Тема. Як планувати свій час?
Мета:
вчити учнів розуміти роль розпорядку дня для здійснення мрій та збереження і зміцнення свого здоров’я;
розвивати в дітей вміння самостійно організовувати свою працю і відпочинок розширити знання про вплив емоцій на здоров’я людини;
закріпити знання про вплив емоцій людини на її здоровʹя;
збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики тижня;
закріпити знання про час, вчити визначати час за годинником;
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
розвивати критичне мислення, самостійне мислення, уяву, логічне мислення, доказове мовлення; зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, навички вільного спілкування, дрібну моторику руки;
виховувати бажання дбати про своє здоров’я, вміння планувати свій час, поважати один до одного, взаємопорозуміння, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими.
Очікуванні результати учіння:
з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
сприймає монологічне висловлення;
розповідає про те, що його вразило;
розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні;
звертається, вітається дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;
спілкується з однокласниками та з вчителем;
організує своє робоче місце для навчання;
об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;
встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі;
читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання;
розрізняє головне і другорядне в тексті;
розуміє вплив розпорядку дня на здоров’я;
знає, чому потрібно планувати свій час;
уміє визначати час за годинником.
Обладнання: картки для індивідуальної, групової роботи, годинник , цеглинки LEGO DUPLO.
Хід уроку
слайд 1.
І. Привітання.
слайд 2
Ранкове коло
Доброго ранку, діти , запрошую вас у ранкове коло.
Давайте привітаємося один з одним
-Привіт, друже! Привіт, привіт подружко! Зробимо обнімашки))
-А тепер наш віршик-девіз.
Ми 2-А клас і ми одна сімя ,
І ти, і він , а також я.
Дружно з руки візьмемось
Один одному всміхнемось.
- А зараз ми перейдемо до наступної частинки нашої ранкової зустрічі «Ранкові новини». Дамо слово дитині дня ___________
- Чим цікавий сьогоднішній день? Можливо уже зранку когось із вас він здивував?
- А яка пора року? А діти з нетерпінням яку пору чекають? А чому?
- Давайте передамо нашого веселого смайлика по колу , даруючи посмішку сусідові, подаруємо йому також гарне побажання на сьогоднішній день.
- А зараз ми продовжуємо слухати ваші цікаві розповіді про сімейні мандрівки та подорожі
2 розповіді___________________(Сподобалося? Дякуємо? Чи є питання до…?
-Чудово, сідаємо за парти.
---Ой, а що це у нашій поштовій скринці?
---Лист від Муті Хоботовича?
Слайд 3
Слайд 4
Доброго ранку, мої любі учні 2-А класу!!!
Вчора отримав від свого учителя запитання: «Як планувати свій час?». Але ж я такий непосидючий та був зовсім неуважним, коли ми вивчали цю тему у своїй школі. А вдома за мене усе планують батьки.
Тому я не можу дати вчителю відповіді. Прошу вашої допомоги.
-Ну, що друзі допоможемо Муті?А ви були уважними? Ви почули запитання?
-Так, це запитання і буде темою нашого уроку .( Чіпляю на дошку) Слайд 5
- Чи зацікавила вас ця тема ?
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- А якими на уроці мають бути учні?
І. А як ви вважаєте чи потрібно планувати свій час?
Зараз за допомогою вправи «Займи позицію» хто вважає, що потрібно планувати - займає позицію біля зеленого прямокутника, а хто вважає , що ні, біля червоного.
-Обгрунтуйте свою позицію, записавши свої думки на листку.
-Отож у нас нема однозначної відповіді, чи потрібно планувати час?
Давайте поміркуємо, що таке час. Та спробуємо записати асоціацію до слова час на дошці. Які слова виникають у вас? (час тягнеться, біжить, летить)
_ А як ви розумієте словосполучення час тягнеться та час летить?
Ці словосполучення використані у якому значенні? (Переносному)
-Цікаво у коли час летить, а коли тягнеться?
- Давайте з вами дослідимо час.Ось перед вами годинник. Пропоную, дивлячись на годинник, почекати, поки мине хвилина. Робити нічого не будемо, а просто посидимо і почекаємо. Увага! Почали… Все. Одна хвилина проминула.
— А зараз візьміть олівці, за моїм сигналом намалюйте пісочний годинник. Малюватимете протягом однієї хвилини. Увага! Почали… Закінчили роботу.
- А що ви можете сказати про час, коли ви сиділи без роботи та той, коли виконували завдання?
Зпитання в групах «Що можна зробити за одну хвилину?» (Листки А 4)
Вибираємо спікерів та редакторів.
Запишіть у групах, що можна зробити за одну хвилину?
(Перехід, повертаємося у свої групи.)
Зараз ви почули , якою дорогоцінною є кожна хвилина? (Так)
-То який висновок можна зробити? (Що потрібно берегти час)
Робота в групах (Аркуш А 4)
Слайд 6
Кожна група отримує аркуш з намальованим колом, яке розбите на 6 секторів
Навчання - червоний колір
Спілкування – жовтий колір
Допомога іншим – синій колір
Розваги - блакитний колір
Спорт - зелений колір
Хоббі - помаранчевий колір
Кожна дитина міркує яким справам вона приділяє найбільше часу та обирає цеглинку відповідного кольору і ставить її на відповідний сектор у колі. Кожна команда презентує результати, які вони отримали
Запитання для дітей
- Яким справам ми приділяємо найбільше часу? (Питаю кожну команду)
- Яким найменше?
-Чи можливо приділити достатньо уваги кожній із зазначених справ?
- Що для цього потрібно? (Мати час)
-А як ви гадаєте, що потрібно робити для того, щоб виконати якнайбільше справ і не втомлюватись?(дотримуватися режиму дня)
Вправа
Оскільки Муті непосидючий та на все йому не вистачає часу, допоможіть впорядкувати його режим дня. Працюємо в парах.
- Діти, а для чого потрібен розпорядок дня? (Дя того, щоб його дотримуватися)
Ваш організм працює, як годинник. Треба в один і той же час лягати спати, прокидатися вранці, робити зарядку, вмиватися, йти до школи, тобто дотримуватися розпорядку дня, щоб бути здоровим та все встигати.
-А давайте подивимось скільки часу ви відведете на ті чи інші справи. З’єднайте стрілками час із справою.
Кожен виконує самостійно.!!!
9 год▪ ▪ обід
30 хв ▪ ▪ сон
1 год ▪ ▪ прогулянка,
ігри на свіжому повітрі
2 год ▪ ▪ чищення зубів
3 хв▪ ▪ гра на комп’ютері
Хто б хотів би прокоментувати свої результати?
У кого так, то просигналізуйте кубиками .
Робота в групах
. Слайд 7
У неділю Муті з родиною мандрував Львовом, відвідуючи різні цікаві місця у різний час. Уважно погляньте на годинники, розташуйте фото так, щоб побачити в якій послідовності це відбувалася мандрівка.
Виконують в групах
- З якого цікавого місця розпочалася екскурсія?
- Де завершувалася?
- О котрій годині розпочалася екскурсія?
- О котрій годині завершилася?
Слайд 8
- Діти, а зараз пропоную вам переглянути коротеньке відео про подорож Львовом однієї маленької іграшки. А знайшла я це відео на сайті….А хто пам’ятає на якому сайті ми часто переглядаємо відео?(Світич) Так , і завжди маємо пам’ятати про академічну доброчесність.
-
https://www.youtube.com/watch?v=0TJmkrwHNMM&t=138s
А чи хотіли б ви побувати у Львові на екскурсії усім нашим класом?
Добре, найближчим часом ми сплануємо свою мандрівку, правильно розподілимо час, щоб якнайбільше побачити цікавого.
Завдання «Розсипане прислів’я»
У групах прошу швиденько скласти розсипане прислів’я
Плануй день завчасно, зробиш усього рясно.
Підсумки
Ви чудово справилися з усіма завданнями. То що ми скажемо Муті? Чи потрібно планувати свій час? ( Так. Час потрібно планувати, щоб багато встигнути.)
- А чи справдилися ваші очікування, що були перед уроком?
-Чи було вам цікаво працювати на уроці із своїми друзями?
А зараз проведемо самооцінку.
Слайд 10
Самооцінювання. Робота з цеглинками.
9 год ▪ ▪ обід
30 хв ▪ ▪ сон
1 год ▪ ▪ прогулянка та
ігри на свіжому повітрі
2 год ▪ ▪ чищення зубів
⃝ Обід.
⃝ Сон.
⃝ Заняття у школі.
⃝ Ранкові процедури.
⃝ Вечеря.
⃝ Вільний час.
⃝ Сніданок.
⃝ Допомога батькам.
Плануй день завчасно, зробиш усього рясно.