6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Урок "Як ми отримуємо інформацію"

Про матеріал
Розробка уроку інформатики 2 клас, інтегрованого курсу "Я досліджую світ" автори Марина Корнієнко, Світлана Крамаровська, Ірина Зарецька
Перегляд файлу

 

Урок інформатики

2 клас

( інтегрованого  курсу  «Я досліджую світ»  авт.  М. Корнієнко,                      С. Крамаровська, І. Зарецька)

 

Тема: Як ми отримуємо інформацію.

Мета: Навчити розрізняти інформацію та способи сприйняття, формувати розуміння що таке інформація. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, фантазію, самостійність учнів. Виховувати інтерес до вивчення курсу.

Тип уроку: урок-гра.

Обладнання та матеріали: підручники, проектор, екран, персональні комп’ютери.

 

Хід уроку:

 

1. Привітання

 

От і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Спішіть, поспішайте,

За парти сідайте.

.

2. Мандрівка “У світі інформації”

 

Діти, сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку у світ інформації. Але ми будемо не самі, разом з нами буде лялька Даринка. Вона постійно ставитиме певні питання. Отже, розпочинаймо!

 

Чорняві пташинки

На кожній сторінці

Мовчать та чекають,

Доки їх вгадають.

(Букви )

 

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

( Книга)

 

Ось так дім – одне вікно!

Кожен день в ньому - кіно! (Телевізор)

3. Розповідь учителя.

Протягом усієї історії свого існування люди, спілкуючись з природою та між собою, набували знань про навколишню дійсність і про самих себе, тобто спостерігаючи за ним, ми отримуємо інформацію. Інформація – це відомості про навколишній світ, про події та явища, які в ньому відбуваються.

Природними засобами спостереження людини є органи чуттів людини, передусім зір і слух. Спочатку різноманітні відомості просто накопичувалися людством. А вже маючи їх у достатній кількості, люди помічали, що існують певні закономірності, які можна узагальнити та обґрунтувати.

Поміркуйте:

  • Як ми розуміємо, що праска гаряча, а лід холодний?
  • За допомогою чого, ми дізнаємося, що лимон кислий, а мед солодкий?
  • Звідки ми знаємо коли музика лунає занадто звучно?
  • Як ми розуміємо, що у мами «втекло» молоко на плиті?

 

3. Робота з підручником. ( ст.6,7)

 

Продовж речення:

  • Через вуха людина сприймає інформацію... (слухову – радіо, телефон...)
  • Через очі людина сприймає інформацію... (зорову – телебачення, комп'ютер...)
  • Через ніс людина сприймає інформацію...( нюхову – запах квітки, їжі…)
  • Язиком людина сприймає інформацію...( смакову – солоне, солодке…)
  • Шкірою людина сприймає інформацію...( дотикову – холодне, гладеньке, м’якеньке…)

 

4. Закріплення вивченого на уроці.

Гра “Покажи”

Діти показують (мовчки), яким органом чуття ми можемо дізнатись, що

Помідор – червоний

Парфуми – приємні

Тістечко – солодке

Сніг – холодний

Песик – гавкає.

 

Фізкультхвилинка

 

Хто ж там, хто ж там вже стомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім нам стати,

Фізкультпаузу почати.

Руки в боки, вгору, вниз,

Раз, два, три – не помились.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніми

І спокійно опусти.

Плесніть, діти кілька раз

За роботу – все гаразд.

Дітки, давайте зіграємо з Даринкою в гру. Перевіримо чи їй відомі правила поведінки у комп’ютерному класі.

 

Гра «Так – ні».

  • До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
  • Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.
  • Біля комп’ютера сидимо рівно.
  • Відстань від очей до монітора повинна бути маленькою, щоб краще

бачити і не псувати зір.

  • Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
  • Під час роботи в класі можна їсти фрукти.
  • Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
  • Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.
  • Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;

Робота за комп’ютером

Діти працюють за комп’ютерами під кевірництвом вчителя. Використовується гра “Розібрані малюнки”.

 

Вправи для очей

Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички…

Ні зайчика, ні лисички…

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво… і направо…

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз.

І на цьому – зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову!

 

5. Підсумок

Запитання від Даринки:

  • Як людина сприймає інформацію?
  • Яку інформацію за способом сприйняття ти отримуєш протягом дня? Наведи приклади.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 грудня 2020
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку