Урок "Як сім'я впливає на успішність соціалізації індивіда?"

Про матеріал

Тема. Як сім'я впливає на успішність соціалізації індивіда?

Мета: розкрити значення поняття «сім'я»; з'ясувати значення сім'ї для людини і суспільства; охарактеризувати різновиди моделей сім'ї; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з підручником, роботи в парах; виховувати повагу до інституту сім'ї.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

на тему «Як сім'я впливає на

успішність соціалізації індивіда?»

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Як сім'я впливає на успішність соціалізації індивіда?

Мета: розкрити значення поняття «сім'я»; з’ясувати значення сім'ї для людини і суспільства; охарактеризувати різновиди моделей сім'ї; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з підручником, роботи в парах; виховувати повагу до інституту сім'ї.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                пояснювати, що таке сім'я;
  •                називати різновиди моделей сім'ї;
  •                характеризувати значення сім'ї у житті людини та суспільства.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  підручники, відеоролик.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Перевірка виконання творчих завдань.
  1. Кілька учнів/учениць зачитують інтерв’ю та демонструють створені ілюстрації етапів соціалізації.
  1. Робота зі схемою.
  • Доповніть схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Сімя\Рисунок3.png

  1. Анаграми.
  • Розшифруйте анаграми. Поясніть значення отриманих слів.

СВІТОСЬ – совість

ДСІГТІНЬ – гідність

ДВІДИНІ – індивід

АОБСО – особа

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з прислів’ями.
  • З розсипаних слів складіть прислів’я. Поясніть їх значення.
  • У сім’ї дружать – живуть не тужать.
  • Сім’я сильна, коли над нею дах один.
  • Який батько, такі і діти.
  • Пригадайте, що таке сім'я?
  • Хто створює та для чого створює сім'ю?
  • Як сім'я пов’язана з соціалізацією особистості?
  1. Слово вчителя.
  • Сім'я – це початкова ланка соціалізації. Сьогодні ми з’ясуємо, як же вона впливає на формування особистості людини, розглянемо її функції та різновиди моделей.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Запишіть в зошит, які потреби має немовля. Підкресліть червоним олівцем ті, які може задовольнити будь-яка людина, зеленим – лише сім'я. Зробіть висновок про те, яке значення має сім'я в житті людини.
  1. Ребус.
  • Розгадайте ребус. Посніть слово-відгадку.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Сімя\Рисунок5.png (Демократія)

  • Чи можливе застосування цього терміну по відношенню до сім'ї? Як саме?
  • Психологи називають такі стосунки в сім'ї партнерськими.
  1. Робота в парах.
  • Як ви розумієте визначення «щаслива сім’я»? Наведіть приклад щасливої сім’ї.
  • Запропонуйте три поради для того, щоб зберегти сім’ю щасливою.
  1. Робота зі схемою.
  • Розгляньте схему. Проаналізуйте її складові.

  1. Робота з текстом підручника (с. 17).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Які з наведених моделей сім'ї вам доводилося зустрічати у своєму житті?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=pdgUzSePdvc

  • Перегляньте відеоролик.
  • Як у ньому говорять про сім'ю?
  • Які поради дають для щасливої сім'ї?
  • Як пов’язують сім'ю з державою?
  • До чого закликають?
  • Чи погоджуєтеся ви з думкою авторів цього ролику?
  1. Робота з цитатою.
  • Поміркуйте над словами Августина Аврелія: «Дайте мені інших матерів, і я дам вам інший світ». Як ви вважаєте, що мав на увазі філософ?
  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.
  • Осмисліть матеріал параграфа, продовжуючи речення:
  • «Я запам’ятав / запам’ятала…»;
  • «Я зрозумів / зрозуміла…»;
  • «Я навчився/навчилася…»;
  • «Для мене було новим…»;
  • «Для мене не дуже зрозуміло…»;
  • «Мені це корисно…»;
  • «Мої емоції та почуття:…».
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
  2. За допомогою Інтернету, знайти приклади різних моделей сімей серед відомих українців сучасності.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Алла Булана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борисов Борис
    Дякую, що так детально розроблено урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 вересня 2018
Переглядів
8693
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку