Інтегрований урок з курсу "Я досліджую світ" НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Я досліджую світ 1 клас
Тема тижня. Ігри
Тема дня. Що я святкую восени
Мета: розповісти учням про осінній цикл свят; пояснити значення державних,
релігійних і народних свят; розвивати уважність, зв’язне мовлення, вміння самостійно шукати потрібну інформацію; виховувати повагу до народних звичаїв та традицій.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Фіксує здобуту інформацію (зображеннями, символами, за допомогою фотопристроїв)
Розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі
Не завдає шкоди рослинам під час спостереження
Дотримується правил безпечної поведінки під час екскурсії
Описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками
Аналізує явища живої і неживої природи восени
Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини
Описує рослини своєї місцевості
Описує тварин своєї місцевості
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу, пластмаси, деревини, металу, пінопласту та інших матеріалів для макетування)
Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)
Демонструє іншим результати власної діяльності
Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань
Задумує конструкцію виробу та конструює його з готових елементів (розмічання розгорток; виготовлення, оздоблення пласких та об’ємних виробів
Визначає, що дає природа людині восени
Сприймає твори різних видів мистецтва про осінь, висловлює свої враження, вподобання
Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва
Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)
Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності
Працює з природними матеріалами
Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів
Презентує результати власної творчості перед однолітками
Бере участь у мистецьких заходах
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Емоційне налаштування»
Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.
Хід проведення
- У мене зараз гарний настрій, ось такий
- А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах
- У кого з вас гарний настрій, покажіть.
Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.
ІІ. Етап цілепокладання
Робота з малюнками
Малюнки зі святами вивішати непослідовно
Саме про осінні свята ми сьогодні з вами поговоримо.
ІІІ. Етап цілереалізації
Наш український народ здавна славився своєю працьовитістю. В будні українці багато працюють і вдома, і на роботі. Але протягом року є багато вихідних днів – вони називаються свята.
В народі є приказка «Скільки днів – стільки й свят». Як ви думаєте, чому так кажуть? (Тому що кожного дня може відзначатися певне свято, а іноді на один день може припадати кілька свят)
Свя́то — день або дні, коли урочисто відзначають видатні події, знаменні дати; кілька неробочих днів поспіль з нагоди торжеств.
Для чого ж людям потрібні свята? (Святкові дні об’єднують і зближують людей країни, міста (села), родини; вони запам’ятовуються як щасливі дні.
Також свята сприяють збереженню й вивченню народних традицій, спонукають людей пам’ятати про визначні події країни, міста (села), родини. Зі святами пов’язані народні прикмети, звичаї, традиції.)
Робота з мультимедійною презентацією
Фізкультхвилинка
Робота з ілюстраціями.
Діти витягують різі зображення свят і мають назвати якої пори року вони відбуваються. Якщо восени, то розповісти, що це за свято та як воно святкується. При необхідності допомагає вчитель.
Метод «Ментальна карта»
Посередині робиться запис «Свята».
Синя лінія – зимові народні свята
Жовта лінія – весняні народні свята
Помаранчева лінія – літні народні свята
Рожева лінія – державні свята
Зелена лінія – які свята можуть восени святкувати у твоїй родині чи твоїй місцевості
Червона лінія – осінні свята
Блакитна лінія – Міжнародні осінні свята
Творча хвилинка
Створити колективний колаж «Осінні свята»
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Метод «6 цеглинок». Робота в групах
Виготовіть з лего символ якогось осіннього свята. Наприклад, цифра один – це 1 вересня, хрест – це релігійне свято, цифра 9 – це День писемності, сльоза – це День гідності та свободи України, червона крапля – символ пролитої крові – День захисника Вітчизни.
Список використаних джерел
1