Урок "Як птахи піклуються про своє потомство"

Про матеріал

Розробка уроку з природознавства у 3 класі " Як птахи піклуються про своє потомство" стане в нагоді вчителям початкових класів .У розробці надано матеріали , які надають можливість педагогу урізноманітнити форми роботи на уроці .

Перегляд файлу

                                  УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА У 3 КЛАСІ                                                                                               

ТЕМА УРОКУ :  ЯК ПТАХИ ПІКЛУЮТЬСЯ ПРО СВОЄ ПОТОМСТВО                                                 

МЕТА УРОКУ : закріпити знання учнів про клас птахів ; ознайомити дітей про те ,  як птахи піклуються про своє потомство ; розвивати  спостережливість , мовлення , мислення  , пам’ять ; вчити правил поведінки на природі ; виховувати любов до оточуючого живого світу , бережливість до природних багатств.                                                                                                                                                        

ОБЛАДНАННЯ : фото , ілюстрації тварин , птахів , презентації «Як птахи будують гнізда» , відеоматеріали з теми , музичний супровід : пісня «Ластівко моя» , звуки природи , пісня –танок «Крутий танець» , записи на дошці , годівниця , ілюстрації та малюнки , інтерактивна дошка,  маршрут  подорожі .                                                                                                                                 

ТИП УРОКУ :  урок-подорож                                                                                                                                                                                                                                   

 

                                                   ХІД УРОКУ                                                                                                                                                                       

1 .Організаційний момент                                                                                                                     

1.1 Привітання учителя і дітей                                                                                                  -Доброго дня діти ! Я рада бачити вас і із великим задоволенням поспілкуюся   з  вами  . Давайте візьмемося за руки і побажаємо один одному успіхів , посміхнемося  й привітаємося  :                                                               « Добрий день , добрий день! Радо всіх вітаєм!                                                                     Щастя , радості й добра щиро ми бажаєм! »                                                              

1.2  Вступне   слово вчителя . Сьогодні у нас незвичний урок , урок – подорож у світ живої природи . До нашої класної домівки завітали пернаті друзі : тітонька Сова та Совенятко . Ми знаємо , що сова мудрий птах , вона нам допоможе у нашій подорожі.                                                                                                         

Девіз уроку :  «ШЛЯХ ДОЛАТИ , ЗЕРНИНКИ ЗНАНЬ ЗБИРАТИ !»                                                                                                                   

1.3 Демонстрація настрою                                                                                                                                                   ( Діти показують смайлики із своїм настроєм , та озвучують очікувані результати від уроку)                                                                                                      

2 . Актуалізація опорних знань . Мотивація навчальноі діяльності .                                                                Перш ніж вирушати у подорож нам треба дізнатися про погоду . Надамо слово синоптику . ( Учень – синоптик розповідає про погодні умови ) (  Діти  обирають транспорт на якому буде здіснюватись подорож   )                                                              

Учитель : РУШАЙМО В СВІТ ПРИРОДИ , ДІТИ ! ДІЗНАВАЙТЕСЬ , МІРКУЙТЕ , СПОСТЕРІГАЙТЕ , РОБІТЬ ВИСНОВКИ!                                                                                                                                                                                                                                                                              

СТАНЦІЯ  « Завдання від тітоньки Сови »                                                                                                                             

2 . 1 Музичний диктант                                                                                                 (Лунають звуки живої природи : завивання вовка ,  писк комара , дзижчання бджоли ,  звуки дельфіна , кування  зозулі , спів солов’я; діти вгадують  тварину та розподіляють до якого класу вона належить )                       Учитель : Давайте пригадаємо , які класи тварин ми знаємо ? ( Птахи , звірі , комахи , риби , плазуни  , земноводні . )                                                                                                            Молодці діти ! А пригадати тему попереднього уроку  вам допоможе загадка .                                                                                                                                                        Прилетіли гості , сіли на помості , без сокири і лопати , збудували собі хати .                                                                Здогадались , дітлахи ? Ну , звичайно , це птахи !                                                                                                                      

2 . 2  Гра «Розмотай клубочок »                                                                                                           - Птахи ( підкорювачі неба. )                                                                                                                                         -Вони мають таку будову : ( голова , шия , тулуб , кінцівки .)                                                              -Зубів не мають , але є ( дзьоб . )                                                                                                                                                     -За допомогою передніх кінцівок – ( крил , вони літають . )                                                                                                                                - Тіло птахів вкрите – ( пір ям , завдяки якому вони не мерзнуть в люті морози . )                                                                                                                               - Птахи за способом живлення поділяються на ( рослиноїдних ,  хижих та всеїдних )                                                                                                                                                                                                  

2 . 3 Робота в групах                                                                                                                                ( Діти діляться на 2 групи : « ластів’ята» та « совенята « )                                                                                                                                      1 – ше завдання :                                                                                                                                                     розподілити на групи перелітні та  осілі птахи .                                                                                       2 – ге завдання :                                                                                                                                                                     поселити на нашому дереві пташок , які мешкають біля людей нашого регіону .                                                                                                                                                                                     

2 .3  Гра «Підгодуй пташок» ( Діти кладуть на годівницю корм для пташок )                                                                                     2 . 4 Повторення матеріалу ( За презентацією )                                                                                            3 . Повідомлення теми  уроку                                                                                                        

СТАНЦІЯ « Маленята »                                                                                                                

3 . 1 Завдання від Совенятка                                                                                                                                           Маленьке совенятко пропонує подивитися на  фото (лисенят , їжаченят , лисенят , прослухати пісеньку «Ластівко моя ») і зробити висновок , яка ж тема уроку  ?                                                                                                                                                             

3 . 2 Слово вчителя : Так , звісно тема нашого уроку - Як птахи   піклуються про своє потомство .                                                                                                                                        

4 . Вивчення нового матеріалу                                                                                                                           Станція « Навчальний практикум »                                                                                                                                                                                                           

4 . 1  Пояснення вчителя                                                                                                                                                                   Найвідповідальніша пора для птахів – весняний період , коли настає час виведення пташенят .  Пернаті піклуються про своїх діток   так : споруджують гнізда , висиджують яйця , вигодовують , обігрівають , захищають пташенят . Навесні птахи прилітають на батьківщину не одночасно : самці  з’являються в місцях гніздування раніше  за самочок , щоб знайти і закріпити   за собою гніздову територію . Позначають вони її за допомогою співу . Гнізда птахи будують в різних місцях : на деревах , на землі , в дуплах і  в норах  . ( Перегляд презентації « Як птахи будують гнізда»)                                                                                                                                         

Слово надається дослідникам: (доповіді учнів)                                                                                          а ) Гнізда чайки роблять у поглибленні у піску , в дуплах – дятли , в норах – зимородки , зяблик робить тепле з повсті гніздо .                                                                                                                                                                                                б ) Іволга майстерно сплетений кошичок . Ремез _-найуміліший будівельник   - робить на дереві теплу висячу рукавичку .                                                                            

4 . 2 Слово вчителя Під час насиджування пташенят , батьківські обов’язки між татом і мамою розподіляються по - різному .                                                    

Своїми знаннями діляться  інформатори . (доповіді учнів )                                                                                                                                                                     а ) У дятлів , сойок , соловейків самка насиджує яйця вдень , а самець – уночі . А от у крижнів , піклуванням про потомство переймається тільки качка – мама .                                                                                                                                                                                   б ) Самочки яструба , сокола , орла також насиджують  самі , але самець  їм приносить їжу . Вони намагаються робити це дуже обережно , щоб не видати свого гнізда .                                                                                                                                        

4 .3 Слово вчителя : - Батьки приносять їжу пташенятам у  роті і вкладають її у роззявлений дзьобик . Так стрижі – можуть літати за 40 км  від гнізда у пошуках їжі , і годують пташенят 34 рази на день . А дятел – 300 разів на день носить їжу своїм діткам. ( Перегляд відеоролика про те як годують пташенят ластівки .)                                                                                                                                         

4 .  4 Робота за схемою : ПТАШЕНЯ  - ЗНЕСЕНЕ   ЯЙЦЕ – ПТАШЕНЯ                                        (Перегляд відеоролика де вилуплюється із яйця пташеня)                                                                                                     

Станція «Музична»   ( Музична гра – танок « Крутий танець»)                                                                                                            

Станція « Хвилинка ерудита»                                                                                                              - Назвати найменшу пташку . ( Колібрі )                                                                                                                                                              - Хто з птахів найшвидше літає ? (Сокіл , стриж ,сапсан )                                                                                                                                                 - Що буде з бджолою , коли вона вжалить ? ( Помре )                                                                                           - Товстим чи худим лягає ведмідь у барліг ? ( Товстим )                                                                                                                              - Хто з звірів розвішує на деревах гриби для сушіння ? ( Білка )                                                   

Станція « Цікавинки »                                                                                                      

4 . 5 Слово вчителя : Птахи відкладають у кладці від 2 до 26 яєць . А як же відкладають яйця інші тварини?                                                                                

Інформація  дослідників.( розповіді учнів)                                                                                                                                а ) Клопи – 70  – 100 яєць , колорадські жуки – 700 , метелики – 100 - 400  . У плазунів – 10 - 20 яєць у кладці , які вони заривають у пісок , або грунт .                                          б ) Кількість ікринок у коропа , щуки –сягає десятків тисяч , а  великі осетрові  риби – кілька мільйонів .                                                                                                            

4 . 6 Слово вчителя : У звірів народжуваність найменша : Білки -3 – 10 ,Рись -1 – 4 , ведмідь 1 – 3 , слон – 1 , кит – 1 . У природі все взаємопов’язане : так у птахів забарвлення яєць різне , у відкритому грунті , гнізді яйця часто збігаються із забарвленням навколишнього середовища . А у закритих               гніздах , у дуплах та норах – біле  .                                                                                   Як ви гадаєте , чи  дихає пташеня у яйці? ( Так через шкарлупинку )                                                                                                    

4 . 7  « Легенда про зозулю »                                                                                                 Яка пташка не висиджує пташенят ? ( Зозуля )                                                                                                                      Бог послав Зозулю на землю відліковувати життя людям , вона їх дуже полюбила , Тому не витрачає свій час на висиджування пташенят , вона продовжує життя кожному із нас .                                                                                    Зозуля символ довголіття . Символи – птахи – лелека , соловей . ластівка .                                             

Станція « Подарунок від Совенятка » (Пальчикова гра )                                                                    

5 . Закріплення і осмислення знань                                                                                                  

Станція « Біосферна »                                                                                                 (Релаксація під звуки природи ,  учні заплющують очі і  полинають у світ своїх фантазій )                                                                                                                      

Слово вчителя : Діти , де полинула ваша фантазія  ?  ( учні розповідають про політ своїх думок )                                                                                                            А я пробігла легеньким вітерцем по верхів’ях  дерев , напилася водички із лісового джерельця , зазирнула до осель наших пташок та звірів , вслухалася у пісню природи. Діти , треба берегти її , не рвати квіточок , не ламати дерев , не руйнувати пташиних гнізд , не знищувати звірів та комах , адже вони перед нами , людьми беззахисні .  Давайте любити і берегти природу живу і неживу , а вона нам віддячить сторицею !                                                                                                                                     

6 .  Узагальнення і систематизація знань                                                                                                                     

Станція « Галерея питань від тітоньки Сови »                                                                                                           6 . 1 Тести                                                                                                                                                                                                                                            1) Найвідповідальніша пора для птахів виведення пташенят :                                                                                      а) осінь ; б ) зима ; в ) весна .                                                                                                     2 )  Що роблять птахи навесні ?                                                                                                             а ) відлітають у вирій ; б ) будують гнізда .                                                                                                                                                              3) Чи піклуються птахи про своє потомство ?                                                                                            а ) ні ; б ) так .                                                                                                                                                                                                         4 ) Чи правильне твердження , птахи позначають свою гніздову територію   співом ? а ) так ; б ) ні .                                                                                                                                                                                                                   5) Хто першим прилітає на весні ? а ) самка ; б ) самець .                                                                                                                                                        6 ) Яка пташка не висиджує пташенят ?                      а ) сойка ; б ) зозуля .                                    

7 . Підведення підсумків подорожі                                                                                                                     

Станція « Підсумків , побажань »                                                                                                                                                                                           

Слово вчителя  – Що нового та цікавого дізнались на уроці ?  - Що найбільше запам’яталось ?    Побажаємо один одному добра , благополуччя і миру . І на згадку про нашу подорож  обміняємось зробленими власноруч голубками  , які є символом миру і процвітання . Тітонька Сова та Совенятко задоволені подорожжю , і бажають вам  гарно  навчатися , бути здоровими і слухняними .    Давайте покажемо наш настрій ! (Діти     смайликами показують свій настрій й озвучують  чи справдились їх очікування від уроку )                                                                                                                        

8 . Домашнє задання . Опрацювати сторінки підручника  112-113, скласти пам’ятку «Як треба себе поводити в  лісі у  « сезон тиші ».                                                 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
4705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку