Урок "Я досліджую світ" у 1 класі на тему: "Спорт. Які риси характеру розвиває спорт?

Про матеріал
Урок розроблений до теми:"Спорт. Які риси характеру розвиває спорт?" Ознайомлює з видами спорту, збагачує знаннями учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів. Закріплює: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом. Інтегрований урок до "Я досліджую світ" у 1 класі.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

Тема : Спорт. Які риси характеру розвиває спорт?

Мета: формування предметних компетентностей:

Ознайомити:  з видами спорту

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та  досягнень видатних спортсменів.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей, сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за  успіхи спортсменів України, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рангів.

Виховувати:  гордість за спортсменів, які прославили Україну та повагу до них; до тих, хто своєю працею та наполегливістю йде до світових рекордів; інтерес до спорту.

Формування ключових компетентностей:                                            

  • вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову в різних життєвих ситуаціях);
  • інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);
  • навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі;
  • громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних спортсменів, презентація,, загадки, таблиці, лего, мультфільм.

Які риси характеру розвиває спорт?

І. Ранкова зустріч

1.Вітання    «Подаруй усмішку»

Усміхнемось сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Усміхнемось квіточці:

Хай вона цвіте!

Всім присутнім усміхнемось.

Бажаєм всім добра!

Сонце світить всім тепленько,

 Ми промінчики маленькі.

 Любимо змагатись,

 В спортивні ігри гратись!

 2. Гра з м’ячем

«Доброго ранку, Тимурчику!» Ведучий кидає м’яч будь кому і говорить вітання, називаючи його ім’я.  Учасник кидає іншому.

II. Новини дня

Яке сьогодні число ?

Що ви можете про нього сказати ?

Який місяць?

Який сьогодні день тижня?

Який день буде завтра?

Який був учора?

Яка пора року?

Який стан неба?

 Чи сьогодні  є опади?

Який вітер?

III.Обмін інформацією

Який у нас тематичний тиждень?

-Спорт.

 Щоденні новини.

  •                        Всі ми хочемо бути здоровими, правда?
  •                        А для цього треба обов’язково займатися спортом.
  •                        Дітки, а чи знаєте ви, що вид спорту, який найбільше дивляться – це футбол?
  •                        А хто знає скільки гравців в одній команді? (11)
  •                        Там є не тільки звичайні гравці, а ще й воротар, який захищає ворота від ударів суперників.
  •                        А грають у футбол м’ячем.
  •                        Всі види спорту дуже корисні. Людина, яка займається спортом, вона спритна, гнучка, сильна. Ви, напевно, бачили по телевізору, що ті, хто перемагають, їх нагороджують грамотами, медалями, кубками.
  •                        А ви хотіли б так само?
  •                        Цих людей знає вся країна. Їх шанують та поважать. Давайте і ми будемо намагатися стати кращими. Може й про нас дізнається Україна. І не тільки, а ще й увесь світ.

А тема дня у нас « Які риси  характеру розвиває спорт?»

Стадіон, басейни, корти-

Атрибути, знані спорту,

 Боротьби, змагань, наснаги,

Сили, спритності й відваги.

Протиборство, перемоги —

Спортом пройдені дороги.

Успіх, результат, медалі,

Сльози, гімн на п’єдесталі,

Праця, піт і тренування —

Підсумовує старання

Новий світовий рекорд,

Тож приймай вітання, СПОРТ!

— Ми щодня чуємо знайомі слова «фізкультура» і «спорт». Як ви вважаєте, яка між ними різниця?

— Фізкультурою може займатися кожен, а спортом — ні. Спортом займаються лише сильні, міцні, витривалі. Регулярні заняття спортом впливають не тільки на нашу фігуру і здоров’я, але й на характер.

Спорт допомагає нам швидше орієнтуватися у складних ситуаціях, ухвалювати правильні рішення, ризикувати, коли це необхідно, виправдано. Крім цього, тренуючись у колективі, людина отримує безцінний досвід спілкування, учиться розуміти суперника. Постійна робота над собою, щоденне фізичне напруження і боротьба за високі результати допомагає спортсменові бути переможцем у житті.

Звучить пісня «Старт і фініш» (муз. О. Злотника, сл. О. Вратарьова).

— Чи добре ви знаєте, навіщо потрібен спорт? Поплескайте в долоні, якщо почуєте правильне твердження.

□ Заняття спортом зміцнює імунітет;

□ отримуємо міцний здоровий сон;

□ ведемо малорухливий спосіб життя;

□ виробляємо волю та дисципліну;

□ часто хворіємо;

□ підтримуємо себе у формі;

□ люди об’єднуються в одну спільноту.

Творча гра «Показуха»

Діти за допомогою пантоміми показують певний вид спорту, а решта — відгадують.

 Продовжте  асоціативний «ланцюжок слів» відповідно до зображення. Стадіон – м’яч – ворота – футболісти – ...

Мішень – лук – …

 Велогонщик – траса – …

 Байдарка – веслувальник – …

Стадіон – м’яч – ворота – футболісти – … (команда) – … (капітан) – … (спортивна форма) – … (свисток) – … (гра/матч) – … (гол) – … (суперники) – …(вболівальники) – … (суддя) – … (рахунок) – … (перемога/поразка) – … (кубок/нагорода) – … .

2) Мішень – лук – … (стріла) – … (постріл) – … (перемога/ невдача) – … (бали) – … .

3) Велогонщик – траса – … (велосипед) – …(старт) – … (перегони) – … (швидкість) – … (фініш) – … (перемога) – … (медаль) – … .

4) Байдарка – веслувальник – … (перегони) - ….(команда) – … (старт) – … (свисток) – … (річка) – … (переможець) – … (фініш) – … (нагорода) – …

Групове заняття

Гра – пантоміма «Скульптура» • Запропонуйте дітям об’єднатися у групи довільним способом. Попросіть кожну групу дітей зобразити скульптурну композицію, що відображає будь-який вид спорту, а іншим – відгадати зображене.

 ІІІ. Слухання казки Василя Сухомлинського «Бабуся і Петрик»    

 Послухайте казку В. Сухомлинського

 Бабуся і Петрик

Теплого весняного дня бабуся взяла онука з собою до лісу. Збираючись у дорогу, вона дала Петрикові кошик із їжею та водою. Петрик був ледаченький хлопчик, і вузлик здався йому важким. Тоді бабуся понесла кошик сама.

 У лісі вони сіли під кущ перепочити. Аж бачать, до сусіднього дерева прилетіла маленька пташка. У дзьобику вона несла волосинку. Петрик тихенько, щоб не злякати пташку, підвівся і побачив на дереві велике волосяне гніздо.

 А пташка швидко полетіла і невдовзі повернулася до гнізда з волосинкою у дзьобі. Петрик широко розкрив очі від здивування.

− Бабусю, − прошепотів він, − невже вона щоразу по волосинці носила й збудувала таке велике гніздо?

 – Атож, по волосинці, – відповіла бабуся. – Це працьовита пташка.

Петрик задумався.

За хвилину сказав:

 – Бабусю, можна я сам далі понесу кошик із їжею? І пальто Ваше понесу. Можна?

- Що вразило Петрика в лісі?

 - Як охарактеризувала бабуся пташку?

 - Чому відбулися зміни у поведінці Петрика?

 - Що спільного між змістом казки В. Сухомлинського «Бабуся і Петрик» та темою тижня?

 Які риси характеру розвиває спорт? (розвиває працьовитість, вміння окреслювати мету та йти до неї, вміння боротися, чесно перемагати, із гідністю програвати тощо).

 ІІІ. Бесіда «Що дає плавання? Які здатності потрібно розвивати плавцям» • Розгадати ребус і визначте вид спорту.  Хто з вас любить плавати у вільний час? Хто вміє плавати, а хто хоче навчитися?

Олексій Федина – український плавець, п’ятиразовий чемпіон та восьмиразовий призер літніх Параолімпійських ігор. Плаванням він захопився ще в дитинстві. "Коли мені було дев’ять, поїхав на літо до дідуся. Він навчив мене плавати і порадив записатися до секції, – пригадує спортсмен. – Дідусь – головний для мене у спорті, він усіма силами підтримував мене. Коли хлопцю виповнилося 16, через хворобу почалися проблеми із зором.

 Однак плавання допомогло хлопцеві вистояти у скрутній ситуації і перемагати далі на блакитних доріжках. – Коли я здобуваю нагороду, то відчуваю гордість за країну, – признається Олексій.  Що допомогло Олексію стати чемпіоном? Чи злякався він труднощів? Хто його підтримував? Що дає плавання і які здатності воно розвиває? 

Діти , а щоб  навчитися плавати, потрібно навчитися затримувати дихання. Для цього попросіть дітей попрацювати в парах і провести власне дослідження: одна дитина затримує дихання, а інша визначає, скільки часу зможе затримати дихання за допомогою секундоміра. Далі діти міняються ролями. 

 Олексій Федин в дитинстві боявся води. Графік тренувань у нього був дуже напруженим: 5 годин щодня, крім неділі, хлопчик проводив у басейні. Але в Олексія був свій секретний рецепт сніданку для чемпіона: вівсянка з медом і горіхами. А хто з вас люблять такий сніданок, і нагадайте, що здоровий сніданок допомагає бути гарним спортсменом і зразковим учнем.   Поділіться  своїм рецептом сніданку і поясніть, чому він здоровий.

 Спортом можуть займатися всі люди без винятку, а українська параолімпійська збірна відома всьому світові своїми досягненнями.

 Два хлопці пірнали у басейні. Максим під водою пробув 15 секунд, а Петро – 18 секунд. На скільки секунд більше пробув під водою Петро, ніж Максим?

Оленка ходить до басейну щодня, крім суботи і неділі. Заняття в неї розпочинаються об 11 годині дня, а закінчуються – о 12 годині. Скільки часу триває заняття?

 Познач на циферблатах годинників час початку та закінчення події. Скільки разів на тиждень ходить Оленка на плавання?  Які риси характеру потрібно розвивати в собі, щоб досягнути високих результатів у плаванні?

 ІV. Бесіда «Що дає бокс? (показ презентації)

Які здатності потрібно розвивати боксерам?»

• Подивіться  фотографії відомих спортсменів і скажіть, який вид спорту об ‘єднав їх: Володимир та Віталій Клички ,  Василь Ломаченко, Олександр Усик.

(Бокс)

 Давайте  назвемо  перший звук у ньому.  На письмі звук [б] позначається буквою «Б».  Давайте напишемо писану  в повітрі, друковану викладемо з лего.

Які риси характеру, на думку дітей, допомогли українським боксерам стати відомими в усьому світі?.

Робота з підручником  ст.-28-29

-Які риси характеру розвиває спорт у кожній описаній ситуації?

Робота в зошитах ст. 36-37.

Бесіда «Що дають шахи?

Які здатності потрібно розвивати шахістам? Відгадайте загадку і попросіть назвати вид спорту за її відгадкою:

Як лежали в темній скрині,

То були слабкі, безсилі.

Як на дошку вони стали,

Грізним військом вмить постали ( шахи)

Чи чули  ви про українську шахістку Марію Музичук. Марію Музичук називають українською шаховою королевою. Вона чемпіонка світу з шахів. Марійка почала грати в шахи із двох років. Батьки розповідають, що дівчинка мала дещо розсіяну увагу, тому гра допомагала їй зосереджуватися. У 10 років Марія зайнялася шахами серйозно. Відтоді приділяє цьому по кілька годин на день. – Коли шахіст грає, він має бути повністю сконцентрований, – розповідає чемпіонка. Тож перед турніром варто себе налаштувати. У кожного свій рецепт.

Мені, наприклад, допомагає 20-хвилинна прогулянка до води перед партією. Коли виграєш, тоді, звісно, маєш позитивні емоції й хороший настрій. Коли програю, то часом потребую побути наодинці, щоб ніхто не тривожив. За 10 хвилин я «відходжу» від програної партії та вже можу нормально спілкуватися. Звісно, програші засмучують, але я не з тих, хто дуже перейматиметься після поразки. – Чимало батьків мене питають, коли дитина вже готова до щоденних тренувань? Відповідаю їм так: якщо у 5-6 років дитина має до того здібності й бажання, то варто давати їй можливість займатися шахами. Через кілька років ця дитина може також стати чемпіоном або чемпіонкою світу

Що дають шахи і які здатності вони розвивають?

Подивіться мультфільм «Фіксики. Шахи» (режим доступу: https://goo.gl/hY6Yeq).

Які риси характеру повинні мати шахісти. (Джерело: https://goo.gl/nfPg56).

V. Підведення підсумків заняття.

Варто займатися спортом, бо він розвиває працьовитість,

вміння окреслювати мету та йти до неї, вміння боротися, чесно перемагати, і з гідністю програвати, наполегливість, витривалість, відповідальність, розвиває силу волі, уважність.

— Усі ми знаємо, що рух — це життя. Із моменту, коли народилася дитина, мама займається з нею зарядкою та гімнастикою. Кожна дитина обирає, яким видом спорту їй займатися. Адже недарма кажуть: «У здоровому тілі — здоровий дух!». Бо якщо в нас нічого не болить, то нам і світ у радість, і ніщо не зможе нас зупинити у досягненні своєї мети. Тільки здорова людина може бути успішною, заможною, жити щасливо. А щоб бути здоровим, потрібно любити спорт і займатися фізичними вправами.

 Теми для щоденника вражень

□ Моя сім’я любить активний відпочинок.

□ А я найбільше люблю...

□ Які б спортивні секції я відвідав(ла)

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
4153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку