Я досліджую світ 2 клас ( За підручником І.Грущинської, З.Хитрої)
Тема: Які традиції українського народу тобі відомі»
Тип уроку: засвоєння знань
Мета: вчити поняттю «традиції», нагадати про свята та звичаї українського народу; розповісти про звичаї певної сім'ї; розвивати мовленнєві навички, мислення, увагу; виховувати повагу до родинних зв'язків, звичаїв, дбайливе ставлення до батьків.
Тип уроку: засвоєння знань
ХІД РОКУ
І. Організація класу.
Вправа “Я – квітка” Дітей називають квітами нашої планети.
Діти, давайте привітаємося, назвавши назви квітів на букву, з якої починається ваше ім’я.
«Я – маленька ромашка. Я прокидаюся. Я вмиваюся і поспішаю до школи з гарним настроєм.
– Діти, який у вас став настрій?
– Покажіть відповідним кольором цеглинки конструктора Лего.
Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
2.Гра «Дешифрувальник»
- За допомогою цієї гри ми зможемо дізнатися тему нашого уроку. Працюємо у групах.
|
а |
б |
в |
г |
1 |
А |
Ц |
Ї |
Р |
2 |
И |
Т |
Д |
І |
Код: 2б; 2г; 1а; 2в ; 2а; 1б; 2г; 1в (традиції)
- Молодці! Так, справді, темою нашого уроку буде традиції, а саме, традиції моєї сім’ї.
Щоб урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на ньому?
– Чого очікуєте від уроку? (Радості, користі, піднесеності…)
Отже, починаємо роботу.
3.Актуалізація опорних знань.
-Діти, що таке традиція?
-В чому проявляються традиції?
-Чи може мати свої традиції сім’я, школа, місто, країна?
Традиції- це правила поводження. Яких дотримуються довгий час.
Українські народні традиції-це одяг, їжа, спосіб життя та свята.
4.Оголошення теми уроку.
5.Вивчення нового матеріалу.
Вступна бесіда.
-Діти, а ви любите свята?
-Чому ви любите свята?
До свята люди відносяться з повною відповідальністю. Свята сприяють взаєморозумінню, зближують по духу рідних, покращують відносини між ними. Виховують повагу до звичаїв та традицій. Завдяки святам ми відчуваємо любов рідних та друзів, покращуємо свій настрій.
Наші предки просили допомоги у різних сил природи. Вони звертались до сонця, до води, до вітру, до зірок та різних духів і богів. Вони приносили їм дари, співали і танцювали. Так і виникли свята.Свя́то — день або дні, коли урочисто відзначають видатні події, знаменні дати; кілька неробочих днів поспіль з нагоди торжеств; звичай ґрунтується на ранніх язичницьких обрядах і ритуалах, у яких зображувалися, розігрувалися, інсценувалися, подавалися в театральній формі ті або інші сцени, пов'язані із ключовими, життєво важливими подіями суспільства.
Наш український народ здавна славився своєю працьовитістю. В будні українці багато працюють і вдома, і на роботі. Але протягом року є багато вихідних днів – вони називаються свята.
В народі є приказка «Скільки днів – стільки й свят». Як ви думаєте, чому так кажуть? (Тому що кожного дня може відзначатися певне свято, а іноді на один день може припадати кілька свят)
Робота в групах. Вправа «Свята в ряд»
Кожна група отримує малюнки з зображеннями свят. Завдання поставити ці свята відповідно до того, яке коли проводиться.
Для чого ж людям потрібні свята? (Святкові дні об’єднують і зближують людей країни, міста (села), родини; вони запам’ятовуються як щасливі дні.
Також свята сприяють збереженню й вивченню народних традицій, спонукають людей пам’ятати про визначні події країни, міста (села), родини. Зі святами пов’язані народні прикмети, звичаї, традиції.)
Фізкультхвилинка
Гра «Вгадай свято» Кубування
Учні по черзі витягують ілюстрації до різних свят. Завданням є визначити, якої пори року проводиться свято та назвати його по можливості. Якщо свято припадає на осінню пору року, то розповісти про його традиції святкування загалом та в своїй родині зокрема. При необхідності вчитель може допомогти.
Колективна робота. Творча хвилинка
-Ми з вами маємо малюнки зимових свят та навіть дізналися про традиції їх святкування. Розкажіть про звичаї певної сім'ї. Яке твоє найулюбленіше свято? Чому?
Робота з LEGO. Робота в парах
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий