Урок "Як добувають корисні копалини. Види корисних копалин. Використання корисних копалин людиною. Закріплення поняття про головні і другорядні члени. Зв’язок слів у реченні. "

Про матеріал
Закріпити знання учнів, отримані у третьому класі, про корисні копалини, які добувають в Україні, їх види та способи видобутку. Формувати розуміння значення корисних копалин для господарської діяльності людини. Удосконалювати вміння визначати головні другорядні члени речення та складати речення за схемами. Формувати комунікативну і соціальну компетентність. Розвивати увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння співпрацювати в групі. Виховувати бережливе ставлення до речей, які нас оточують та бажання економно і раціонально використовувати корисні копалини.
Перегляд файлу

Тема: Як добувають корисні копалини. Види корисних копалин. Використання корисних копалин людиною.

Закріплення поняття про головні і другорядні члени. Зв’язок слів у реченні. Складання речень за схемами.

Мета: закріпити знання учнів, отримані у третьому класі, про корисні копалини, які добувають в Україні, їх види та способи видобутку.

Формувати розуміння значення корисних копалин для господарської діяльності людини.

Удосконалювати вміння визначати головні другорядні члени речення та

 складати речення за схемами.

 Формувати комунікативну і соціальну компетентність.

 Розвивати увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння співпрацювати в групі.

 Виховувати бережливе ставлення до речей, які нас оточують та бажання  

 економно і раціонально використовувати корисні копалини.

Очікуванні результати:

Після уроку учні зможуть:

  • називати корисні  копалини, що є в Україні;
  • показувати на карті місцезнаходження корисних копалин;
  • висловлювати і аргументувати власні судження щодо значення корисних копалин в житті людини;
  •  застосовувати набуті знання під час визначення головних і другорядних членів речення.

Обладнання: предметні малюнки, мікрофон, фізична карта України, загадки про  корисні  копалини, презентація з методичним забезпеченням уроку.

 

                                                       ХІД УРОКУ

І.Організація класу                                                                                            Учитель: Знову лунає шкільний наш дзвінок,
Кличе всіх на незвичний урок.
У класі сьогодні гостей є багато,
Усі ми зібралися наче на свято.                                                                                Учень: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.                                                                                          Учитель: А тепер зручніш сідайте,
слухайте й відгадайте.                                                                                               ІІ.Мотивація                                                                                                      1.Загадка                                                                                                                                Він носить замість шапки
Веселий ковпачок.
І ростом він всього лиш
З дитячий башмачок.
З ліхтариком і з песнею
зустрівся з Білосніжкою.                                                                                                    - Хто цей казковий чоловічок? (Гномик)

- Цей казковий чоловічок приніс нам на урок багато цікавинок, завдань, а також хоче перевірити, що ви вже знаєте про його володіння.                                                                      Гномик запрошує нас з вами до казкового лісу.                                                                                       2.Релаксаційна вправа «Сонячний зайчик»
- Сядьте зручно та уявіть себе у гарному казковому лісі. Сонячний зайчик, пробившись крізь гілля зазирнув у ваші оченята, заплющить їх. Зайчик побіг по обличчю – погладьте його ніжно долоньками: на лобі, на щічках, на підборідді. Правда, приємно? Погладжуйте легенько, щоб не сполохати його: голову, шийку, ручки. Він любить і пестить тебе. А ти подружися з ним. Прислухайся ще трохи до своїх почуттів і повертайся у клас.                                                                                       - Спасибі тобі, Гномику,за сонячного зайчика, що нас так потішив.                           - Яким би ви хотіли бачити сьогоднішній урок?  ( Повчальний.  Цікавий. Продуктивний. Результативний.)                                                                                      - Якими ви будете на уроці?( Наполегливі. Уважні. Зібрані. Активні. Працьовиті.)           ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Каліграфічна хвилинка (перше завдання від Гномика)

Ро, до (1 рядок), ще, ви (2 рядок)

  • Що називаємо родовищем?

Родовище – звукобуквений аналіз слова (на дошці)

2.Словниковий диктант Друге завдання від Гномика)

Запрошення, восени, кам’яне вугілля, м’ята,  Україна, вапняк, нафта, торф, фауна, мільйон, веселка,граніт,  щедрий.

- Назвіть серед записаних слів назви корисних копалин.                                                                                      2.Вправа «Мікрофон» (слайд №2)

- З чого складається земля?

- Наведіть приклади гірських порід.

- У яких станах зустрічаються гірські породи у природі?

- Що називаємо корисними копалинами?

- Як називають місце де залягають гірські породи?

- Наведіть приклади використання корисних копалин.

- Хто такий геолог?

ІІІ. Оголошення теми уроку. Прогнозування очікуваних результатів.

- Що об’єднує зображені предмети? (слайд №3)

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка (4)\велик.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка (4)\авто.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка (4)\замок.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка (4)\корабель.jpg 

 

 ( Виготовлені з заліза)

  • З чого виплавляють залізо? ( З залізної руди)
  • Що таке залізна руда? ( Корисна копалина)
  • Чому, на вашу думку, ми повинні знати про корисні копалини? ( Тому що ми ними користуємось, або користуємось  речами, які з них виготовлені)
  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з видами корисних копалин, які добувають в Україні , дізнаємося як їх добувають і як використовують.  Продовжимо вчитися розбирати речення, будувати речення за схемою.
  • Ось план нашого уроку на дошці, а в кінці уроку перевіримо, чи досягли  ми своєї мети. (слайд №4)                                                                                                ІV.Сприймання і осмислення нового матеріалу.

- Наш гномик приніс 6 різнокольорових капелюшків своїх братів, ці капелюшки допоможуть нам самостійно опрацювати матеріал уроку. (слайд№5, №6)

1. Метод «Капелюхи де Боно»

*Білий капелюх (вчені-науковці, збір інформації)

На які 3 групи поділяються корисні копалини? (1-й варіант, ст..48-50 підручник) (слайд №7)

*Чорний капелюх (критики,негативні емоції)

Нафта легша за воду, до якого лиха це може призвести? (2-й варіант, ст..52) (слайд №8)

*Жовтий капелюх (оптимісти, позитивні емоції)

Яка користь від руди металів, горючих і будівельних корисних копалин? (3-й варіант, ст..49-50)

*Червоний капелюх(художники, що ми переживаємо від цього)

Чи безмежні корисні копалини? (4 варіант, ст..51)

*Зелений капелюх (креативщики)

Поясни чому люди збирають металобрухт?

*Синій капелюх (модератор)

2.Робота з картою України. (слайд №9)                                                                                                     На території України є родовища всіх груп корисних копалин.

3.Як добувають корисні копалини (слайд №10)

V. Фізхвилинка (музична) (слайд №11)

VІ.Закріплення отриманих знань                                                                     1)Відгадування загадок.                                                                                                          + У шахтах, кар’єрах її добувають.                                                                                           З неї у печах чавун виплавляють.                                                                                            З неї ллють сталь,                                                                                                             Роблять речі сталеві.                                                                                                                Ну а основа речей металевих –                                                                                                    Буро – червона, важка і тверда –                                                                                            Це – залізняк, чи…. (залізна руда)                                                                                           + Він завітав з – під землі                                                                                                          І по трубі забіг у хату.                                                                                                                        І щоб жили ми у теплі                                                                                                            Він обігрів нам всі кімнати. ( Природний газ)                                                                         + Масляниста рідина темно – бурого кольору з різким запахом, що легша за воду. (Нафта)                                                                                                                                      2) Гра «Чарівне коло»   (слайд №12)                                                                                                             + Рухаючись за годинниковою стрілкою , прочитати властивості корисної копалини і назвати її.

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2017_03_21\IMG.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

3)Гра «Знайди четверте зайве» (слайд №13)

(вказати не лише зайве, а й довести свою думку)

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Новая папка (4)\кор копал.jpg                                                                                            

 

 

 

 

 

 

4.Робота над вправою 98( ст.49 підручник Українська мова) (слайд №14)

- Яка тема тексту?.Мета?

-Який тип тексту?

Розбір 3-го речення на дошці.

5.Творча робота (впр.99, впр.100)

-Скласти речення про корисні копалини. (Вугілля добувають у шахтах)

6. Метод «Кубування» (слайд №15)

- Речення виражає…

- Речення за метою висловлювання бувають…

- За інтонацією речення є…

- У реченні є головні члени…

- Головні члени є…

- Інші слова в реченні…

VІІ.Підсумок уроку

 1.Рефлексія «Незакінчене речення» (слайд №16)

Я дізнався…

Я повторив…

Я запам'ятав…

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\img16.jpgЯ здивувався…                                                                                                                         -Чи досягли ми з вами очікуваних на початку уроку результатів? Яких саме?        --Давайте кожен з вас оцінить свою роботу на уроці. ( Учні обирають один зі смайликів, що лежать у них на парті) (слайд №17)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ.Домашнє завдання. С.51, впр.102, ст. 44-46, 48-52 запитання

 

docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку