2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок (літературного читання) "Пейзажна поезія Ліни Костенко "Здивовані квіти", "Красива осінь вишиває клени".

Про матеріал
Мета: Продовжувати знайомство учнів з постаттю Л. Костенко, з пейзажною лірикою поетеси; удосконалювати вміння аналізувати поетичний твір; виховувати бережливе ставлення до природи; розвивати творчі здібності школярів, формувати естетичні смаки. Обладнання: Портрет Ліни Костенко, на дошці зображення пташки, мультимедійний проектор, намальовані пір’їнки , картки, кроссенс.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ліна Костенко

«Здивовані квіти»

«Красива осінь вишиває клени»

C:\Users\Dima\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20201208_154723.jpg 

 

  Підготувала

  вчитель початкових класів

  Парасковіївської ЗОШ

  І-ІІІ ступенів

  Пересічна Л.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Ліна Костенко

          «Здивовані квіти»

          «Красива осінь вишиває клени»

     Мета: Продовжувати знайомство учнів з постаттю Л. Костенко, з пейзажною лірикою поетеси; удосконалювати вміння аналізувати поетичний твір;  виховувати бережливе ставлення до природи;  розвивати творчі здібності школярів, формувати естетичні смаки.

    Обладнання: Портрет Ліни Костенко, на дошці зображення пташки, мультимедійний проектор, намальовані пір’їнки , картки, кроссенс.

     Тип уроку: Комбінований 

     Цілі уроку:

Учні знатимуть: пейзажну лірику Ліни Костенко.

Учні вмітимуть: виразно читати поезії Ліни Костенко про осінь, аналізувати їх, характеризувати художні образи пейзажних віршів, помічати й оціновувати красу золотої осені в житті й у художніх описах.

 

     Перебіг уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності

       Емоційне налаштування на урок

       Учитель:  Добрий день любі діти та шановні гості. Я рада вітати вас на нашому уроці літературного читання. Урок сьогодні буде незвичайним. Ми опинимося у чарівній країні Поезії. У цій країні живуть дивовижні створіння.  Кожне з яких схоже на пташку. Ці пташки кожного дня розлітаються по всьому світу і дарують людям натхнення, захоплення, втіху та щастя. Ось і до нас завітала одна з них.


       Познайомтесь – це Диво-Пташка. Вона уміє дарувати радість. Зустрінеться їй хтось сумний – зронить пташка пір’їну-смішинку – і відразу сум куди й подівся. Усміхнеться людина і все навкруги стає яскравішим. Влітку, коли навкруги все було зелене, цвіли яскраві квіти, світило сонечко, було тепло, і сумних людей було на багато менше, пір’їнок – смішинок у пташки вистачало. Але прийшла похмура осінь. Засумували усі. Роздала пташка пір’їнки. І трапилася прикрість – вона не може тепер літати. Допоможемо Диво – Пташці повернути уміння літати. На ваших партах є пір’їнки, які ви можете подарувати нашій бідоласі. Але пам’ятайте: повернути пір’їнку можна лише тоді, коли ви виконаєте завдання і, обов’язково, посміхнетеся.  Домовилися?

 

    ІІ. Освоєння теми уроку. 

 

 

         Завдання № 1. Тема уроку.

Учитель: А про що ми сьогодні будемо говорити? Відгадайте загадку і дізнаєтеся.

В жовте лист пофарбувала,

Урожай с полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця — … (осінь)

 

(Після правильної відповіді дитина «дарує» пір’їнку пташці)

 

 

Так ми сьогодні будемо говорити про осінь. Це чудова пора року, але чомусь трохи сумна. Про осінь написано багато поетичних творів. І сьогодні ми будемо знайомитися з творами чудової української поетеси Ліни Костенко .

(Коротка розповідь учителя про життя та творчість поетеси і прослуховування аудіо запису)

 

  1. А які ж вірші ми будемо вивчати. На це питання вам допоможе відповісти

гра «Лабіринт» діти читають назви віршів на екрані

(Після правильної відповіді діти знову «дарують» пір’їнки пташці)

 

  1. Робота над віршем «Здивовані квіти»
  • Виразне читання вірша учителем.

        Послухайте вірш Ліни Костенко «Здивовані квіти»

                                              Здивовані квіти


Сю ніч зорі чомусь колючі,
Як налякані їжачки.
Сю ніч сойка кричала в кручі,
Сю ніч ворон сказав: «Апчхи!»

Сю ніч квітка питала квітку:
Що ж це робиться, поясни?
Тільки вчора було ще влітку,
А сьогодні вже восени! 


  • Питання після прослуховування вірша.
  1. Чим були здивовані квіти?
  2. З ким порівнює зорі поетеса? Чому?

 

  1. Які звуки найчастіше повторюються у рядках цього твору? Чому саме ці звуки ?

Секрет у тому, що восени після тривалих осінніх дощів з’являються перші приморозки. Волога яка накопичилася у опалому листі на грунті починає перетворюватися на кригу  і чути тихий тріск, який можна порівняти зі звучанням шиплячих приголосних. Давайте повторимо які шиплячі приголосні ми з вами знаємо ч, ш, щ, ж, дж.

  • Вибіркове читання (читання слів з шиплячими звуками)

       Пропоную вам пограти у гру «Словечко». Кожен має прочитати з вірша лише одне слово з шиплячою. Спочатку читають дівчатка першого ряду, потім хлопці.

 

  • Визначення художніх засобів , які зустрілися у вірші.

      Діти, ви , напевно, знаєте , що для того щоб мова у літературних творах була  красивою та виразною поети та письменники використовують різноманітні художні засоби: олюднення, порівняння,звукописи та епітети. Давайте повторимо з вами ці художні засоби.

Знайдіть їх у вірші.

  • Виразне читання вірша  учнями.

            Фізхвилинка для очей


(після виконання завдання учні знову дарують пташці пір’їнки)


  1. Робота  над віршем «Красива осінь вишиває клени»
  •  Прослухайте вірш «Красива осінь вишиває клени»

(Діти слухають аудіо запис)

 

Давайте пограємо в гру під назвою «Кроссенс»-це цікавий вид роботи, головоломка, яка складається обов’язково з 9 малюнків, які пов’язані між собою за змістом і стосуються однієї теми. Кожен наступний малюнок продовжує думку попереднього. Ми рухаємось по малюнках як по сходинках починаючи з 1 малюнка, а центральний малюнок буде головним в ньому може заключатися головна думка твору(тобто чому навчає цей твір або певний висновок).

 

  • Розгадування «кроссенсу».

C:\Users\Dima\Desktop\20201209_103039.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            (після виконання завдання учні знову дарують пташці пір’їнки)

C:\Users\Dima\Desktop\20201209_114406.jpg 

 

 

 

 

 

 

  • Читання вірша

                                                 Красива осінь вишиває клени


Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим,

срібним, золотим.

А листя просить:

– Виший нас зеленим!

Ми ще побудем,

ще не облетим.

А листя просить:

– Дай нам тої втіхи!

Сади прекрасні,

роси – як вино.

Ворони п’ють

надкльовані горіхи.

А що їм, чорним?

Чорним все одно.

 


  • Опрацювання питань після твору.
  1. У які кольори пофарбувала осінь листя кленів? Як про це говорить поетеса?
  2. Чому кленам хочеться інших фарб? А кому байдуже , якими стануть дерева?
  3. Знайдіть у тексті слова, за допомогою яких Ліна Костенко зобразила осінь, листя дерев як живих істот. Який це художній засіб?
  4. Якими словами поетеса передала красу осені? Чому осінь красива, а настрій вірша невеселий?
  • Виразне читання вірша учнями.
  • Гра «Добери риму»

        Оберіть ключові слова з вірша і доберіть до них рими

(слова розташовані на дошці треба з’єднати рисочками добираючи риму)

C:\Users\Dima\Desktop\20201209_114513.jpg 

Осінь - просинь

Ворона – колона

Листя – середмістя

Клен – зелен

Горіхи - втіхи

(після виконання завдання учні знову

дарують пташці пір’їнки)

 

 

  • Гра збери прислів’я на картках.

Осінь збирає, а весна з'їдає.

Літо дає коріння , а осінь насіння.
Як вересніє, то дощик сіє.
Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.
Як листопад дерев не обтрусить, довга зима бути мусить.

Листопад вересню онук, жовтню син, зимі рідний брат.

 

ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

Підведення підсумків.

Всі ви сьогодні гарно працювали, були активними.

Сьогодні на уроці найактивнішими були…
Швидко й гарно працювали …
Влучно відповідали …

 

 ІV. Домашнє завдання.

 

 

Обов’язкове: На основі вивчених творів та особистих спостережень написати твір-опис   під назвою «Красива осінь».

 За бажанням: Візьміть пензлі й намалюйте свій осінній пейзаж. Дайте йому поетичну назву, скориставшись рядками поезій Л.Костенко. 

 

 


Погляньте на Диво - Пташку. Яка вона стала гарна! Які міцні у неї крила. Знову вона може літати та дарувати радість. Ви гарно працювали на уроці, багато посміхалися, а це означає, що ви стали щасливіші.  І пам’ятайте, що навіть у най похмурішому осінньому дні можна знайти прекрасне та таємниче. Помічайте красу навколо і радійте кожній миттєвості вашого життя.

 

C:\Users\Dima\Desktop\20201209_103144.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лина Костенко написала новую книгу – WE LOVE UA 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку