Урок : "Як здійснити задумане?"

Про матеріал
Дана публікація допоможе Вам ознайомити учнів зі складовими успіху, як ставити перед собою мету і її досягати!)
Перегляд файлу

Тема:  Як здійснити задумане

Мета:  ознайомити учнів зі складовими успіху, навчати, як його досягти, щоб бути корисним для інших людей; учити діяти заради мети; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення; виховувати наполегливість, працелюбність, дружелюбність.

Обладнання: презентація, картки зі словами для довідок.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: соціальна і здоров'язбережувальна, мовно-літературна.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

Всі за парти ми сідаємо.

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

2. Актуалізація опорних знань

1) Вправа «Мікрофон».

— Чи замислювалися ви над своїм майбутнім?

— Про що ви мрієте?

— Що потрібно робити, аби досягти своєї мрії?

2) Робота за підручником (с. 48).

— Що ви вмієте робити самостійно?

— Розгляньте малюнки у підручнику. Доповніть цей перелік власними прикладами.

3. Повідомлення теми та мети уроку

— Чи цікаво вам дізнатися, як досягти мети?

— Пропоную вам обговорити, що потрібно робити, аби здійснити задумане.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

1) Словникова робота.

Мета — те, чого бажано чи потрібно досягти.

2) Бесіда.

· Чи ставили ви коли-небудь перед собою мету?

· Чи досягли її?

· Яку мету маєте нині?

3) «Мозковий штурм».

— Які риси характеру потрібні, щоб здійснити задумане? (Учні висловлюють свої міркування.)

4) Метод «Спрямоване читання».

Читаючи самостійно текст (підручник, с. 48-49), учні шукають відповіді на поставлені запитання. Читають із зупинками, обговорюючи прочитане.

— Де любили гратися діти?

— Що вирішили зробити Оленка й Данилко?

— Які риси характеру допомогли дітям здійснити задумане?

— Чому двірник не відмовив їм у допомозі?

— Що може завадити здійснити задумане?

Динамічна вправа «Австралійський дощик»

2. Первинне застосування нових знань

1) Індивідуальна робота за таблицею.

— Які риси характеру, на вашу думку, можуть забезпечити успіх?

— Які риси характеру заважають успіху?

Учні отримують незаповнені таблиці та слова для довідок.

2) Робота за малюнками.

— За малюнками (підручник, с. 49) опишіть дії тварин.

— Який висновок зробите?

— Чого можна повчитися у тварин?

Висновок. Завжди потрібно знаходити компроміс, учитися домовлятися, ухвалювати правильне рішення щодо порушених проблем.

3) Робота в парах.

— Складіть словесний портрет успішної людини та невдахи.

4) Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського.

ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИМ

Микита був дуже ледачим. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.

Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.

Утомився хлопець від неробства. Сидить, дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.

А ввечері вийшов, дивиться, а вже пів відра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води! Зітхнув тяжко, розгорнув граматику і зошит.

Обговорення

— Яким був Микита?

— Чи усвідомив він свою помилку? З чого це видно?

— Які риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь.)

Висновок. Працьовитість — запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, аби вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».

Вправа для постави «Дотягнутися до хмарки»

Потрібно витягнути руки вперед, ніби щось потрібно дістати. Потім розслабити їх і опустити на видиху. Після цього руки підняти вгору і намагатися подумки дотягнутися до хмаринки, знову опустити їх.

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

1) Вправа-гра «Так або ні».

— Учні, якщо ви вибираєте твердження так, то плескайте в долоні, якщо ні, то тихенько топайте ніжками

· Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

· Завжди уважно слухай учителя.

· Намагайся самостійно виконувати домашні завдання.

· Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

· Намагайся бути організованим і наполегливим.

· Якомога частіше грай на комп'ютері.

· Не бійся своїх мрій.

· Не бійся помилок і вчися на них.

· Якщо не виходить виконати завдання, не виконуй.

· Намагайся бути організованим і наполегливим.

2) Робота над прислів'ями.

— Складіть прислів'я з двох частин. Поясніть, як ви їх розумієте.

Життя — як стерняста нива, господарі своєї долі.

Люди — не пройдеш, ноги не вколовши.

Висновок. Ми ніколи не повинні припиняти мріяти, йти до своєї мети. Зрештою, наші мрії — це те, що робить нас людьми. Вони формують і ведуть нас. Але пам'ятайте, що існує різниця між «бути мрійником» та бути людиною, яка працює над утіленням мрії.

3) Робота в зошиті с. 24-25

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

1. Вправа «Доповни речення»

Учні складають відповіді на запитання: «Ким у майбутньому хочеш стати, і що для цього потрібно?». (Я хочу в майбутньому стати..., і мені для цього потрібно...)

2. Робота над байкою Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак»

- Про кого йдеться в байці? (В байці розповідається про лебедя, щуку і рака.)

-  Яке завдання поставили перед собою головні герої? (Головні герої поставили за мету поставити хуру в потрібне місце.)

- Чому їх спіткала невдача? (Їх спіткала невдача через неузгодженість дій.)

- Чи спільними були мета і інтереси головних героїв?

3. Технологія «Ромашка Блума»

«Ромашка Блума» — квітка з шести пелюсток — шість типів запитань.

Перша пелюстка (проста). Які риси характеру потрібні, аби здійснити задумане?

Друга пелюстка (уточнювальна). Що може завадити здійснити задумане?

Третя пелюстка (пояснювальна). Що потрібно робити, аби досягти мети?

Четверта пелюстка (творча). Які є шляхи долання труднощів?

П'ята пелюстка (оцінювальна). Як можна позбутися ліні?

Шоста пелюстка (практична). Який план дій потрібно скласти, щоб здійснити задумане?

4. Домашнє завдання: підручник – с.48-49 (читати переказувати); зошит – с.24-25(доопрацювати); намалювати малюнок «Моя мрія».

5. Пісня «Мрії збуваються»

 

 

 

 

doc
Додано
28 травня 2022
Переглядів
2111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку