18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Як звірі готуються до зими"

Про матеріал
Поглибити знання школярів про звірів, формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті звірів – підготовку до зими; формувати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові звязки між явищами природи, робити висновки, формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за звірами восени, виховувати бережливе ставлення до тварин, розвивати кмітливість, мислення.
Перегляд файлу

Природознавство  2 клас

Тема : звірі восени

Мета : поглибити знання школярів про звірів, формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті звірів – підготовку до зими; формувати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові звязки між явищами природи, робити висновки, формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за звірами восени, виховувати бережливе ставлення до тварин, розвивати кмітливість, мислення.

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Хвилинка спостережень                                                                     слайд 1

Аналіз показників погоди

  • Стану неба
  • Опадів
  • Температури повітря
  • Висоти Сонця над горизонтом

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Фронтальна бесіда                                                                        слайд 2

- Яких птахів називають осілими? ( Наведіть приклади )

- Як осілі птахи готуються до зими?

- Яких птахів називають перелітними? ( Наведіть приклади )

- Як перелітні птахи готуються до зими?

- Які птахи першими відлітають у вирій ? Чому?

      2. Гра « Що зайве у рядку?»                                                           слайд 3

          ( Пояснити свою думку)

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

      Повідомлення теми і мети уроку

  1. Вірш Л.Костенко « Білочки восени»
  • Про яких тварин буде йти мова

На гіллячках, на тоненьких

Поки день ще не погас,

Сироїжки та опеньки

Білка сушить про запас.

Так нашпилює охайно,

Так їх тулить на сосні

І міркує : а нехай – но

Ще побудуть тут мені!

Поки дні іще хороші,

Поки є іще тепло,

А як випадуть пороші,

Заберу їх у дупло.

Буде холодно на дворі,

Сніг посиплеться з дубів,

Буде в мене у коморі

Ціла вязочка грибів!

Але білочці не спиться

Дятел стукає: тук – тук!

Щоб не вкрала їх лисиця

Або хитрий бурундук.

  • Що робить білка? ( Запаси грибів на зиму)
  •  Про яких тварин ще говорить автор? ( Дятла, лисицю, бурундука )
  • Як одним словом назвати : білку, лисицю, бурундука ? ( Звірі)
  • За якими ознаками їх можна відрізнити від інших тварин? ( Тіло вкрите шерстю)
  • А як готуються звірі до зими ?
  • Сьогодні ми дізнаємось, як живуть звірі восени.

 

V. Вивчення нового матеріалу

   1. Розповідь з елементами бесіди                                                      слайд 4-6

     - Звірі до зими готуються по-різному

 

а) Погляньте на ілюстрації

     - Кого ви бачите на ілюстраціях? Ведмеді, борсуки, їжаки за осінь багато їдять. Поміркуйте, чому?

     - Так їжі ( жиру який вони нагулюють має вистачити на весь зимовий сон)

     - Чому ж вони впадають в сплячку?

     - Пригадайте, чим живляться їжачки? ( комахами, личинками, червяками)

     - А буде йому чим живитися взимку? ( Ні)

     - Цього взимку важко буде знайти. Пізньої осені їжаки готують собі кубельце з опалого листя під корінням дерев, зариваються в нього і , згорнувшись клубочком впадають у  зимову сплячку.

     - Впадають у сплячку і борсуки, які живуть у лісах та чагарниках. Вони живляться різними корінцями та соковитими стеблами рослин, жолудями, горіхами, грибами, червяками, комахами, жабами. А що відбувається  восени з комахами, жабами. ( Вони ховаються в затишні місця)

     - А чи зможуть борсуки взимку живитися соковитими стеблами травянистих рослин ? ( Ні)

     - Чому ? (Рослини вянуть )

     - Борсуки восени готують собі нори, згрібають у них опале листя, роблять постіль, закривають вхід  травою і землею, і лягають спати до весни.

     - А чим живиться ведмідь ? ( Любить ласувати корінцями та ягодами, медом, яйцями мурашок, жолудями, горішками )

     - Чи може взимку він знайти собі їжу? ( Ні)

     - Чому ?

     - Восени бурий ведмідь вибирає у тихому густому лісі  закуток під корінням великого дерева і там старанно готує собі барліг– викидає зайву землю, і лягають спати до весни. ( наносить сухого листя та гілок ялини, моху)

Висновок : Отже, деяким тваринам важко знайти їжу взимку. Восени нагулюють жир, готують місце до зимової сплячки.

 

б) – Погляньте на ілюстрації                                                                  слайд 7

    - Назвіть тварин, які на них зображено ( білка, кріт, бобер, миша)

   - Білки, кроти, бобри, миші восени запасають на зиму корм.

   - Білка в дуплах ховає горіхи, шишки, жолуді. Кроти риють комори і заповнюють їх червяками. Лісові миші збирають насіння рослтн і ховають їх у норах. Бобри роблять запас гілок, стовбурів дерев і скидають їх біля своїх хатинок. Миші – полівки, хомяки риють зимові комори і заповнюють їх зерном.

Висновок : деякі звірі восени запасають корм на зиму.

 

в) Погляньте на ілюстрації                                                                    слайд 8

   - Назвіть тварин, які на них зображено ( лисиця, вовк, заєць)

   - Як вони живуть восени?

   - Лисиця і вовк восени мандрують в пошуках здобичі. Їжу вони не запасають і в сплячку не спадають. Лисиця полює на мишей, зайців. Вовки нападають на лосів, диких кабанів.

   - Полохливі зайці на зиму їжі не запасають. Вони тимчасово перебираються з лісу на поля. Восени вони ласують листям капусти, морквою, буряками.

   - Погляньте на малюнок. Яка тварина на них зображена? ( Заєць-біляк)

   - Чим відрізняються обидва зображення?

   - Восени звірі – линяють, змінюють хутро на більш густе і світліше. У багатьох відростає густа , пухнаста шерсть.

   - Навіщо їм густа пухнаста шерсть? ( Тепліше)

   - А навіщо світліша шерсть? ( Щоб бути непомітними)

Висновок : восени звірі линяють.

  • Отже, восени звірі готуються до зими . Вони нагулюють жир, линяють. Одні запасають корм, інші – готують місце для зимової сплячки.

 

Фізкультхвилинка

  1. Робота з підручником

С. 54 – 57

а) читання статті

б) розгляд ілюстрацій

в) відповіді на запитання

г) Поміркуйте: сліди яких звірів не можна зустріти в зимовому лісі?

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в зошитах
  • От ми і спробуємо розпізнати за зображенням лап тваринку, а також за іншими частинами тіла.

Розгорніть зошити на с.19

  • Завдання 3
  • Завдання 2

2.Вікторина « Відгадай, хто я?»                                                   слайд 9

3. Як ці звірі готуються до зими?                                                слайд 10-13

- заєць

- польова миша

- їжачок

- бобер

 

V. Підбиття підсумків.                                                                       Слайд 14

- Що нового ви дізналися сьогодні?

- Що вже знали?

- Чи зможете поділитися цією інформацією вдома?

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку