Урок. Я досліджую світ
Тема. Ознаки зими. Зимові місяці. Дослідження сніжинок.
Мета. Систематизувати уявлення дітей про зиму, зимові явища, закріпити знання назв зимових місяців, розвивати інформаційну, пізнавальну компетентності, вміння виділяти головне, експериментальні навички, спостережливість, уміння бачити красу рідного краю, виховувати бажання пізнавати навколишній світ та дбайливе ставлення до нього.
Обладнання: комп'ютер, відеоматеріали, роздатковий матеріал, чарівні скриньки, картки з текстом.
Хід уроку
І. Перевірка готовності до уроку
1.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Доповідь синоптика.
Сьогодні понеділок, 4 грудня. За даними гідрометрцентру на сьогоднішній день в
Христинівському ліцеї № 1, зокрема в 2- Б класі, очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від підняття рук та глибоких знань, t + 12 балів, опади у вигляді великої кількості високих балів. Нашій вчительці і всім дітям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
ІІІ. Мотивація, цільова установка уроку.
Яким буде у нас урок
- цікавим
- продуктивним
- навчальним
- творчим
Які будемо ми:
уважними, активними, працьовитими, старанними, кмітливими, розумними, дисциплінованими, уважними.
Сьогодні ми помандруємо у казковий світ однієї з пір року. А якої саме, дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло,
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас … (зима)
Технологія незакінченого речення:
Я люблю зиму, тому що … .
ІV. Оголошення теми і мети уроку
Наше завдання: визначити зміни в неживій природі взимку, повторити зимові місяці, дослідити сніжинки.
Для когось зима – це сніг, свято, колядки, Новий рік, ялинка, мандарини, для інших мороз і холод, тобто не комфорт.
Робота з підручником.
Зима прийшла не сама, а з собою привела 3 місяці брати.
Відгадування загадок
Місяць землю грудить
І хату сильно студить.
(Грудень)
Новий рік розпочинає,
зі святами привітає.
Щедрувати діток водить,
на ялинці хороводить.
(Січень)
Місяць цей лютує,
Бо весноньку чує.
(Лютий)
Фізкультхвилинка
Перегляд відео про зиму, обговорення.
Дівчинка у костюмі сніжинки заходить у клас і розповідає:
- Здрастуйте, діти! Я – зовсім маленька. Сніжинка. Я тільки сьогодні з’явилася на світі. Але я знаю, що моя мама вода, але зараз на вулиці так холодно, що поки я летіла до вас з неба – замерзла, тому перетворилась на сніжинку. Зі мною падали з неба сестриці- сніжинки., але вони загубились. Лиш дуже сумно одній. Допоможіть з’ясувати, куди полетіли мої подружки- сніжинки.
«Сніговики» «Сніжинки» «Бурульки» «Ялинки»
Які? Що роблять? Що їх об’єднує? Відрізняє?
V. Закріплення вивченого
Читання тексту В. Сухомлинського «Де беруться краплинки?»
Добір заголовку
VІ. Підсумок – рефлексія
Вирізання сніжинок (білі, блакитні, сині)
Настрій, оцінювання робіт.
Чи справдились ваші очікування?