Мурованокуриловецька загальноосвітня санаторна
школа – інтернат І – ІІІ ступенів
Вінницької обласної Ради
Перший урок у
4 класі
Я люблю свою країну
Вчитель : Григорук Оксана Станіславівна
2020 – 2021 навчальний рік
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
- Вітаю вас діти з початком нового навчального року! Ось і закінчились літні канікули. За плечима залишилось літо, з його великою кількістю світла і тепла. Впевнена, що воно для кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним.
Але … ми знову в школі.
Сьогодні 1 вересня. Вперше ви прийшли до школи після великої перерви. У нас в навчанні можуть бути зміни, і все це залежить від кількості захворювання на COVID-19 у нашому містечку. Ми будемо навчатися в умовах карантину і маємо дотримуватися простих правил карантину, на території освітнього закладу: одягати маску, дезінфікувати та мити руки з милом частіше, повідомляти про погане самопочуття тощо.
Головні герої мультфільму Трикутя, Квадрик та Кружко хочуть познайомити вас із цими правилами, які захистять від COVID-19 під час навчання.
Відео: https://youtu.be/aAoIRwRdKX4
Отож, я хочу вас привітати з початком навчального року. Побажати всім міцного здоров’я, успіхів у навчанні, добрих і надійних друзів та здійснення всіх ваших мрій.
2. Вправа «Привітання». Створення доброзичливої атмосфери.
Чи готові до уроку четвертокласники?
Дівчатка готові?
Хлопчики готові?
Готові ті, хто добре навчається?
Готові ті, хто любить смачно поїсти?
Готові ті, хто запізнюється на уроки?
Готові ті, хто любить солодощі?
Готові ті, хто не любить канікули?
Готові ті, кому подобається грати у футбол?
Готові ті, у кого чудовий настрій?
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
Буває, часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є – дорога, явори,
Усе моє – все зветься... (Україна).
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Отже, мова піде про нашу Батьківщину – Україну.
Зараз ми постараємося дізнатися тему сьогоднішнього уроку із зашифрованого речення. Вам потрібно правильно розставити букви.
Я юблюл совю ркїаун (Я люблю свою країну)
Молодці! Сьогодні ми ще раз переконаємося, яка прекрасна та багата наша Батьківщина, дізнаємося щось нове і пригадаємо все те, що вже вивчили про наш рідний край.
Які почуття викликає у вас саме слово Україна? Давайте складемо асоціативний кущ. (Відповіді дітей – радість, вірність, повага, смуток, гордість, бережливе ставлення,єдність, любов, впевненість, відвертість, щирість)
ІV. Робота над темою уроку.
На уроці ми будемо працювати за таким маршрутом
Наш маршрут
Щоб розділитися на команди, вам потрібно підійти до столика і вибрати смайлик за кольором. Ті в кого будуть однакові смайлики , є учасниками однієї команди. Об’єднайтесь у три групи (за кольором: синій, жовтий, зелений).
(Учні об’єднуються)
Ми вже вміємо з вами працювати у групах, і сьогодні ми поділилися за кольорами. Поясніть, будь ласка, як кольори пов’язані з нашим уроком.
(Діти висловлюють свою думку.)
Молодці! Вірно!
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
Зелений колір – вважається кольором повітря, життя, гармонії, природи, надії, процвітання.
Отже, на команди розділилися і розпочинаємо нашу гру-квест.
1 зупинка . Пазли карта України
Я пропоную вам із пазлів скласти карту України. Якщо ви її правильно складете, то отримаєте букву.
Перевірка виконаного завдання.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
(Що в Україні най – най… . Найбільша річка … (Дніпро). Найбільше місто … (Київ).
Найбільший звір … (зубр). Найвища гора …(Говерла). Найглибше озеро … (Синевір)).
2 зупинка . Подорож містами України
- Ваше завдання позначити маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:
1 група: два склади (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ – Донецьк – Дніпро – Херсон)
2 група: три склади (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир – Вінниця – Чернігів – Черкаси – Одеса – Полтава )
3 група: чотири склади (Кіровоград (Кропивницький) – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь - Дніпропетровськ (Дніпро))
- Необхідно відвідати якнайбільшу кількість міст нашої держави.
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
(Назвіть назви держав, з якими межує Україна (Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія).
Назвіть, які моря є на Україні? Гори? Річки? Найбільші міста? (Одеса, Київ, Львів, Харків.)
- Молодці! Отримання букв. Переходимо до наступного завдання.
3 зупинка . « Ми патріоти».
Україна – велика держава. В ній нараховується більш як двадцять дев’ять з половиною тисяч населених пунктів. Це – і великі міста, селища і маленькі села. Вам потрібно знайти в табличці назви міст України.
А |
Х |
Е |
Р |
С |
О |
Н |
Й |
Ц |
У |
Л |
У |
Ц |
Ь |
К |
К |
М |
И |
К |
О |
Л |
А |
Ї |
В |
Е |
Н |
Г |
Ш |
З |
А |
Ф |
І |
В |
А |
П |
Л |
Ь |
В |
І |
В |
О |
К |
И |
Ї |
В |
Ж |
И |
Т |
О |
М |
И |
Р |
Л |
Д |
Р |
І |
В |
Н |
Е |
Ж |
Є |
Я |
П |
О |
Л |
Т |
А |
В |
А |
Ч |
С |
М |
И |
Т |
Ь |
Б |
Ю |
Щ |
С |
У |
М |
И |
Й |
К |
Х |
А |
Р |
К |
І |
В |
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
- Молодці! Отримання букв.
- А я вам розповім про неймовірно красиві місця нашої країни.
Краса, як відомо, і рятує життя і править світом. Краса природи – це дар Всесвіту, яким можна і потрібно насолоджуватися. Куди поїхати за величезним потоком натхнення і сил? Де побачити справжню казку і відчути нескінченне щастя?
АКТОВСЬКИЙ КАНЬЙОН
Каньйон знаходиться в Миколаївській області на річці Мертвовод.
Чому варто відвідати це місце?
Площа території складає 250 гектарів, а глибина 40-50 метрів, тому робити тут можна в прямому сенсі що завгодно.
Потрібно відзначити, що Актовський каньйон – це унікальний симбіоз водної та лісової екосистем, які в сумі дають чисте повітря і мрійливий настрій.
Ансамбль скель і гранітних валунів, які розташовані на території каньйону – унікальне місце у всій Європі. Це неймовірно красиво!
УКРАЇНСЬКЕ МЕРТВЕ МОРЕ
В Україні є власне мертве море, розташоване поблизу Херсона. Там його називають лемурійське, адже вода в цьому озері забарвлена в рожевий колір.
Та на цьому дива не закінчуються, адже ця вода вважається лікувальною і омолоджуючою.
Найцікавіше те, що в нашому Лемурійському озері на 5% більше солі, ніж в мертвому морі!
ВИЛКОВЕ
Вилково розташувався на воді, як справжня Венеція! За чудесами однозначно потрібно їхати сюди.
Крім того, тут зливаються воєдино Дунай і Чорне море – видовище від якого неможливо відірватися. Це місце чуло тисячі зізнань у коханні. Місто – мрія.
ДЕНДРОПАРК ОЛЕКСАНДРІЯ
Дендропарк Олександрія знаходиться в двох годинах від Києва – Білій Церкві.
Парк засновано за 11 років до народження Пушкіна – в далекому 1788. До речі, парк, знаменитий поет відвідував декілька разів! Можливо, так і з’явився «Євгеній Онєгін».
У дендропарку знаходяться понад 5 тисяч старовинних і рідкісних рослин. Тут також є фонтани і водоспади, монументи і барельєфи, які створюють цілий комплекс естетичних картинок.
- Отже Україна сповнена таїн і несподіванок! І це не всі мальовничі куточки нашої країни. Їх дуже багато. І можливо, хтось з вас відвідає їх у майбутньому.
- Переходимо до наступного завдання.
4 зупинка . Славетні Українці
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
Коротко розказати про видатних сучасних українців, яких ви знаєте.
Молодці! Ми маємо ким пишатися і ким гордитися. Можливо і ви своїми досягненнями прославите нашу країну. Отримання букв. Виконаємо наступне завдання.
5 зупинка. Символи України
1 група: кросворд (прапор)
2 група: кросворд (тризуб)
3 група: кросворд (калина)
Перевірка виконаного завдання.
Інформація для вчителя
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
Гра «Знайди слово»
1 група
ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ
БМАЛЬВАКИВАМАКТР
2 група
УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ
РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ
3 група
ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА
МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки).
Гра «Розгадай ребус»
|
|
|
|
_________________________ |
|
Молодці! Отримання букв.
6 зупинка. «Коштовності фольклору».
«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.
Кожна команда отримає картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я із кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.
7 зупинка «Ми європейці»
Наша Вітчизна є європейською країною не тому, що її територія – центр Європи, а тому що українці здавна сповідують ті принципи свободи і незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав. За територією Україна є найбільшою державою в Європі. Україна – європейська держава, в Європі її думки, в Європі – її серце, в Європі – її місце.
Вашим завданням буде прочитати зашифрований уривок з вірша Кульчак Христини. Читати потрібно за ходом годинникової стрілки, щоразу пропускаючи дві клітинки.
V. Підсумок уроку.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!
І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. У кожної групи є букви, які вони отримали за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?
1група: Молодці
3 група: отримай
3 група: коровай
Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю.
1