Тема: Як події стають визначними?
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати навчання:
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Дерево нашого настрою»
На дошці прикріплюється велике дерево намальоване на ватмані. Біля нього лежать різнокольорові листочки з настроєм. Діти по черзі виходять до дерева і обирають свій настрій та вивішують на дерево.
Ранкове коло «Яке свято ми святкуватимемо незабаром.»
Коротка історія свята. Мої побажання захисникам України.
«Слава Україні» - так тепер вітаються в Збройних Силах України. Яке свято ми будемо скоро відзначати. Діти у колі відгадують назву свята.
Світ у сяйві не впізнати
Саду і городу
То Покрова – світле свято
Нашого народу.
То Покрова землю вкрила
Щедрими плодами
Розпростерла ніжні крила
Стала понад нами.
То Покрова - захисниця
Запорожців славних.
То Покрова - помічниця
воїнів відважних.
Грає осінь кольорова
Пахнуть груші, сливи
Усміхається Покрова
До дітей щасливих.
Це свято з 2014 року стало державним. Його відзначають усі громадяни України.
2. Спільне пригадування казок, де йдеться про героїв – захисників «Чому ці герої нам подобаються» - бесіда.
3. Які казки діти знають про героїв, що захищали рідну землю, людей (використати фрагменти мультфільмів, казок)
(Микита Кожум’яка, Котигорошко, Оленка).
Чим ці герої подобаються дітям
-справедливістю
-сміливістю
-допомагали людям
-були рішучими
-цілеспрямованими.
4. Гра «Шифрувальник»
(Козацькому роду-нема переводу)
омукоцьазок удор амен удовереп
ІІ. Цілепокладання
Діти записують свої очікування від уроку на яблучках
ІІІ. Цілереалізація
Дата одна – свята різні
Завдання та запитання для обговорення
Свя́то — день або дні, коли урочисто відзначають видатні події, знаменні дати; кілька неробочих днів поспіль з нагоди торжеств; звичай ґрунтується на ранніх язичницьких обрядах і ритуалах, у яких зображувалися, розігрувалися, інсценувалися, подавалися в театральній формі ті або інші сцени, пов'язані із ключовими, життєво важливими подіями суспільства.
Наш український народ здавна славився своєю працьовитістю. В будні українці багато працюють і вдома, і на роботі. Але протягом року є багато вихідних днів – вони називаються свята.
Інформація. Навколо церкви стояли великі, довгі будівлі – курені (з хмизу і глини, побілені), де мешкали козаки.
У трьох куренях проживало 90 козаків. У першому курені - 30, у другому – 35 козаків. Скільки козаків проживало у третьому курені?
Аналіз задачі
Розв’язування задачі
Інформація. У вільний час козаки рибалили, полювали, розводили бджіл.
До вечері козаки наловили 10 кг линів і стільки ж карасів. А сомів – на 2 кг менше, ніж линів і карасів разом. Скільки кілограмів сомів приготували козаки на вечерю?
Аналіз задачі
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=jTGDegPI_Vs
Робота з LEGO. Робота в парах
2. Бесіда в малих групах «Чи траплялося тобі стати на захист слабшого?» (дитяча мужність, проблема захисту тварин)
-Бути захисником важко. Але захисники у всі часи були дуже потрібні. Кожен може бути захисником чи захисницею. Адже завжди знайдуться ті, хто потребують допомоги. На захисті нашого спокійного життя стоять воїни Збройних сил України. Ми можемо спокійно ходити до школи, відпочивати, гратися, насолоджуватися спілкуванням з друзями.
Колективна робота. Творча хвилинка
Оформлення листівки до Дня захисників і захисниць України
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Робота з яблучками вражень
Ось і добігає кінця наш урок. Чи здійснилися ваші очікування? Давайте перевіримо – збираючи врожай нашого уроку.
Вчитель зачитує очікуванні результати на яблучках, якщо очікування здійснилося яблучко кладуть до кошика.
Список використаної літератури