Урок "Я досліджую світ" для 2 класу
"Осінь. Ознаки осені"
Тема. "Осінь. Ознаки осені."
Мета: знання про осінні зміни в живій та неживій природі,розкриють походження назв осінніх місяців,збагатять свій словниковий запас,зануряться у світ народної мудрості та краси осінньої природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
– перевірка готовності учнів до уроку;
– створення емоційного настрою:
Любі діти рада вітати вас у цій приємній мандрівки до Країни знань.
Щоб дзвенів веселий сміх,
Дітлахи не плакали,
Світить сонечко для всіх,
Світить всім однаково.
ІІ. Хвилинка спостереження
Слово нашому синоптику……
Доповідь маленького синоптика
А зараз про погоду
Температура повітря – ….
Стан неба – …
Вітер – ………
Опади – ….
-Погода сьогодні у Києві трохи пасмурна, отож всім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.
III. Повідомлення теми уроку
Відгадування загадки (Слайд)
Дні короткі і сумні,
І частіш ідуть дощі,
Сонце менше припікає,
І пташки вже не співають,
Я не можу бігти босий,
Бо надворі нині … (Осінь)
-Про яку пору року йдеть в загадці?
–Тема нашого уроку «Які в осені прикмети?»
ІV. Мотивація навчальної діяльності
-Дітки, для тих хто на уроці буде активним , отримає подарунки- осінні листочки.
V. Актуалізація знань учнів
Інтерактивна технологія « Мікрофон».
-Які ви знаєте пори року?
– Яка зараз пора року?
VI. Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь вчителя
З приходом осені природа змінюється. Якщо на початку осені ще стоять зеленими багато дерев і кущів, можна побачити квітучими деякі рослини, а сонечко радує своїми лагідними промінцями, то згодом дерева змінюють своє забарвлення, частіше ідуть рясні дощі іноді випадає сніг, дні стають коротшими і холоднішими.
2.Ознайомлення із визначенням «Осінь»
4.Відгадування загадки
Матінка Осінь полями іде,
Трійко хлоп’ят за собою веде
Кожен назве, бо кожен їх знає
Перший- у вирій птахів відряджає,
Другий-золотом ліс прикрашає,
Третій- те золото вітром зриває.
Вересень, жовтень,листопад.
5.Хвилинка-цікавинка. Розповідь про походження назв осінніх місяців.
5.1.Про вересень розповідає вчитель.
Слово «вересень» походить від назви вічнозеленого куща –вересу. Оскільки верес починає цвісти восени, то і місяць назвали на його честь. Спершу вересень звався «ревун», тому що в цей період масово перегукувалися олені. (слайд)
5.2. Чому жовтень отримав таку назву? Відповідь знайдемо у підручнику.
Робота за підручником (с. 39)
5.3 Пошукова діяльність учнів. Слухання інформації, самостійно підготовленої учнями про листопад.
-Яких рослини не торкнулися зміни з приходом осені?
І маленькі, і старенькі
Влітку, взимку, восени.
Всюди вдягнені гарненько
У зелені сукні всі. (Ялинки)
VI. Узагальнення знань, умінь, навичок
1. Вправа «Незакінчене речення»
Вересень називається так тому ,що…
Жовтень має таку назву тому, що….
Листопад назвали так тому, що…
2. Робота з підручником ( с. 40) Ознайомлення з мудрими народними висловами про осінні місяці.
«Мозковий штурм».
-Поясніть зміст народних висловів про осінні місяці
3. Вправа «Мікрофон»
-Чому мені подобається осінь?
4. Милування красою природи рідного села.(Слайди)
5. Слово вчителя.
Осінь-це золота пора року. Але, на жаль, не всі люди приходять до лісу, парку помилуватися його красою. Вони знищують цю красу.
Пам’ятайте, любі діти,
Щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали в чистім небі
І лелеки й журавлі ,
Щоб пташки у нас співали,
І дерева підростали,
Щоб земля була у квітах,-
Бережіть природу діти!(слайд)
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
– Я вашою роботою задоволена, а ви?
– Яку мету ми ставили на початку уроку? Чи досягли її?
(На дошці прикріплений малюнок їжачка.)
Діти прикріплюють на дошку листочок і говорять, що запам’яталося, що нового дізналися, що сподобалося.
VIII. Домашнє завдання
Підібрати прикмети, прислів’я , народні вислови про осінні місяці.