Урок «Я досліджую світ»
Тема: Як зробити територію комфортною для себе?
Мета: розвивати навички успішного спілкування; вчити складати розповідь та опис як види діалогічного мовлення; удосконалювати норми спілкування з людьми різного віку (МОВ); вчити спостерігати за тваринами, розрізняти групи диких та свійських тварин; (ПРО); формувати вміння збирати, упорядковувати, порівнювати, групувати дані, визначати периметр прямокутника (МАО); вдосконалювати навички створення групового проекту «Херсон - мій рідний дім» (ТЕО); виховувати повагу до себе та інших людей; вчити розрізняти імовірні небезпечні ситуації та вплив психологічного оточення на вибір безпечної поведінки (СЗО).
Хід уроку
1. Ранкова зустріч
Озвався ранок сотнями пісень,
Співає поле, ліс і гори, й ріки!
Так починається осінній день.
Було так завжди й буде так навіки.
- Доброго дня, діти! Ви звернули увагу на те, який чудовий осінній ранок сьогодні – гарний, зачарований та тихий! Давайте і ми привітаємось один з одним якось по особливому, так, щоб не порушити осінньої тиші, ось наприклад без слів. Я буди читати рядки слів, а ви (кого це стосується) будете виконувати рухи.
Мушкетери один одного вітали, капелюхи, уклоняючись, знімали.
Гарні дами, що пишались собою, їм у відповідь кивали головою!
Коли друга я у школі зустрічаю, йому радісно рукою помахаю!
Привітатись до листочка - дотягнуся, а трави, що під ногами, - я зігнуся!
Добрий ранок всім, хто вранці тут зібрались!
Ось як чемно ми всі з вами привітались!
- Як чудово ми з вами привіталися, хоча й не промовили жодного слова. Іноді жести, показані з любов’ю, мають більше змісту, ніж слова.
- А зараз ми зможемо з вами висловити слова побажань на цілий день тому, хто стоїть поруч. У кожного з вас в руках осіннє листя, воно різнобарвне, як і людські побажання.
(Діти передають листок оди одному, по черзі, називають з якого дерева листок (прикметник ) і говорять слова побажань)
Учитель. «Валерія, дарую тобі березовий листочок, будь сьогодні радісною!»
(Побажання дітей по колу).
Пісня «Опа-опа».
(Учні сідають за парти)
- Давайте послухаємо чергового синоптика про сьогоднішній день.
2. Черговий синоптик
Осінь гріється в теплім промінні,
Усміхається сонцем згори
І малює картини чарівні,
Та міняє щодня кольори.
– А яка ж сьогодні осінь? Про погоду сьогоднішнього дня, розповім вам я- __________
Синоптик. Листопад дарує нам мало сонячних днів, частіше стоїть непривітна, похмура й холодна погода. Сьогодні по всій території міста спостерігається … погода, температура повітря становить … , вітер помірний, опади …
– А тепер послухаємо мого напарника - народного синоптика.
Народний синоптик. Сьогодні за народним календарем – Гур'єв день:
Підсумок. Дякуємо нашим синоптикам! Діти, а ви продовжуйте вести спостереження, помічайте зміни, які відбуваються в природі.
- А зараз вслухайтесь в звуки природи. Уявіть, що нібито ви там знаходитесь.
( спів пташок, шум моря, сильний вітер, завірюха)
- Вам сподобалось знаходитись у цих місцях?
- Які емоції, почуття виникли у вас, коли ви потрапили в певне місце? (Відповіді дітей)
Знайомство зі словом КОМФОРТ.
3. Дитина дня.
Комфорт - затишок, зручність. Комфортним можуть бути не тільки умови життя, але і навчання, робота, подорожі. Вперше цей термін з'явився в латинській мові. Синоніми до слова "комфорт"– це слова "затишок", "зручність", "впорядкованість", "лад". Антонімів значно менше, ніж синонімів – це «дискомфорт» і «незручність».
- Ось, ми сьогодні і дізнаємось, як зробити територію комфортною для себе.
4. Робота в групах
- Я сподіваюсь, що ви вибрали ті групи, в яких вам буде комфортно і цікаво працювати.
(Повторення правил роботи в групах)
Вчитель ознайомлює учнів із завданнями по групам.
1 група Робота з деформованим текстом (МОВ)
Настала осінь. Вийшло ясне сонечко. У лісі на дереві жила білочка. На зиму вона збирала горішки і клала їх у своє дупло. Одного разу вона повернулась з лісу та побачила, що її запаси зникли. Білочка так засмутилася, що аж заплакала. Але треба було щось робити. Витерла вона очі хустинкою та пішла шукати зниклі горішки. А на зустріч їй йде Їжачок. Побачив він, що в Білочки очі засмучені та питає:
- Білочка, ти чого така сумна?
- Ой, Їжачок! Були в мене горішки зібрані на зиму. А сьогодні я прийшла з лісу додому, а їх немає. Що мені робити? Що я буду їсти взимку?
Шкода стало Їжачку Білочки і він сказав:
- Пішли зі мною!
Привів він Білочку до себе додому та дав їй багато грибочків і каже:
- Ось тобі грибочки. Насуши їх на зиму.
- Дякую тобі, Їжачок! – сказала вона та пішла собі далі.
А Їжачок пішов до друзів – звірят і розповів їм про біду Білочки. Тоді вони разом пішли і назбирали у лісі дуже багато горішків. Усе принесли до Білочки і подарували їй.
- Дякую Вам друзі за турботу і допомогу! – щиро подякувала Білочка і запросила всіх у гості їсти яблучний пиріг.
Питання. Висновок.
1. Яке право було порушено? (втручання на власну територію, без дозволу)
2. Як можна визначити межу певної території?
3. Який треба обрати шлях для розв’язання даної проблеми? (знайти того хто це вчинив, та пояснити, що так робити неможна, адже такими вчинками, можна втратити усіх друзів).
2 група Буде працювати над визначенням, де і в яких умовах живим істотам комфортно перебувати. (ПРО)
Перегляд відео ролика. Розповідь вчителя.
- А чи знаєте ви, що бобри вегетаріанці, вони виключно рослиноїдні тварини. Бобри харчуються корою і пагонами дерев. Бобри люблять березу, вербу, осику і тополю. Також бобри їдять різні трав’янисті рослини: латаття, іриси. Особливо корисний бобер будівлями. У них поселяється різна живність і водоплавні птахи, які приносять на лапках риб’ячу ікру, і у водоймі з’являється риба. Бобри миролюбні тварини, але й у них є вороги в природі – це бурі ведмеді, вовки та лисиці. Але головну загрозу несе людина. Бобри винищуються заради свого хутра. Крім цього, вони дають бобровий струмінь, який використовується в парфумерії та медицині.
Висновок: Кожна тварина майструє житло по-своєму, щоб їм було комфортно і затишно знаходитись у ньому.
3 група. Ви будете створювати дивовижну «Квітку-семицвітку» та визначати правила поведінки учня у класі, пояснювати свій вибір. (СЗО)
1. Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити інших.
2. Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним.
3. Без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати, ховати, псувати або викидати їх.
4. Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку з будь – якого питання і бути осміяним.
5. З повагою ставитись до старших.
6. Не обманювати, завжди говорити правду.
7. Не говорити позаочі про людину.
8. Штовхатися та бігати у класі
9. Голосно розмовляти на уроці та під час перерви.
10. Перебивати під час спілкування своїх однокласників.
Висновок: Щоб почувати себе комфортно у класі, треба правила пам’ятати!
4 група. Ви будете розв’язувати задачі. (МАО)
Задача. Для комфортного перебування у класній кімнаті для учнів 2-А класу було придбано 30 парт та стільки ж стільчиків. Скільки всього придбали меблів? Визначте периметр однієї з парт. Розташуйте схематично на парті шкільне приладдя так, як би вам було комфортно за ними працювати.
Висновок. Що необхідно кожному учню для комфортного навчання?
5 група. Ви будете створювати лепбук «Херсон - мій рідний дім», підсумуючи всі знання про своє рідне місто.
Рубрики:
Висновок дітей
5. Підсумок уроку. Учні стають у коло. Рефлексія «Скажи одним реченням…»
- То, що ж треба робити, щоб ваша територія була для вас комфортною?
6. Вправа «Чудодійне зникнення»
Людина, яка має позитивне ставлення до інших - має таку чисту, прозору душу, як вода. Душа чиста, незаплямована ні заздрістю, ні гнівом, ні образою, ні сумом. Але ось з людиною щось трапилось і вона затаїла в душі гнів (додає фарбу), і ланцюжок потяг за собою негативні емоції одна за іншою. Душа помутніла, їй важко, вона страждає і болить. І добре, коли знайдеться інша людина, яка підтримає, розвеселить, яка відволікатиме від важких думок. Тоді трапляється чудодійне перетворення (додає луг).
- Якою стала вода? (чистою, прозорою). Тож і я вам бажаю жити у терпимості, добрі, радості, тоді ваша душа буде наповнена чарівною силою, чистою і прозорою, як джерельна вода.
7. Пісня «Дружба»
1