Урок Я досліджую світ "Домашні улюбленці"

Про матеріал
Урок розроблений в стилі НУШ. На уроці розширюємо та поглиблюємо знання дітей про хатніх улюбленців, знайомимо з правилами догляду за ними, вчимо спостерігати та доглядати за ними. Виховуємо любов до тварин, відповідальність та дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

 

ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №52 І-ІІІ СТУПЕНІВ                                                                           ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

Відкритий урок

  Я досліджую світ

Тема: «Домашні улюбленці»

2 клас

 

 

 

 

                                                 Вчитель початкових класів: Шкарупа Т.С.

 

 

 

 

 

Тема. Домашні улюбленці.

Мета: розширити і поглибити знання дітей про хатніх тварин; ознайомити учнів з правилами догляду за хатніми улюбленцями; розвивати вміння спостерігати за тваринами, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

  1.  1. Організаційний момент. 

Вже дзвінок пролунав –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

 

                                                                                                                                            Уважні                                                                                                                                    розумні                                                                                                                                 оригінальні                                                                                                                                кмітливі

Отже, діти ,ми розпочинаємо наш незвичайний урок.

  1. Хвилинка  спостережень

– Надаю слово працівнику гідрометцентру.

Учень.  Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

  За вікном -  …. ,місяць ….. .

 Дні  стають довшими, ночі коротшими.

На півдні нашої країни, у місці Одеса

 сьогодні температура повітря вдень _______,

 небо_______,  опадів немає.  

Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди!

З вами була синоптик  ---------------.

Гарного вам дня та хорошого настрою.

 

 

3. Повідомлення теми і мети уроку.

          Ми здійснимо цікаву подорож. Разом з нами подорожуватимуть усім знайомі незнайомці. А хто це?

 ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. Систематизація, узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок.

Складання «Кластера»

  • Чи живуть у вас удома тварини? Які?

Папуга                            Акваріумні рибки                           Собака

 

Шиншила                       Хатні улюбленці                           Хом’як

 

Кіт                                    Морська свинка                           Канарка

 

Перегляд відеоролика(https://youtu.be/nI6Lca_rOWs)

-Перегляньте відео «Які в тебе хатні улюбленці?»                                                                        -Поясніть вислів «Ми відповідаємо за тих, кого приручили»                                                             -Кого серед хатніх улюбленців вважають другом людини?                                     - Як потрібно доглядати за хатніми тваринами?

2. Уявна мандрівка.

І станція – «Довідникова».

Ми з вами вирушаємо цікавим маршрутом. Побуваємо в гостях… Треба дізнатися. (Діти у групах складають пазли з хатніми улюбленцями і презентують роботу).

Технологія «Навчаючи – вчуся»

Підготовлені учні ознайомлюють інформацією однокласників і отримують інформацію від них.

        Вчитель:  З давніх давен людина приручає і одомашнює тварин. Вони стають її найкращими друзями. А людина у тварин багато чому навчається. Іноді тварини стають їй рятівниками, навіть членами сім*ї. Образи братів наших менших відображаються в різних сферах мистецтва. Давайте переконаємося, що це так. Хіба не піднімає нам настрій?

 Виступи дітей:

              Найчастіше поряд з нами живе собака. Собака – друг людини. «Хто має собаку – живе довше». А й справді, для чого люди заводять собак? На це є різні причини. Собака відданий людині. Він – справжній друг, допомагає людям. Адже ми знаємо, що собаки – охоронці, собаки-рятівники, собаки-поводирі. Собака – перша домашня істота, яка з*явилася в домі людини близько 12 тисячі років тому. Собаки допомагають знаходити людей під руїнами під час землетрусів чи інших катастроф. Шукають наркотики. Є багато прикладів, коли звичайнісінькі дворові собаки рятували своїх господарів, першими зачувши небезпеку при виникненні пожежі в оселях. Без собаки людина вже не може обійтися. Тому що собака – найкращий друг людини.    .          

Кіт. Вже однією своєю появою знімає втому і роздратування. Коли рука гладить шовкову шерсть, це діє заспокійливо. А котяча пісенька покращує настрій господаря вже на протязі 4 тисяч років. Кішки – теж лікарі. При радикулітах на спину радять покласти кішку. Адже це жива грілка! Вчені зробили відкриття: кішка – чудовий, майже професійний екстрасенс. Вона володіє позитивним біополем великої сили.

 Рибки. У багатьох людей вдома є акваріум. І друзями для них стали риби. Спостереження за цими німими істотами дає можливість розслабитися, відпочити. Спостереження за акваріумними рибками – процес оздоровчий для нервової системи. Граціозні рухи акваріумних рибок змушують нас забути про всі тривоги і незгоди, хвилеподібне колихання підводних рослин створює затишок і спокій. Акваріумні рибки – це фантастичне багатство фарб і форм – яскрава, барвиста, плаваюча веселка усіх відомих кольорів сонячного спектру. Немає такого кольору, який би природа не використовувала в забарвленні декоративних рибок. В оселі акваріум – це краса і затишок. Картинка в ньому щохвилини змінюється. Він схожий на «живий телевізор», а головне новини тільки хороші.                              Папуги. Відомо більше 350 видів папуг: какаду, корели, ара, клипохвості та інші. Найчастіше люди вдома тримають хвилястих папужок. Папуги мають здатність імітувати людську мову, деякі хвилясті папужки можуть знати більше 200 слів. Папуги – справжні інтелектуали. Вони не просто копіюють та наслідують звуки – деякі з них цілком можуть підтримувати бесіду. А живуть папуги ( залежно від виду ) від 8 до 60 років.

