Урок "Я люблю свою країну "

Про матеріал
Даний урок поглибить знання учнів про Україну. Сформує національну свідомість, відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем. Виховає любов до рідного краю, активну громадську позицію, відповідальність, порядність, гідність, ціннісне ставлення до людей, до суспільства і держави.
Перегляд файлу

 

Мурованокуриловецька загальноосвітня  санаторна

школа – інтернат І – ІІІ ступенів

Вінницької обласної Ради

 

Перший    урок   у

4 класі

Я люблю свою країну

 

 

 

Вчитель  :  Григорук  Оксана  Станіславівна 

2020 – 2021 навчальний рік

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 1. Привітання.

 

 

- Вітаю вас діти з початком нового навчального року! Ось і закінчились літні канікули. За плечима залишилось літо, з його великою кількістю світла і тепла. Впевнена, що воно для кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним.

 Але … ми знову в школі. 

 Сьогодні 1 вересня. Вперше ви прийшли до школи після великої перерви.  У нас в навчанні можуть бути зміни, і все це залежить від кількості захворювання  на  COVID-19  у нашому містечку. Ми будемо навчатися в умовах карантину і  маємо дотримуватися простих правил карантину,  на території освітнього закладу: одягати маску, дезінфікувати та мити руки з милом частіше, повідомляти про погане самопочуття тощо. 

Головні герої мультфільму Трикутя, Квадрик та Кружко  хочуть познайомити вас із цими правилами, які захистять від COVID-19 під час навчання. 

Відео: https://youtu.be/aAoIRwRdKX4

 

  

 Отож, я хочу вас привітати з початком навчального року.  Побажати всім міцного здоров’я,  успіхів у навчанні, добрих і надійних друзів та здійснення всіх ваших мрій. 

 2. Вправа «Привітання». Створення доброзичливої атмосфери.

  Чи готові до уроку четвертокласники?

Дівчатка готові?

Хлопчики готові?

Готові ті, хто добре навчається?

Готові ті, хто любить смачно поїсти?

 Готові ті, хто запізнюється на уроки?

Готові ті, хто любить солодощі?

Готові ті, хто не любить канікули?

Готові ті, кому подобається грати у футбол?

Готові ті, у кого чудовий настрій?

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини. А про що саме будемо говорити, вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко:

 

Буває, часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є – дорога, явори,

Усе моє – все зветься... (Україна).

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • То про що ж ми будемо говорити? ( Про Україну)

Отже, мова піде про нашу Батьківщину – Україну.

  1. Гра «Шифрувальник».

Зараз ми постараємося дізнатися тему сьогоднішнього уроку із зашифрованого речення. Вам потрібно правильно розставити букви.

Я   юблюл  совю  ркїаун      люблю   свою країну)

Молодці! Сьогодні ми ще раз переконаємося, яка прекрасна та багата наша Батьківщина, дізнаємося щось нове і пригадаємо все те, що вже вивчили про наш рідний  край.

  1. Вправа «Мікрофон»: «Моя Батьківщина – це…»
  2. Асоціативний кущ 

 

Які почуття викликає у вас саме слово Україна?  Давайте  складемо  асоціативний кущ. (Відповіді дітей – радість, вірність, повага, смуток, гордість, бережливе ставлення,єдність, любов, впевненість, відвертість, щирість)

 

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Вступне слово вчителя.
  • Сьогодні у нас  незвичайний урок  - урок – квест. Зараз клас об’єднається у 3 групи і буде виконувати завдання.  За кожне правильно виконане завдання група  отримає букву, а виконавши всі завдання правильно, кожна група  зможе скласти слово з цих букв. А в кінці уроку об’єднавши  ваші слова і прочитавши їх ви отримаєте сюрприз.
  • Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова  і унікальна наша Батьківщина.  Вирушаємо у подорож Україною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ. 
  1. Знайомство з планом уроку

На уроці ми будемо працювати за таким маршрутом

Наш маршрут  

  1. Пазли. Карта України
  2. Подорож містами України
  3.  Ми патріоти
  4. Славетні українці
  5. Символи України
  6.  Коштовності фольклору
  7.  Ми європейці
  1. Поділ на команди.

Щоб розділитися на команди, вам потрібно підійти до столика і вибрати смайлик за кольором.  Ті в кого будуть однакові смайлики , є учасниками однієї команди. Об’єднайтесь у три групи (за кольором: синій, жовтий, зелений).

(Учні об’єднуються)

 Ми вже вміємо з вами працювати у групах, і сьогодні ми поділилися за кольорами. Поясніть, будь ласка, як кольори пов’язані з нашим уроком.

(Діти висловлюють свою думку.)

Молодці! Вірно!

Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.

Зелений колір – вважається кольором повітря, життя, гармонії, природи, надії, процвітання.

 

  • Діти,   саме ці кольори ви можете побачити поглянувши на карту України. Синій – колір води, жовтий – височини, зелений – рівнини (низовини)  
  • Подивіться уважно на карту.  Саме з неї ми почнемо виконувати наші завдання.

 

Отже, на команди   розділилися і розпочинаємо нашу гру-квест.

  1. Квест.

1 зупинка .  Пазли  карта України 

Я пропоную вам із пазлів скласти карту України.  Якщо ви її правильно складете, то отримаєте  букву.    

Перевірка виконаного завдання.

Додаткові запитання для груп , які  справилися частково  із завданням.

(Що в Україні най – най… .  Найбільша річка  … (Дніпро). Найбільше місто … (Київ).

Найбільший звір … (зубр). Найвища гора …(Говерла). Найглибше озеро …  (Синевір)).

  • Молодці!  (Отримання букви.)   Ми продовжуємо працювати з картою України.

2 зупинка . Подорож  містами України 

- Ваше завдання позначити маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:

1 група:  два склади (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ – Донецьк – Дніпро – Херсон)

2 група:  три склади (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир – Вінниця – Чернігів – Черкаси – Одеса – Полтава )

3 група:  чотири склади (Кіровоград (Кропивницький) – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь -  Дніпропетровськ (Дніпро))

- Необхідно відвідати якнайбільшу кількість міст нашої держави.

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

 

Додаткові запитання для груп , які  справилися частково  із завданням.

(Назвіть назви держав, з якими межує Україна (Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія).

Назвіть, які  моря є на Україні? Гори? Річки? Найбільші міста? (Одеса, Київ, Львів, Харків.)

- Молодці!  Отримання букв. Переходимо до наступного завдання.

3 зупинка . « Ми патріоти».

 Україна – велика держава. В ній нараховується більш як двадцять дев’ять з половиною тисяч населених пунктів. Це – і великі міста, селища і маленькі села. Вам потрібно знайти в табличці назви міст України.

А

 Х

 Е

 Р

 С

 О

 Н

 Й

 Ц

 У

 Л

 У

 Ц

 Ь

 К

 К

 М

 И

 К

 О

 Л

 А

 Ї

 В

 Е

 Н

 Г

 Ш

 З

 А

 Ф

 І

 В

 А

 П

 Л

 Ь

 В

 І

 В

 О

 К

 И

 Ї

 В

 Ж           

 И

 Т

 О

 М

 И

 Р

 Л

 Д

 Р

 І

 В

 Н

 Е

 Ж

 Є

 Я

 П

 О

 Л

 Т

 А

 В

 А

 Ч

 С

 М

 И

 Т

 Ь

 Б

 Ю

 Щ

 С

 У

 М

 И

 Й

 К

 Х

 А

 Р

 К

 І

 В

Додаткові запитання для груп , які  справилися частково  із завданням.

  • Розповісти у яких містах України ви відпочивали влітку. Які цікаві пам’ятки архітектури ви бачили, що цікавого запам’ятали.
  • Молодці! Отримання букв.

- Молодці! Отримання букв.

 

- А я вам розповім про неймовірно красиві  місця нашої країни.

Краса, як відомо, і рятує життя і править світом. Краса природи – це дар Всесвіту, яким можна і потрібно насолоджуватися. Куди поїхати за величезним потоком натхнення і сил? Де побачити справжню казку і відчути нескінченне щастя?

АКТОВСЬКИЙ КАНЬЙОН

   

 

https://www.ukraine-is.com/wp-content/uploads/2017/01/trikraty_6.jpgКаньйон знаходиться в Миколаївській області на річці Мертвовод.

Чому варто відвідати це місце?

Площа території складає 250 гектарів, а глибина 40-50 метрів, тому робити тут можна в прямому сенсі що завгодно.

Потрібно відзначити, що  Актовський каньйон – це унікальний симбіоз водної та лісової екосистем, які в сумі дають чисте повітря і мрійливий настрій.

Ансамбль скель і гранітних валунів, які розташовані на території каньйону – унікальне місце у всій Європі. Це неймовірно красиво!

 

           УКРАЇНСЬКЕ МЕРТВЕ МОРЕ

лемурівське озеро   

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В Україні є власне мертве море, розташоване поблизу Херсона. Там його називають  лемурійське,  адже вода в цьому озері забарвлена в рожевий колір.

Та на цьому дива не закінчуються, адже ця вода вважається лікувальною і омолоджуючою.

Найцікавіше те, що в нашому Лемурійському озері на 5% більше солі, ніж в  мертвому морі!

1419ec8563dc    ВИЛКОВЕ

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вилково розташувався на воді, як справжня Венеція! За чудесами однозначно потрібно їхати сюди.

Крім того, тут зливаються воєдино Дунай і Чорне море – видовище від якого неможливо відірватися. Це місце чуло тисячі зізнань у коханні. Місто – мрія.

alexandria-logo

            ДЕНДРОПАРК ОЛЕКСАНДРІЯ

 

Дендропарк Олександрія знаходиться в двох годинах від Києва – Білій Церкві.

Парк засновано за 11 років до народження Пушкіна – в далекому 1788. До речі, парк, знаменитий поет відвідував декілька разів!  Можливо, так і з’явився «Євгеній Онєгін».

У дендропарку знаходяться понад 5 тисяч старовинних і рідкісних рослин. Тут також є фонтани і водоспади, монументи і барельєфи, які створюють цілий комплекс естетичних картинок.

 

- Отже Україна сповнена таїн і несподіванок! І це не всі мальовничі куточки нашої країни. Їх дуже багато. І можливо, хтось з вас відвідає їх у майбутньому.

- Переходимо до наступного завдання.

 

4 зупинка .    Славетні Українці 

  • Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.
  •  Ваше завдання підписати портрети відомих українців, і сказати чим вони прославили Україну.

 

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

 

Додаткові запитання для груп , які  справилися частково  із завданням.

Коротко розказати про видатних  сучасних українців, яких ви знаєте.

Молодці!  Ми маємо ким пишатися і ким гордитися. Можливо і ви своїми досягненнями прославите нашу країну. Отримання букв. Виконаємо наступне завдання.

5 зупинка.   Символи України 

  • Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.
  • Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи . Вчитель доповнює інформацію. .
  •  

1 група: кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).                                             Дніпро
  2. Державний герб України (тризуб).                                                   тризуб
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                         два
  4. Назва гір на заході України (Карпати).                                        Карпати
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).          небо
  6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).                                 зерна

 

2 група: кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція)                              Конституція
  2. Державною мовою України є …(українська)                          українська
  3. Символ України – кущ. (калина)                                           калина
  4. Найбільший звір в Україні. (зубр)                                               зубр
  5. Державний герб України (тризуб)                                         тризуб 
  6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина)                 Батьківщина

 

3 група: кросворд (калина)

  1. Мешканець Запорізької Січі (козак)                                                                           козак
  2. Улюблена страва українців (вареники)                                                                    вареники
  3. Птах – символ України (лелека)                                                                              лелека
  4. Вишитий шматок тканини для прикраси оселі (рушник)                              рушник
  5. Назва символа, який дівчата одягають на голову у свята (вінок)                       вінок
  6. Розмальоване великоднє яйце (писанка)                                                             писанка

 

Перевірка виконаного завдання.

  • Які з названих символів є державними? (Прапор та тризуб).
  • Який ще державний символ ви знаєте? (гімн).
  • Що ви про нього знаєте? (Учні відповідають, вчитель доповнює.)

 

Інформація для вчителя

  • Герб – це символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. У слові «тризуб» міститься число «три». Наші предки були переконані, що тризуб (трійця) відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому. Це батько – мати – і дитя, які символізують собою силу, мудрість і любов.
  • Гімн – це урочиста пісня, що є символом державності, а Державним Гімном є пісня «Ще не вмерла Україна». Понад 100 років тому її написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.
  • Наш прапор – синьо-жовтий. А можна сказати, що він жовто-синій. Ні, не можна. Бо за правилами кольори прапора читають згори донизу. Жовтий колір – це колір пшениці, поля, хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще колір сонця, без променів якого не дозрів би хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого,  мирного неба. А також без води не дозрів би колос. От вам і ще один блакитний колір – колір цариці – води.

 

  • Яким символом для України є калина? (народним)
  • Які інші народні символи вам відомі? (рушник, криниця, барвінок, лелека, батьківська хата, верба, український вінок....) 

Додаткові запитання для груп , які  справилися частково  із завданням.

Гра «Знайди слово»

  •  Знайти у рядках букв назви рослин, що входять в український віночок.

1 група

ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ

БМАЛЬВАКИВАМАКТР

2 група

УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ

РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ

3 група

ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА

МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ

 (Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки).  

 

 Гра «Розгадай ребус»

 

 

 

 _________________________

 

Молодці! Отримання букв.

6 зупинка.    «Коштовності фольклору».

«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.

Кожна команда отримає картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я із кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.

D:\Іра\перший урок 2017\ukrainska_literatura_5_klass_7.jpg

 

7 зупинка «Ми європейці»

Наша Вітчизна є європейською країною не тому, що її територія – центр Європи, а тому що українці здавна сповідують ті принципи свободи і незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав. За територією Україна є найбільшою державою в Європі. Україна – європейська держава, в Європі її думки, в Європі – її серце, в Європі – її місце.

 Вашим завданням буде прочитати зашифрований уривок з вірша Кульчак Христини. Читати потрібно за ходом годинникової стрілки, щоразу пропускаючи дві клітинки.

V. Підсумок уроку.

  •  Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
  • Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. У кожної групи є букви, які вони отримали за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?

1група: Молодці

3 група: отримай

3 група: коровай

Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. 

 

1

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку