Урок інформатики
2 клас
( інтегрованого курсу «Я досліджую світ» авт. М. Корнієнко, С. Крамаровська, І. Зарецька)
Тема: Як ми отримуємо інформацію.
Мета: Навчити розрізняти інформацію та способи сприйняття, формувати розуміння що таке інформація. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, фантазію, самостійність учнів. Виховувати інтерес до вивчення курсу.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання та матеріали: підручники, проектор, екран, персональні комп’ютери.
Хід уроку:
1. Привітання
От і все, дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Спішіть, поспішайте,
За парти сідайте.
.
2. Мандрівка “У світі інформації”
Діти, сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку у світ інформації. Але ми будемо не самі, разом з нами буде лялька Даринка. Вона постійно ставитиме певні питання. Отже, розпочинаймо!
Чорняві пташинки
На кожній сторінці
Мовчать та чекають,
Доки їх вгадають.
(Букви )
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
( Книга)
Ось так дім – одне вікно!
Кожен день в ньому - кіно! (Телевізор)
3. Розповідь учителя.
Протягом усієї історії свого існування люди, спілкуючись з природою та між собою, набували знань про навколишню дійсність і про самих себе, тобто спостерігаючи за ним, ми отримуємо інформацію. Інформація – це відомості про навколишній світ, про події та явища, які в ньому відбуваються.
Природними засобами спостереження людини є органи чуттів людини, передусім зір і слух. Спочатку різноманітні відомості просто накопичувалися людством. А вже маючи їх у достатній кількості, люди помічали, що існують певні закономірності, які можна узагальнити та обґрунтувати.
Поміркуйте:
3. Робота з підручником. ( ст.6,7)
Продовж речення:
4. Закріплення вивченого на уроці.
Гра “Покажи”
Діти показують (мовчки), яким органом чуття ми можемо дізнатись, що
Помідор – червоний
Парфуми – приємні
Тістечко – солодке
Сніг – холодний
Песик – гавкає.
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто ж там вже стомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім нам стати,
Фізкультпаузу почати.
Руки в боки, вгору, вниз,
Раз, два, три – не помились.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніми
І спокійно опусти.
Плесніть, діти кілька раз
За роботу – все гаразд.
Дітки, давайте зіграємо з Даринкою в гру. Перевіримо чи їй відомі правила поведінки у комп’ютерному класі.
Гра «Так – ні».
бачити і не псувати зір.
Робота за комп’ютером
Діти працюють за комп’ютерами під кевірництвом вчителя. Використовується гра “Розібрані малюнки”.
Вправи для очей
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички…
Ні зайчика, ні лисички…
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво… і направо…
Це не вправа, а забава!
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору, знову вниз.
І на цьому – зупинись!
Оченятам зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
5. Підсумок
Запитання від Даринки: