Урок "Як зберегти слух"

Про матеріал
Інтегрований урок (я досліджую світ, українська мова) для учнів 3 класу НУШ
Перегляд файлу

Інтегрований урок

( Я досліджую світ, українська мова)

3 клас

Тема: Як зберегти слух

Мета : формувати в учнів уявлення про особливості гігієни слуху, продовжувати виховувати навички здорового способу життя; розвиати вміння досліджувати чергування олосних і приголосних звуків в коренях слів; удосконалювати вимову учнів, відповідно до фонетичних закономірностей мови; виховувати дбайливе ставлення до свого слуху, здоров'я.

 

Наприкінці заняття учні: наводять приклади складових органу слуху людини; розповідають, як попередити зниження слуху.

Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери,

К   маленькі годинники, рулетки.

 

План уроку

  1. Ранкове коло
  1. Гра «Вітання пошепки».

В центрі кола стоїть один гравець із пов'язкою на очах. До нього по черзі підходять  інші гравці та кожен шепоче на вухо слова вітання. Потрібно по голосу дізнатися, хто шепоче, назвати його ім'я, і помінятися з ним ролями, якщо впізнав правльно.

 

  1.              Актуалізація теми уроку

 

  • Який орган чуття допомагав  під час гри?
  • Які звуки ви чули сьогодні зранку дорогою до школи?

 

  1.              Оголошення  теми та завдання уроку

 

  • Наявність слуху допомагає людині чути всі звуки навколишноьго світу. Особливо важливо нам чути мову інших людей. Це забезпечує нам спілкування, обмін думками і знаннями.

 На жаль, приблизно 1 з 10 людей, мають порушення слуху. Якщо піклуватися про свій слух, то таким порушенням можна запобігти.

 На попередньому занятті ми вивчали, як зберегти зір. А сьогодні на уроці ми розглянемо поради від лікарів, як зберегти гарний слух та дослідимо будову органа слуху людини.

          II.  Бесіда «Як ми чуємо?»

1. - Те, що ми називаємо "вухами" — це так звані вушні раковини. Самі вони нічого не чують, а тільки збирають звук і направляють його в слуховий канал. Велика частина вуха прихована в кістках черепа. Усередині вуха знаходиться складний механізм. Від звуку він починає тремтіти. Це тремтіння передається в мозок і ми чуємо певний звук».

2. – Давайте з вами дослідимо, як вам найзручніше сприймати звуки:

  1. коли ви прислухаєтеся до шепоту,
  2. коли чуєте крик,
  3. чи, коли говорять спокійно, голосом середньої гучності?
  4. Коли ви перебуваєте далеко від джерела звуку,
  5.  занадто близько,
  6.  на зручній відстані?

 

  1. а) Робота в парах.

 Знайомство з будовою вуха людини.  

-Розгорніть підручник на сторінці 97, розгляньте малюнок.

 

б) Картка із завданням.

Вухо- це орган, який допомагає сприймати та обробляти всі звуки, які ти чуєш

Слухова сенсорна система - Підручник з Біології. 8 клас. Матяш - Нова  програмаСлухова сенсорна система - Підручник з Біології. 8 клас. Матяш - Нова  програма                                     Зовнішнє вухо           Середнє     Внутрішнє вухо

                                                                                         вухо

 

 

 

 

                 ЗВУК

 

 

 

 

 

 

Зовнішнє вухо збирає всі звуки.

Середнє вухо: перетворює звуки на вібрації та надсилає їх до внутрішнього вуха.

Внутрішнє вухо перетворює вібрації на сигнали, які може сприймати мозок.

 

З яких частин побудовано вухо? Знайди ці слованижче. Користуйся списком слів наприкінці сторінки.

 

А

З

З

К

Н

А

И

П

Р

В

Я

В

Ш

У

Р

О

Н

Р

А

Н

Б

У

И

Л

О

У

Е

О

К

У

У

К

Х

Т

Й

З

Л

Х

О

Т

В

Д

Й

М

І

Щ

Ж

І

В

Р

Е

Щ

В

У

Х

О

Є

Д

И

І

Г

Є

Ц

Т

М

Б

Б

Ч

Н

Ш

П

Е

Р

Е

Т

И

Н

К

А

Н

Ю

Ж

Ч

С

Е

Р

Е

Д

Н

Є

З

О

В

Н

І

Ш

Н

Є

Я

С

 

  1. ВУХО                    4. РАКОВИНА                              7. СЕРЕДНЄ
  2. ЗВУК                    5.ЗОВНІШНЄ                              8. ВНУТРІШНЄ
  3. ПЕРЕТИНКА       6.ПРОХІД

 

 

 

в) Запитання для обговорення:

  1. - До якої частини вуха ми можемо легко доторкнутися, побачити її? (вушної раковини)
  2. - До якої складової вуха відноситься
  •                 вушна раковина та слуховий прохід? (зовнішнє вухо)
  •                 барабанна перетинка? (середнє вухо)
  •                 яку роль відіграє внутрішнє вухо? (перетворення коливань на сигнали, які є зрозумілими для мозку та підтримка рівноваги)
  • Вухо допомагає чути та сприймати звуки, а також підтримувати нашому тілу рівновагу у просторі».
  1.  

Руханка «Австралійський дощ»

Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект австралійського дощу мовчки:
— Чи знаєте ви, який тропічний дощ?
— Піднімається вітер (потираємо руки).
— Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).
— Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).
— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
— Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).
— Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).
— Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).
— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
— Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).

 

  1. Робота в групах «Перевіряємо слух»

Об'єднуємо учнів в групи по троє.

Завдання:  провести дослід щодо перевірки якості слуху.

У кожної групи механічний годинник та рулетка.

Перший учень  сидить на стільці із заплющеними очима. Другий повільно наближається до нього з годинником, що цокає аж доки той почує звук.

Третій учень вимірює рулеткою відстань від годинника до вуха.

Фіксують результат і міняються місцями. 

  1. Пропонуємо порівняти результати.
  2.  
  1. Робота з підручником
  • Прочитайте текст у підручнику на сторінці 97.
  •  Що може нашкодити слуху? (тривалі гучні звуки, наприклад гучна музика або голосно увімкнений телевізор, ушкодження твердими предметами)
  1.  -   Що потрібно робити, якщо до вуха потрапила вода? (нахилити голову в бік                  цього вуха і пострибати або потрусити головою, щоб вона витекла)
  2.   -  Як необхідно вчинити, якщо у вас заболіло вухо? (одразу сказати про це дорослим)

 

  • Дотримання цих простих правил допоможе зберегти слух у гарному стані на довгі роки.

 

V . Вправи з мови

  1.  - Прочитайте прислів'я та приказки. Поясніть , як ви їх розумієте.

В одно вухо влізе, в друге вилізе.

Опустив вуха, як лопух на дощ.

Де боязливому по вуха, там сміливому по коліна.

І стіни мають вуха.

  • Навіть у народній мудрості відображено важливе значення слуху для життя людини.
  1.  - Позначте  корінь у споріднених словах, підкресліть букви, які позначають звуки, що чергуються у коренях слів.

 

 

Позакласний захід: " "Рідна мова в традиціях, звичаях та побуту  українського народу (до Міжнародного дня рідної мови)»" | Конспект. Виховна  роботаЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ЗІР ЛЮДИНИ - профілактика і лікування очей, поліпшення  зору ПРО100ЗІР | ПРО100ЗІР профилактика и лечение глаз, улучшение зрения  Око, очі, в оці.                                Вухо,вушко,  у вусі.

20 карточек Лицо для детей на украинском (PDF файлы)

До чого свербить ніс? - Прикмети 

     Ніс, носик.            Язик, на язиці.        

Детская рука картинки, стоковые фото Детская рука | Depositphotos 

                                      Рука, ручка, в руці.

                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                            

VI. Підсумкові завдання

  1. Вправа «Відкритий мікрофон».

- Які враження ви маєте від сьогодняшнього уроку?

- Перегляньте  вдома мультфільм «Пін-код — Вуха для Вушарика» та поміркуйте, що допомагає людям, які погано чують або зовсім не чують, орієнтуватися в навколишньому світі, як їм можна допомогти?

3. Учні стають в коло, кладуть руки одне одному на плечі й тричі промовляють: «Ми бережемо вушка, ми – молодці!»

 

docx
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
2687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку