УРОК Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
ТЕМА УРОКУ : ОРГАНІЗМИ - ТІЛА ЖИВОЇ ПРИРОДИ.
РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН
За підручником Ірина Жаркова Я досліджую світ 3кл. Ч.1.
Очікувані результати уроку
Після цього уроку учні зможуть
Обладнання: зображення рослини, тварини і людини, які є відгадками, підручник, картинки –світлини зображень різних груп рослин, робочий зошит.
План змісту уроку
Тип уроку. Засвоєння нового навчального матеріалу.
Хід уроку
Вступна частина.
Фенологічні спостереження
Яке сьогодні число та місяць?
Яка погода надворі?
Що можна сказати про стан неба?
Яка температура повітря? Чи були сьогодні опади?
Чи є вітер? Який його напрямок?
Актуалізація знань
Загадка про рослину : 1.Одгадай загадочку: кинув її в грядочку, нехай моя загадочка лежить до весни. ( рослина, насінина)
2.Загадка про тварину
На фермі я живу в хліві
Роги два на голові.
Смачну травичку я щипаю.
Всіх молочком я пригощаю. (корівка тварина)
3. Двоє ходять, двоє дивляться.
Одна водить та наказує. (людина)
На дошці вчитель демонструє малюнки відгадок.
--Чим вони відрізняються, наприклад, від каменя?
Основна частина
Сьогодні ми будемо вивчати тіла живої природи.
Метод «Мозковий штурм»
Пригадайте, що спільного є у всього живого?
народжується розмножується
диха дихає
живиться
росте
Вивчення нового матеріалу
На сторінці 100 в підручнику розгляньте групи світлин, які ще нові групи там є? (гриби і бактерії)
Так. Вдома придумаєте і про них загадки.
Стор. 101 в підручнику, верхня частина.
Читання з маркуванням. Вчитель перед читанням має пояснити учням правила розставляння маркувальних позначок:
+ - я це знав
- - це нове (або суперечить тому, що я знав)
! – це для мене абсолютно неочікуване
? – я хочу знати про це більше .
Важливим етапом роботи є обговорення результатів маркування тексту. Зазвичай учні без зусиль зауважують, що відоме вони знайшли у прочитаному і повідомляють, що нового або несподіваного для себе дізналися. При цьому бажано, щоб учні посилалися на текст.
відзначити, про що бажають дізнатися більше?
Нове
Дослідимо, яку будову мають рослини кожної виділеної групи?
За ілюстраціями підручника, матеріалом підручника та демонстраційними матеріалами із зображенням рослин різних груп учні визначають особливості будови кожної групи рослин.
Водорості – тіло водоростей не поділене на органи.
Мохи – у них є стебло і листки, але немає кореня та квіток.
Розмножуються мохи спорами.
Папороті – мають стебло, листки та корінь.
Розмножуються папороті спорами.
Хвойні рослини – це дерева та кущі. У них є корінь, стебло та листки, схожі на голки. Розмножуються насінням.
Квіткові рослини мають корінь, стебло, листки і квітку!, з якої утворюється плід з насінням.
Висновок з досліджуваного матеріалу
Світ живої природи багатий і різноманітний. Рослини – це водорості, мохи, папороті, хвойні та квіткові.
Отже, спробуємо дослідити, де ростуть кожна з груп рослин і які умови необхідні для їх росту? Познайомимося з назвами рослин різних груп.
Ділимо клас на 5 груп , відповідно до кількості груп рослин представлених в підручнику. Завдання для дослідження :
(Робота з підручником та роздатковим матеріалом)
Кожна група демонструє результат своєї роботи перед класом. Учень демонструє рослину та описує її, пояснюючи умови необхідні для її росту.
Доповнення вчителя. На сьогоднішній час на планеті Земля найбільша кількість рослин в групі Квіткові рослини. Їх значно більше, ніж усіх інших разом узятих. Поміркуйте, чому вони мають назву «Квіткові»?
Поміркуйте, що утворюється на місці квітки?
Поміркуйте, чому природа дала можливість найбільше поширитись квітковим рослинам?
Яке значення квіткових рослин у природі та в житті людини?
Роздивимось квітку тюльпана та квітку яблуні. Чи однакові квіти цих рослин?
Чи однакові квітки тюльпана садового і тюльпана ботанічного?
Отже, квіти одного виду рослин мало схожі між собою а квіти різних видів відрізняються між собою кардинально. Таке розмаїття рослинного світу вивчене і докладно описане фахівцями, яких називають ботаніками, а науку про рослини – ботанікою.
Узагальнення і систематизація знань.
Про яку рослину йде мова?..
Вправа «Гронування»
На які групи ботаніки поділили всі рослини?
Домашнє завдання. Які рослини тобі траплялися в природі? Де ти їх бачив. До яких груп вони належать?
За якою ознакою ти відніс цю рослину саме до цієї групи?
Придумати загадку за темою уроку.