Інтегрований урок
( Я досліджую світ, українська мова)
3 клас
Тема: Як зберегти слух
Мета : формувати в учнів уявлення про особливості гігієни слуху, продовжувати виховувати навички здорового способу життя; розвиати вміння досліджувати чергування олосних і приголосних звуків в коренях слів; удосконалювати вимову учнів, відповідно до фонетичних закономірностей мови; виховувати дбайливе ставлення до свого слуху, здоров'я.
|
Наприкінці заняття учні: наводять приклади складових органу слуху людини; розповідають, як попередити зниження слуху. |
Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, К маленькі годинники, рулетки.
План уроку |
В центрі кола стоїть один гравець із пов'язкою на очах. До нього по черзі підходять інші гравці та кожен шепоче на вухо слова вітання. Потрібно по голосу дізнатися, хто шепоче, назвати його ім'я, і помінятися з ним ролями, якщо впізнав правльно.
На жаль, приблизно 1 з 10 людей, мають порушення слуху. Якщо піклуватися про свій слух, то таким порушенням можна запобігти.
На попередньому занятті ми вивчали, як зберегти зір. А сьогодні на уроці ми розглянемо поради від лікарів, як зберегти гарний слух та дослідимо будову органа слуху людини.
II. Бесіда «Як ми чуємо?»
1. - Те, що ми називаємо "вухами" — це так звані вушні раковини. Самі вони нічого не чують, а тільки збирають звук і направляють його в слуховий канал. Велика частина вуха прихована в кістках черепа. Усередині вуха знаходиться складний механізм. Від звуку він починає тремтіти. Це тремтіння передається в мозок і ми чуємо певний звук».
2. – Давайте з вами дослідимо, як вам найзручніше сприймати звуки:
Знайомство з будовою вуха людини.
-Розгорніть підручник на сторінці 97, розгляньте малюнок.
б) Картка із завданням.
Вухо- це орган, який допомагає сприймати та обробляти всі звуки, які ти чуєш
Зовнішнє вухо Середнє Внутрішнє вухо
вухо
ЗВУК
Зовнішнє вухо збирає всі звуки.
Середнє вухо: перетворює звуки на вібрації та надсилає їх до внутрішнього вуха.
Внутрішнє вухо перетворює вібрації на сигнали, які може сприймати мозок.
З яких частин побудовано вухо? Знайди ці слованижче. Користуйся списком слів наприкінці сторінки.
А |
З |
З |
К |
Н |
А |
И |
П |
Р |
В |
Я |
В |
Ш |
У |
Р |
О |
Н |
Р |
А |
Н |
Б |
У |
И |
Л |
О |
У |
Е |
О |
К |
У |
У |
К |
Х |
Т |
Й |
З |
Л |
Х |
О |
Т |
В |
Д |
Й |
М |
І |
Щ |
Ж |
І |
В |
Р |
Е |
Щ |
В |
У |
Х |
О |
Є |
Д |
И |
І |
Г |
Є |
Ц |
Т |
М |
Б |
Б |
Ч |
Н |
Ш |
П |
Е |
Р |
Е |
Т |
И |
Н |
К |
А |
Н |
Ю |
Ж |
Ч |
С |
Е |
Р |
Е |
Д |
Н |
Є |
З |
О |
В |
Н |
І |
Ш |
Н |
Є |
Я |
С |
в) Запитання для обговорення:
Руханка «Австралійський дощ»
Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект австралійського дощу мовчки:
— Чи знаєте ви, який тропічний дощ?
— Піднімається вітер (потираємо руки).
— Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).
— Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).
— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
— Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).
— Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).
— Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).
— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
— Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).
Об'єднуємо учнів в групи по троє.
Завдання: провести дослід щодо перевірки якості слуху.
У кожної групи механічний годинник та рулетка.
Перший учень сидить на стільці із заплющеними очима. Другий повільно наближається до нього з годинником, що цокає аж доки той почує звук.
Третій учень вимірює рулеткою відстань від годинника до вуха.
Фіксують результат і міняються місцями.
V . Вправи з мови
В одно вухо влізе, в друге вилізе.
Опустив вуха, як лопух на дощ.
Де боязливому по вуха, там сміливому по коліна.
І стіни мають вуха.
Око, очі, в оці. Вухо,вушко, у вусі.
Ніс, носик. Язик, на язиці.
Рука, ручка, в руці.
VI. Підсумкові завдання
- Які враження ви маєте від сьогодняшнього уроку?
- Перегляньте вдома мультфільм «Пін-код — Вуха для Вушарика» та поміркуйте, що допомагає людям, які погано чують або зовсім не чують, орієнтуватися в навколишньому світі, як їм можна допомогти?
3. Учні стають в коло, кладуть руки одне одному на плечі й тричі промовляють: «Ми бережемо вушка, ми – молодці!»