Інтегрований урок ЯДС, українська мова
Тема: «Позначення звуків буквами. Виділення звуків у словах. Письмо букв на позначення приголосних ,голосних звуків. Самостійне письмо або відтворення графічних знаків за зразком. Визначення споріднених слів. Повторення кольорів веселки. Колообіг води в природі»
Мета: ознайомити учнів з буквою та звуком А, вчити знаходити її у словах, виконувати звукову модель слів із цією буквою, ділити слова на склади, знаходити споріднені слова в тексті; розвивати навички каліграфічного письма та естетичний смак у школярів; виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: маршрутний лист крапельки, картки зі словами, кольорові слова( споріднені), український віночок та 7 кольорових стрічок, малюнок веселки, зошит з письма, осіння картина свого імені, електрочайник, запис української народної пісні « Подоляночка».
Хід уроку
І . Оргмомент
ІІ. Відгадування загадки
Від села аж до річки різнокольорові стрічки,
Хтось повісив їх аж сім, з ними весело усім.( Веселка)
ІІІ. Звукова модель слова веселка
( визначення звука а в слові, кількість складів та наголосу).
ІY. Гра « Кольорові слова»
Джерело, струмок, річка, озеро, водограй, море, океан, озерце, джерельна, Океанія, струмочок, річковий, водограйчик, заморський.
( виділення слів кольорами веселки , використовуючи кольорові олівці ).
Діти, то куди мандрує наша краплиночка? ( із джерельця в потічок або струмочок, із струмочка в річку, потім в море, а із моря в океан.
( показую маршрут по карті)
Y . Руханка . Гра Український віночок”
( паралельно діти зафарбовують малюнок веселки)
Перший колір веселки - червоний (чіпляю до віночка червону стрічку, другий – оранжевий і т.д.)
YІ. Виконання пісні «Подоляночка»
YІІ. Робота в зошитах
( написання букви а ,А)
YІІІ. Чарівна лабораторія :» Як перетворюється вода в пару».
( показ на маршрутному листі )
-З роси, з морів, річок і плес
Вода як перейде у пару,
Одразу плине до небес,
Щоб утворити в небі хмари.
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Знов перейти у пару
І повернутись в хмару.
Цей шлях, що вона робить,
І зветься колообіг.
( вивішування стіни слів)
ІХ. Підсумок уроку.
Діти, ось такий колообіг робить наша краплинка в природі, щоб у нас завжди була вода в крані, щоб росли рослинки та жили тварини. Адже без води немає життя на землі. Людина без їжі може прожити місяць, а без води – лише 3 дні. Тому нам потрібно берегти кожну краплинку, не розливати її без потреби
Х. Творча робота.
Складання осінньої картини свого імені.
А на закінчення нашого уроку ви, діти, станете художниками.
Намалюйте , будь ласка, в подарунок нашій краплинці малюнок свого імені, використовуючи слова уроку та на тему «Осінь», адже ми будемо прощатися з цією порою року на цілих 9 місяців.
К - краплинка
А - азартно
Т- танцює
Р- річка
У- умиває
С- сяє
Я- яскраво