Освітні:

Надати учням  початкові  поняття про хімічні, біологічні та фізичні явища.

Навчити учнів проводити прості досліди. 

Розвиваючі:

 Розвивати початкові  вміння критично мислити і творчі  та   природні задатки учнів.

Формувати в учнів уміння не тільки  бачити, чути, а і передбачувати,  практично досліджувати  та робити висновки.

Виховна:

Виховувати усвідомлення необхідності пізнання навколишнього світу.

Методи та прийоми:

Розповідь, бесіда, демонстрація, самостійна робота учнів.

Інтерактивні методи навчання:

Робота в групах.

Складання схем, задач, малюнків.

Розв'язання проблемних завдань і проведення дослідів.

Матеріали та обладнання:

Для хімічних дослідів:

Вода.

Сода.

Оцет.

 Апельсин.

  Повітряні кульки Лимонна кислота. 

Крейда. 

Сірники.

Цвяхи.  

Для біологічних дослідів:

Насіння квасолі.

Горщики.

Грунт.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання і знайомство з учнями.

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ.  Мотивація навчання. 

- Проблемне питання учням: Поясніть значення слова УСПІХ і від кого і чого він залежить???? Як побудувати ШЛЯХ ДО УСПІХУ?

-На дошці намальовано СОНЦЕ і учні  біля променів пишуть, що вони люблять

Учні написали слова: школа,мама, Україна,  квіти, мир,  добро, фізкультура, танці . А потім з цих слів склали змістовне оповідання з ключовим словом  УКРАЇНА (3 хв)

ІІІ. Актуалізація опорних знань .

Бесіда з учнями про хімічні, біологічні та фізичні явища.

  Учні пояснювали, як вони розуміють, що вивчають науки хімія, біологія, фізика і для чого потрібно все це знати, що  являють собою явища  та  наводили приклади різних явищ.

( Я Розповідаю  про хімічні,  біологічні, фізичні явища.)  (4хв) 

 ІV  ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ.

РОБОТА В ГРУПАХ.

В гості до учнів завітав СНІГОВИЧОК (який я зліпила перед уроком,  а всередину сніговичка вклала записку з словом  :  ЖИТТЯ.

1.   ЗАВДАННЯ УЧНЯМ:  Помістили СНІГОВИЧКА у посудину з водою і спостерігали, що відбувається і відгадували, яке  слово в CНІГОВИЧКУ?  А

потім    багато пояснювали   - В чому цінність життя ?  -Кому ми маємо бути вдячні за життя? (ЗРОБИЛИ СВІЙ ВИСНОВОК , ЩО СЬОГОДНІ НАЙВАЖЛИВІШЕ СЛОВО  - ПЕРЕМОГА.) (3хв)

2.   ЗАВДАННЯ УЧНЯМ : Зараз зима,як діяти якщо проламався лід?

Обговорили в групах  і кожна група  проробили практичні рухи: руками, ногами   і  відповідні дії  при проламуванні льоду на річці чи озері .(2хв)

 

3.   Фізкультхвилинка ( Учні виконали  китайську зарядку під музику)   

 

4.   ЗАВДАННЯ:

Учні отримали  залізний цвях і сірник і їм потрібно:

-Знайти спільні і відмінні ознаки  між ними (не менше 5)

   -Придумати по п’ять пркладів застосування цвяха і сірника ( Учні з великим задоволенням виконали це завдання і приємно мене здивували-  застосувань було більше.)

 

5.   ЗАВДАННЯ: (Хімічний дослід)  В стакан де міститься барвник,  вода,  питна сода   додаємо по каплях оцет. Спостерігаємо зміну кольору. 

Цей дослід показує, як хімічні реакції можуть призвести до зміни кольору учні пояснюють, ( я трішки допомагаю. ) 

 

6 ЗАВДАННЯ: 

Цей дослід подібний, але всі дії  учні виконують за інструкцією, cамостійно. 

Дано учням : 

2 склянки.

Холодна вода.

Близько 1 чайної ложки лимонної кислоти.

Близько 1 чайної ложки харчового барвника.

Інструкція:

У першу склянку налийте холодну воду.

У другу склянку налийте холодну воду і додайте лимонну кислоту.

Додайте харчовий барвник до кожної склянки.

Спостерігайте, як колір харчового барвника змінюється у склянці з лимонною кислотою.

(5хв)

7                    . ЗАВДАННЯ. У великий стакан  з водою опускаємо цілий апельсин, а в другий стакан почищений. Учні пояснюють, чому один  апельсин потонув а інший плаває.

 

8                    . ЗАВДАННЯ.  У пляшку  даємо 3 чайні ложки cоди   і 100 мілілітрів води   і додаємо 50 мл оцту і швиденько на горлишко пляшки натягуємо  повітряну кульку.  Учні спостерігають, як кулька надувається і пояснюють чому?

9.                 ЗАВДАННЯ. У півлітрову банку  я налила оцту і опустила яйце, учні спостерігають виділення бульбашок (Я ПОЯСНЮЮ, ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ, яйце залишили і через декілька днів діти всі побачили, що шкарлупа яйця розчинилась і всі вони знали,ЧОМУ?)

10.             ЗАВДАННЯ  учні мають у пробірках порошок крейди і до неї каплями додають лимонний сік  і спостерігають виділення газу. (6 хв) 

А ЩЕ В НАС БУВ КРАСИВИЙ ДОСЛІД “ВУЛКАН”.

ХВИЛИНКА РЕЛАКСУ: Учні зручно лягають на парту, закривають очі і  уявляють літо і згадують приємні події і  загадують три найзаповітніші бажання і посилають позитивну енергетику рідним людям. 

 

11.ЗАВДАННЯ. 

Дослід з ростом рослин. Цей дослід допоможе учням зрозуміти, як впливають різні фактори на ріст рослин. 

 Для цього,  ми взяти кілька однакових насінин квасолі, посадили їх: одні в піщаний грунт, другі  в грунт  з клумби,а треті в чорнозем. Три групи мають підливати  однаковим об'ємом води  і спостерігати, як вони ростуть  і чому?? 

 12.ЗАВДАННЯ : Учні  отримують шоколадну конфету “ Білочка”,  волоський горіх і яблуко. 

-Діти мають пояснити,  що для організму найкорисніше і чому ? -Cкласти задачу  про яблука горішки і  цукерки. 

- Діти обмінюються задачами  між групами і розв’язують. (5хв)  

(Cкільки цікавих думок і задач!!!! МОЛОДЦІ!)  V. РЕФЛЕКСІЯ. 

А на рефлексії, все це пригадали.

Бесіда з учнями про те, що вони дізналися на уроці.

VI. Підсумок уроку.

ЩО ДІЗНАЛИСЬ?

ЩО СПОДОБАЛОСЬ?

 

ЩО НЕ ЗРОЗУМІЛИ  ?

Оцінювання роботи учнів.

Домашнє завдання.( ЗА БАЖАННЯМ)

-Підготувати повідомлення про одне з хімічних, біологічних або фізичних явищ.

 Провести дослід :

Виноградина

Вода

Кухоль

Інструкція:

Налийте воду в миску.

Покладіть виноградину у воду.

Спостерігайте, як виноградина опускається на дно.

Додайте у воду кілька крапель миючого засобу.

Спостерігайте, як виноградина починає спливати.Вміти пояснити чому?

image 

image 

image

image 

image 

image 

image 

pdf
Додано
20 січня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку