Конспект уроку
з громадянської освіти
для 10-го класу
на тему «Як сім'я впливає на
успішність соціалізації індивіда?»
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Як сім'я впливає на успішність соціалізації індивіда?
Мета: розкрити значення поняття «сім'я»; з’ясувати значення сім'ї для людини і суспільства; охарактеризувати різновиди моделей сім'ї; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з підручником, роботи в парах; виховувати повагу до інституту сім'ї.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
пояснювати, що таке сім'я;
-
називати різновиди моделей сім'ї;
-
характеризувати значення сім'ї у житті людини та суспільства.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, відеоролик.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Перевірка виконання творчих завдань.
-
Кілька учнів/учениць зачитують інтерв’ю та демонструють створені ілюстрації етапів соціалізації.
-
Робота зі схемою.
-
Анаграми.
-
Розшифруйте анаграми. Поясніть значення отриманих слів.
СВІТОСЬ – совість
ДСІГТІНЬ – гідність
ДВІДИНІ – індивід
АОБСО – особа
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Робота з прислів’ями.
-
З розсипаних слів складіть прислів’я. Поясніть їх значення.
-
У сім’ї дружать – живуть не тужать.
-
Сім’я сильна, коли над нею дах один.
-
Який батько, такі і діти.
-
Пригадайте, що таке сім'я?
-
Хто створює та для чого створює сім'ю?
-
Як сім'я пов’язана з соціалізацією особистості?
-
Слово вчителя.
-
Сім'я – це початкова ланка соціалізації. Сьогодні ми з’ясуємо, як же вона впливає на формування особистості людини, розглянемо її функції та різновиди моделей.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота в парах.
-
Запишіть в зошит, які потреби має немовля. Підкресліть червоним олівцем ті, які може задовольнити будь-яка людина, зеленим – лише сім'я. Зробіть висновок про те, яке значення має сім'я в житті людини.
-
Ребус.
-
Розгадайте ребус. Посніть слово-відгадку.
(Демократія)
-
Чи можливе застосування цього терміну по відношенню до сім'ї? Як саме?
-
Психологи називають такі стосунки в сім'ї партнерськими.
-
Робота в парах.
-
Як ви розумієте визначення «щаслива сім’я»? Наведіть приклад щасливої сім’ї.
-
Запропонуйте три поради для того, щоб зберегти сім’ю щасливою.
-
Робота зі схемою.
-
Розгляньте схему. Проаналізуйте її складові.
-
Робота з текстом підручника (с. 17).
-
Опрацюйте текст підручника.
-
Які з наведених моделей сім'ї вам доводилося зустрічати у своєму житті?
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Перегляд відеоролику.
https://www.youtube.com/watch?v=pdgUzSePdvc
-
Перегляньте відеоролик.
-
Як у ньому говорять про сім'ю?
-
Які поради дають для щасливої сім'ї?
-
Як пов’язують сім'ю з державою?
-
До чого закликають?
-
Чи погоджуєтеся ви з думкою авторів цього ролику?
-
Робота з цитатою.
-
Поміркуйте над словами Августина Аврелія: «Дайте мені інших матерів, і я дам вам інший світ». Як ви вважаєте, що мав на увазі філософ?
-
Підсумки уроку.
-
Рефлексія.
-
Осмисліть матеріал параграфа, продовжуючи речення:
-
«Я запам’ятав / запам’ятала…»;
-
«Я зрозумів / зрозуміла…»;
-
«Я навчився/навчилася…»;
-
«Для мене було новим…»;
-
«Для мене не дуже зрозуміло…»;
-
«Мені це корисно…»;
-
«Мої емоції та почуття:…».
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
Опрацювати відповідний матеріал підручника.
-
За допомогою Інтернету, знайти приклади різних моделей сімей серед відомих українців сучасності.