Урок "Як вода подорожує. Чому воду називають чарівницею?"

Про матеріал
Урок. Як вода подорожує. Чому воду називають чарівницею? для 3 класу за програмою Савченко, по підручнику Андрусенко.
Перегляд файлу

Тема: Як вода подорожує. Чому воду називають чарівницею?

Мета:

  • формувати уявлення дітей про колообіг води у природі, про властивості води та її значення, про використання води людиною;
  • формувати вміння застосовувати засвоєні знання, висловлювати судження;
  • дотримуватися правил безпеки під час проведення дослідів;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  • виховувати естетичний смак.

Очікувані результати навчання

  • дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  • об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями;
  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • систематизує та узагальнює необхідну інформацію;
  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  • знає, як відбувається колообіг води у природі;
  • знає, у яких станах перебуває вода у природі;
  • презентує результат власної творчої діяльності.

 

Обладнання

підручник І. Андрусенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);

робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;

конструктор “Лего”;

роздруківки “Колообіг води у природі”, “Рефлексія”;

матеріали для досліду;

ножиці, клей;

кольорові олівці.

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

Махніть рукою ті, хто любить відпочивати біля річки.

Плесніть у долоні, хто з вас був на морі.

Встаньте ті, хто любить прогулянки під час дощу під парасолькою.

Тупніть ті, кого не лякає туман, і хто любить гуляти в такий день.

Помахайте руками ті, хто любить, коли падає сніг.

Встаньте ті, хто пив воду з криниці.

Підморгніть мені ті, хто любить мінеральну воду.

Підніміть руку ті, хто любить чай, компот, лимонад.

Що об’єднує всі ці речення? (В усіх розповідається про явища, пов’язані з властивостями води).

2. Гра “Так  ні”

 

Виберіть цеглинку, колір якої асоціюється у вас із водою.

Послухайте твердження. Якщо ви згодні, то легенько підкиньте

цеглинку вгору. Якщо ні, то тримайте цеглинку в руках і дайте

правильну відповідь.

Вода може бути у двох станах. (ні)

Вода блакитного кольору. (ні)

Вода — це життя і здоров’я. (так)

Вода — об’єкт неживої природи. (так)

Град і лід — це вода. (так)

Вода не розчиняє речовини. (ні)

Вода — мандрівниця. (так)

3. Повідомлення теми уроку

 

Яке твердження вас здивувало? Чому?

Чи захотілося вам дізнатися, чому воду називають мандрівницею?

Ми продовжимо свою мандрівку разом із жевжиками і дізнаємося, які

чарівні перетворення можуть відбуватися з водою та чому воду

називають мандрівницею.

4. Колообіг води у природі

1

1. Відгадування загадки.

Хто найдовші нитки має,

Небо й землю вмить єднає?

(дощ)

Що залишається після дощу на дорозі, асфальті? (калюжі)

Пригадайте, що відбувається з калюжами влітку.

Як ви думаєте, куди зникає вода з калюж?

А як вода знову потрапляє у хмаринки?

2

 

2.Дослід (с.25, завд.2).

Пропоную вам дослідити, як вода мандрує і переходить з одного стану в

інший.

https://svitdovkola.org/images/metodic/3/tema3/yds3_tema3_84.jpg

 

 

3

3.Пояснення колообігу води.

  • Звідки взялися крапельки води? (Утворилися з пари — конденсувалися на 

фользі.)

  • Чому вони утворилися? (Пара, стикаючисьіз холодною фольгою, знову

перетворилася на краплинки води.)

  • Який висновок ви можете зробити з цього досліду?

Висновок. Вода нагрілася і стала перетворюватися на пару, випаровуватися.

Пара від зіткнення з холодною фольгою знову перетворилася на воду.

Краплинки води впали вниз. Відбувся колообіг води.

  • Які слова заховалися у слові КОЛООБІГ? (коло і обіг)
  • Чи можна сказати, що вода “обертається” по колу?
  • Що в цей час трапляється з водою? (Змінюється її агрегатний стан.)

Колообіг відбувається безперервно. Десь вода випаровується, а десь

випадає у вигляді опадів.

4

4. Перегляд відео “Колообіг води у природі”.

  • Що нового ви дізналися про колообіг води?
  • Що таке випаровування води?
  • Як називається перехід водяної пари в рідкий стан?
  • Що вас здивувало/зацікавило?
  • Про що хотіли б дізнатися більше?

5. Фізкультхвилинка “Дощик капає зі стріхи”

 

Потанцюйте разом із веселим дощиком. Придумайте свої ритмічні рухи.

6. Створення схеми “Колообіг води у природі”

 

Закріплюємо уявлення учнів про колообіг води в природі 

(див. роздруківку “Колообіг води у природі”).

Об’єднаю дітей у групи і запропоную створити схему колообігу води

у природі. Роздаю групам роздруківки із зображенням

природи, шаблони краплинок, хмаринок. Пояснюю, що діти можуть

обирати варіант створення схеми: вирізати і клеїти на картину краплинки

і хмаринки або домальовувати. Прошу підписати які процеси, відбуваються

з водою: випаровування, конденсація, опади, просочування

(ці слова бажано записати на дошці). Така робота надасть учням можливість

іще раз усвідомити, як відбувається колообіг води у природі, й закріпити це 

під час презентації своєї схеми.

7. Значення води

1

1. Опрацювання казки «Про річку» (підр. с. 27)

  • Чому засумувала Річка?
  • Як люди переконали її повернутися в місто?
  • Яких заходів потрібно вживати, щоб підтримувати чистоту

навколишнього середовища?

2

2. Гра “Краплинка-помічниця”.

Уявіть, що ви — рослини, тварини, люди певних професій.

Чи потрібна вам вода? Для чого? Назвіть конкретні приклади. Наприклад:

Я — кухар. Вода мені потрібна для приготування страв.

Я — квітка. Вода мені потрібна, бо без неї я зів’яну.

Я — дерево, вода дає мені поживні речовини.

Я — лілея, живу у воді.

Я — пташка, хочу пити.

Я — рибка, у воді я дихаю.

Я — мама, у воді я перу білизну.

Я — бабуся, у воді я розчиняю цукор, щоб зварити компот.

Я — шофер, водою я мию машину.

Я — аптекар, за допомогою води я роблю ліки.

За що ми можемо подякувати воді?

Отже, воду треба берегти, не забруднювати, використовувати дбайливо.

Домовляюсь з учнями, хто ким буде. А можна приготувати картинки,

які діти оберуть і будуть розповідати, яку користь дає їм вода. Звертаю увагу

дітей, що бажано не повторюватися у значенні води для різних об’єктів.

За бажання можна доповнити/змінити назви рослин, тварин, професій.

8. Підсумок

1

1. Рефлексія

У вас на столах лежать крапельки і хмаринки. Якщо урок був пізнавальним

і корисним для вас, покажіть крапельку.

Якщо урок був не дуже цікавим, і ви нічого нового не дізналися,

покажіть хмаринку.

2

2. Вправа “Рюкзак”.

  • Що нового й цікавого ви дізналися на уроці?
  • Які знання візьмете в “дорогу”? 

(Діти можуть намалювати рюкзак чи торбинку і написати на них 

(або прикріпити стікери) свої відповіді.)

  • Про що ви розкажете своїм друзям з того, що вивчили на уроці?
  • Чи змінився ваш настрій під кінець уроку?

Який емоційний стан переважав під час уроку?

Яким кольором ви його позначили б?

https://svitdovkola.org/images/metodic/3/tema3/children_earth.png

9. Домашнє завдання

 

Написати розповідь про збереження води.

 

 

https://svitdovkola.org/images/metodic/3/tema3/yds3_zosh39_zavd3.jpg

 

docx
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
2724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку