ТЕМА. Як налагодити гарні стосунки?
Мета. Сформувати поняття про суспільство як єдність людських спільнот, учити встановлювати основні взаємозв’язки в соціальному житті, розширити знання дітей про стосунки в суспільстві; пояснити необхідність дотримання етичних норм у стосунках з оточуючими; донести до дітей важливість налагодження добрих стосунків з людьми, розвивати вміння дітей спілкуватися й підтримувати товариські стосунки, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати критичне мислення, уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення, математичні навички, природничі навички, пам'ять, увагу, каліграфічні навички письма; активізувати пізнавальну діяльність дітей, спонукати інтерес до пізнання природи; виховувати любов до світу тварин, тактовне ставлення одне до одного, взаєморозуміння, вдячність, щирість у спілкуванні з іншими.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1.1.Зарядись позитивом. «Долонька позитиву»
1.2. ВІТАННЯ
Віршик з рухами
Добридень, добридень,
Добридень скажу.
Як ранок настане,
До школи іду.
Тут носик, тут вушка,
А тут голова.
Тут ручки, тут ніжки,
А тут є п’ята!!!
1.3. Релаксація. «Від хвоста і аж до вушка,
В зебри смужка, смужка, смужка…»
Гра-розминка «
Щоденні новини.
Давайте пригадаємо…
* Що ви можете сказати про число 7? Як англ.мовою буде 7?( одноцифрове, позначається цифрою 4, непарне число, складається з 3 і 1, 2 і 2,.. числа сусіди 3 і 5, натуральне…)
* Що можете сказати про місяць грудень? ( 1-й зимовий місяць, останній у цьому році, у грудні 31 день…)
* Рік? (2022 рік) Наступний? (2023 рік)
* Молодці! Вам цікаво дізнатись, скільки днів залишилося до нового року? Давайте дізнаємось!
Робота з календарем.
В місяці грудні, останньому місяці цього року, 31 день. 7 днів минули. Скільки днів залишилося до початку нового року?
Наближаються новорічні свята… Друзі, подарунки, на які ви з нетерпінням, напевно, чекаєте. Так? А подарунки отримують тільки добрі та чемні діти.
ІІ. Мотивація і актуалізація опорних знань.
І сьогодні ми з вами продовжимо свою подорож Країною Ввічливості і Дружби. І першим, хто нас зустрічає, – це героїня нашого твору тітонька Бджуля. Вона вітається з нами. Пропонує вам завдання на квіточці.
Оберіть пелюстки поради на яких зіпсують приязні стосунки.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
На іншій стороні пелюсток слова. Складіть з них тему нашого дня.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
3.1. Отже, говорити ми будемо про гарні стосунки, а саме, як їх налагодити .
Групова робота
3.2. Рудка захотіла подружитися зі сміливим мурашкою Кусею. Вона попросила тітоньку Бджулю допомогти їй. З’єднайте і прочитайте поради досвідченої бджоли й доповніть їх власними.
Слайд
(Дружба родиться в біді, а гартується в труді.)
Тлумачний словничок каже:
Біда – це нещаслива пригода, подія, що завдає кому-небудь страждання, труднощі, неприємності.
Гартуватися - Ставати фізично і морально міцним, витривалим.
Синоніми да слова біда.(труднощі, злидні, скрута) Антонім – щастя.
Ви вже казали, що допоможуть налагодити стосунки спільні ігри.
Фізкультхвилинка – гра «Я танцюю з тобою»
Руханка
Робота в парах.
Дуже допомагає подружитися і налагодити гарні стосунки спільна справа.
Допоможіть Рудці пройти лабіринт, розфарбувавши стільники, яким вона має рухатися. Результат підкаже, куди рухатися далі.
Слухання казки з передбаченням
Діти, а ось там, на обрії, видніється чудове місто. Саме в ньому живе незвичайна сім'я . Пропоную послухати цікаву казочку.
Жила-була на світі сімейна спільнота . Вона була непроста. Налічувала понад сто чоловік, і всі були дуже різні. Спільнота займала ціле місто. Так і жили всією ріднею. Ви запитаєте: «Хіба мало великих сімей на світі?» Але річ у тому, що ця сім'я була особлива. Мир і злагода завжди панували в ній. В місті не було ні сварок, ні бійок. Дійшов поговір про цю родину до самого владики країни. І вирішив він дізнатися, як вони досягли такого ладу. Прийшов владика до голови родини і сказав: «Розкажи, як ти досягаєш такої злагоди та миру в своїй сім'ї?». Той взяв аркуш і став писати. Писав довго, потім передав папірець владиці…
Бесіда
Як ви думаєте, які слова написав на аркуші голова родини? (Відповіді учнів) Робота в групі. Розгадування слів-анаграм.
Пропоную дізнатися, які слова написав голова сім'ї, розгадавши слова-анаграми бовлю, нняпроще, пітерння (любов, прощення, терпіння)
Давайте перевіремо!
Написані були слова: «любов», «прощення», «терпіння». І в кінці аркуша : «сто разів любов», «сто разів прощення» і «сто разів терпіння».
Прочитав владика, почухав за вухо і запитав:
- Діти, який висновок можемо зробити, прослухавши цю казочку? (Щоб існувала сім'я, треба вміти поважати один одного, прощати, терпіти, любити. )
-Діти, наш клас – це сім’я. Хотілося, щоб в нашій сім'ї завжди панували справжня дружба, мир та злагода.
׀V. Підсумок уроку
Даруйте, діти, один одному своє тепло, добро, любов. Пам’ятайте: щоб друзям життя зігрівати, треба ясним сонечком стати.
Поетична хвилинка
Щоб у злагоді нам жити,
Треба вчитися …(дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати …(ворогами).
І запам’ятай собі :
З другом легше у …(журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він …(допоможе).
Друг нас може захистити,
Може з класом …(помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас …(повчати).
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній …(друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга – вірним будь!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти …(не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба – це велика …(сила)!
Рефлексія уроку.