Тема уроку: Династія
Мета: розширити уявлення учнів про свою сім’ю; вчити розповідати про звичаї, традиції, реліквії своєї сім’ї; удосконалювати вміння свідомого читання тексту; розширювати словниковий запас.
Очікувані результати: - доводить на конкретних прикладах важливість приймати кожну людину як неповторну та рівну іншим, незалежно від її раси, кольору шкіри, переконань, статі, походження, майнового стану, місця проживання, фізичних і розумових особливостей та інших ознак [4 ГІО 2-6.3-1]; - виявляє інтерес до власних традицій і традицій інших сімей / культур, ставиться до них із повагою [4 ГІО 2-7.1-4]; - досліджує родинні та шкільні звичаї [4 ГІО 2-7.1-5]; - описує традиції і свята у своїй родині, традиції та свята своїх друзів / однокласників / земляків; виокремлює спільне і відмінне [4 ГІО 2-7.1-2];
|
-розпитує про попередні покоління у своєму роді;
-презентує здобуту інформацію, визначаючи, що змінилося, а що залишилося схожим на його(її) дитинство;
-ділиться своїми мріями та планами;
-формує мету та цілі, планує дії, які приведуть до їх досягнення.
І. Організаційний момент(1 хв)
Доброго ранку-ми вас вітаємо.
Щастя, добра всім вам бажаємо.
Щоб хороший настрій мати,
Треба всім його бажати.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (3 хв.)
-Послухайте вірш Ольги Науменко « Розмова про головне»
Запитала раз Катруся
У сивенької бабусі:
«Що у світі наймиліше,
А відтак найголовніше?»
Усміхнулася старенька
Та й промовила: «Рідненька,
Як бабуся і як мати
Можу впевнено сказати,
Що для всіх батьків у світі
Наймиліші їхні діти,
Для малечі, навпаки,-
Їхні люблячі батьки».
Пильно слухала Катруся
І горнулась до бабусі.
Пам’ятай і ти, дитино,
Головне в житті – родина!
Вправа «Мікрофон»
-Що відповіла бабуся на запитання Катрусі?
-Поясніть, чому головне в житті родина.
-Давайте подумаємо, чи відрізняється родина від сім’ї? Якщо так, то чому?
-Пригадайте, які бувають сім’ї?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
-Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над темою нашого тижня « Моя сім’я». А саме сьогодні ми дізнаємося що таке династія, чи є династії у ваших родинах, історію династії Симиренків, що таке реліквія( зможемо побачити одну так обов’язково),що таке традиція, які традиції існують у ваших сім’ях.
ІV. Робота над темою уроку (15 хв)
-Діти, вдома ви самостійно опрацювали матеріал на сторінці 93 нашого підручника. Тому сьогодні навчати один одного будете ви, а я вам допомагатиму.
1) Пропоную попрацювати у групах і за допомогою отриманої вдома інформації створити хмару слів на тему :( у кожного тема своя, засікаю час 2 хв.)
І група (помаранчева)
Сім’я, родина – група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом.
ІІ група (блакитна)
Традиція – передача досвіду, звичаїв, культурних надбань із покоління в покоління
ІІІ група (зелена)
Реліквія – річ, яку особливо шанують і зберігають як пам'ять про минуле.
ІV група (жовта)
Династія – вибір кількома поколіннями одного роду того самого виду діяльності
2) Учні презентують свої хмари слів та встановлюють відповідність визначенням на дошці
-Презентація своїх родових династій
-Робота над сімейними реліквіями , розгляд прабабусиної сорочки
- « Крісло автора»-розповідь про сімейні традиції.
3) Фронтальна робота
-Ви добре справилися із завданням, а це означає, що вправно попрацювали вдома. Супер, ви круті.
-А як ви вважаєте, чи круто мати таку династію, як у нашого героя Андрійка?
-Саме зараз, на жаль, у нас війна і чимало героїв стали на захист нашої Батьківщини, син пліч -о -пліч з батьком. Віримо у міць наших захисників, підтримуємо їх , бо ми велика українська родина. Вони бережуть нас, а ми цінуємо їх працю і при потребі прямуємо в укриття. Тож давайте відпочинемо і одразу повторимо правила поведінки під час повітряної тривоги.
Фізкультхвилинка (4 хв)
https://www.youtube.com/watch?v=qoqYMv_V_3o
4) Перегляд відеоролика про династію Симиренків (4хв)
Династії бувають різні. Пропоную вашій увазі історію однієї з них, родини Симиренків.
https://www.youtube.com/watch?v=tXP0e04VazE
V. Закріплення вивченого матеріалу
-Перевіримо, чи уважно ви переглянули відео. Пограємо у гру « Так-ні». Я зачитую запитання, а ви даєте коротку відповідь - так або ні.
гра «Так -ні» (1 хв)
-Симиренки нащадки козаків?(так)
-Федір був вільною людиною?(ні)
-Федір викупив свою сім’ю з кріпацтва?(так)
-Він був одним з перших українських цукрозаводчиків?(так)
-Платон і Василь, сини Федора, допомогли надрукувати « Кобзар»(так)
-Левко не захоплювався садами?(ні)
Робота в зошиті парами (5 хв)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Династія Симиренків не одна така в Україні. Є чимало інших відомих постатей, які прославили нашу державу. Відомості про них є у вільному доступі в інтернеті, тому ви завжди зможете їх переглянути.
-Які ж риси характеру повинні бути у людини аби досягнути успіху?
-Як ви вважаєте, чи сьогоднішня ваша активність може бути початком формування потрібних якостей, чи можливо ви були недостатньо наполегливими під час уроку?
- Оцініть свою роботу за допомогою нашого світлофорчика та цеглинок лего.
-Я дякую вам за роботу. Ідемо на перерву та готуємося до наступного уроку.