 Хом’ячок – мила, пухнаста тваринка. На сьогоднішній день відомо 19 видів хом’яків. Звички хом’ячків дуже схожі з людськими. Вони можуть сумувати, радіти, обурюватися і навіть сваритися між собою. Хом’ячки погано бачать, але мають чудовий слух, нюх і пам'ять, непогано плавають. Живуть хом’ячки до 5 років. Хом’ячки – це справжні друзі, добре відчувають настрій людини, тому якщо вам сумно, маленький друг щосили постарається вас розвеселити.

  Черепахи живуть на Землі впродовж більше ніж 220 мільйонів років. Людям відомо близько 230 видів. Черепахи підрозділяються на сухопутних, прісноводних та морських. Живуть вони від 40 до 200 років і важать до 900 кг. Ростуть черепахи протягом всього життя. Якщо в домі живе черепашка пам’ятайте, що черепаха – не іграшка, а жива дика рептилія, яка потребує особливого догляду.

 Кріль. Відомо до 60 видів цих пухнастих тваринок. Ці милі створіння стали домашніми близько 1000 років тому. Кролі дуже вимогливі до харчування, це травоїдні тваринки, але багато рослин для них є отруйними. Якщо у вас дома кроленятко ви повинні приділяти особливу увагу чим ви його годуєте.              У Німеччині, в місті Кааль стоїть пам’ятник зайцям, а зображення цієї тварини є на гербі міста, оскільки саме зайці підказали колись переселенцям місце їх майбутнього поселення.

ІІ станція – «Ігрова»                                                                                                         Інсценізація за змістом вірша І.Кульської «Кіт і миші».                                                       Дійові особи: котик, мишки.                                                                                                    Обладнання: маски котика, мишей.

ІІІ станція – «Ветлікарня»                                                                                                               За малюнком діти впізнають тваринку і розповідають про неї.

  • Собакам не можна давати шоколад, торти, печиво, цукор, бо це отрута для них, яка може спричиняти сльозотечу та хворобу очей.
  • Не можна давати котам рибні об’їдки. Тому що вони можуть пошкодити їм кишківник або шлунок.
  • Власники маленьких цуценят та кошенят обирають спеціальний корм для малечі, який буде легше засвоюватися організмом.
  • Не забувайте про щеплення! Треба спитати дозволу у батьків чи потрібний вихованець в будинку.
  • Кожного дня прибирати у свого улюбленця. Доглядати за вихованцем: купати, розчісувати. Якщо потрібно вигулювати свого вихованця.
    • Завжди бути уважним, лагідним, терплячим зі своїм вихованцем.
    • Дбати про здоров’я свого вихованця, якщо захворів – іти до ветеринара.
    • Памятайте, треба любити і правильно доглядати за своїми домашніми друзями.

ІV cтанція – «Творча». Вправа «Юні художники»

Учитель пропонує дітям намалювати картину про те, що їм найбільше сподобалося чи запам’яталося. (Розгляд малюнків.)

V cтанція – «Танцювальна». Гра «Веселий коник»

Діти утворюють коло, у центрі стоїть коник-гойдалка. За допомогою лічилки обирають «вершника», який сідає на нього. Решта ходять по колу та промовляють:

Гей конячку запрягаймо, у мандрівку вирушаймо,                                                                       В добру казочку попасти допоможе нам  гриваста.                                                                    Но-но-но, конячко сива, розвіває вітер гриву.                                                                                Ну ж бо, вершник, не сумуй, разом з нами потанцюй.

Під веселу мелодію всі діти виконують довільні танцювальні рухи. «Вершник» обирає кращого танцівника, який займає його місце. (Гра повторюється 2-3 рази)

  1. Формування досвіду застосування навчальних умінь.

      Технологія «Дискусія»

Тема дискусії:

-Як ви гадаєте. Звідки беруться тварини-безхатьки?                                              -Як їм можна допомогти?

Учасники стисло висловлюють свої думки.

Висновок: Людина відповідає за здоров’я і життя свого меншого друга. Вона має піклуватися про нього. Тварина- це не іграшка, а відповідальність.

     Технологія «Крісло автора»

  • Чи вдячна тварина, яка живе у вашому домі, за турботу про неї?
  • Як ви гадаєте, про що вона хотіла б вас попросити?

Вправа «Що і навіщо?»

Назвіть предмети догляду за хатніми улюбленцями. Яким є їх призначення?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ.

  Вправа «Репортер» або  «Доповни речення»

Учні розповідаючи про свого улюбленця, доповнюють речення[ТШ1].

  • Мені весело, коли….
  • Я люблю….
  • Мені сумно, коли…
  • Мені соромно, коли…
  • Мені цікаво, коли…

    Вчитель: Домашні улюбленці створюють у будинках затишок. Людина годує своїх улюбленців, піклується про них. Важливо правильно обрати хатнього улюбленця. Багатьом цим тваринкам потрібно зовсім мало місця, а іншім потрібна велика територія.

           Ми ще раз з вами переконалися, що наші домашні улюбленці мають значний вплив на наше життя. А тепер зробимо висновки:

  • У кого є собака, той має хорошого друга і захисника.
  • Хто постійно гладить кішку, той знімає стреси.
  • Хто тримає рибок і часто дивиться на них, той оберігає себе від порушень у системі кровотворення і підвищення артеріального тиску.
  • Хто має домашніх тварин, уже за місяць покращує свій стан здоров’я.

       Наш урок мені хочеться закінчити словами відомого французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили.»

 

 

 

 

 


docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 серпня 2019
Переглядів
5247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку