Урок "Яка роль органів чуття"

Про матеріал

Урок формує уявлення учнів про органи чуття людини та їх значення в життєдіяльності. Вчить спостерігати, зіставляти інформацію, розвивати дослідницькі навички, увагу, спостережливість. Виховує прагнення берегти власне здоров'я, дбайливо відноситися до здоров'я оточуючих людей.

Перегляд файлу

Тема: Яка роль органів чуття

 Мета: формувати уявлення про органи чуття людини та їх значення для життя людини. Вчити спостерігати, зіставляти інформацію, розвивати дослідницькі навички, увагу, спостережливість, виховувати прагнення берегти власне здоров'я, дбайливо відноситися до здоров'я оточуючих людей.

 Обладнання: засоби ІКТ, цеглинки, предмети для дослідів, підручник.

Хід роботи

 І. Організаційний момент

 Починаємо урок з я досліджую світ. Мої вам побажання гарного настрою і успіхів на уроці.

 Слова побажання

 Чуйте, бачте і  міркуйте,

 Спостерігайте, експериментуйте.

 Будемо далі організм вивчати

 і нові знання здобувати!

  • Покажіть свій настрій на початку уроку за допомогою цеглинок. Побачимо чи зміниться він протягом уроку.

  ІІ. Повторення

а) повторення  про наш організм  починаємо з гри на wordwall.

- Перейдіть в чаті за посиланням.

б) проблемна ситуація.


 До нас завітав хлопчик Сашко з дитячого садочка. Він намалював фантастичну людину, а брат Миколка, який навчається в школі сказав, що така людина не може існувати. Розрадьте братів. Хто не правий?

 

 Тему нашого уроку дізнаєтесь, продовживши віршик.

 Найчутливіша команда:

 зір та дотик, смак та запах.

 Очі, вуха, ніс, язик,

 і до шкіри кожен звик.

 Провідник крізь  все життя

 Наші… (органи чуття)!

в) Асоціативний кущ

 - Які слова приходять на думку, коли чуєте словосполучення «органи чуття»?

 

 

 

 

 

 

 

  • А чи справді вони потрібні?

 

  •  А щоб довести Сашкові, що вони і справді потрібні, проведено досліди. А перед ними – загадки.

 Загадка 1.

Два брати через дорогу живуть, один одного лише в дзеркалі бачать. (очі)

Дослід 1. Закрийте очі руками. Приберіть руки.

  • Що було видно, коли закрили очі?(нічого або погано)
  • Що змінилося, коли відкрили? (видно)

 Висновок. Очі - орган зору.

 Прочитайте інформацію про очі в підручнику на сторінці 41.

  • Що запам'ятали?

 Загадка 2.

Нічого не пропускають. 

Все в окрузі    примічають.

Шелест вітру, шум прибою,

Звуки, що народжує поле. (вуха)

Дослід 2.

  • Затуліть руками вуха. Відтуліть руки.
  • Чи було добре чутно з закритими вухами?
  • Що змінилося, коли   відтулили?

 Висновок. Вуха - орган слуху.

 Своє повідомлення про орган слуху зачитає Андрій.

 Вчитель. Наші вуха схожі на мушлі. А по-дорослому це називається вушна раковина. Наш слух не є досконалим. Людина не може чути надто низьких і надто високих звуків, як тварини. Вуха треба берегти. Мити їх кожного дня. Не чистити гострими та твердими предметами. Ще уникати сильних шумів та гучної музики.

 Загадка 3.

Сопе, хропе, а часом чхає.

Туди-сюди зазирає.

 На морозі не змерзає,

 хоч одежини не має. (ніс)

 Вправа «Перевернутий клас».

 Ви отримали завдання додому відчути приємні і неприємні запахи та розповісти про них.

 Приємні – парфуми, туалетне мило, шампунь, їжа, квіти.

 Неприємні -  запах газу, цигарок, бензину, диму, сміття, брудний одяг.

  • За допомогою  якого органу відчули?  (ніс)

 Висновок. Ніс - орган нюху.

 Повідомлення вчителя. Запахи ми відчуваємо, коли найдрібніші часточки речовини разом з повітрям потрапляють в носову порожнину і подразнюють нюхові рецептори. Людина може розрізняти близько ста тисяч запахів, але при нежиті та закладенні носа запахи гірше відчуваються або не відчуваються зовсім. Тому треба берегти свій ніс від застуди. Це допоможе зберегти хороший нюх.

  • Навіщо нам відчувати неприємні запахи? (Повідомляють про небезпеку).

 Фізкультхвилинка.

  • Які органи чи системи органів брали участь у фізкультхвилинці?

 (руки, скелет, м'язи, шкіра, очі, вуха, головний мозок)

 Загадка 4.

 Якби не було його, не сказав би нічого. (язик)

 Перевернутий клас.

  • Ви отримали завдання додому скуштувати продукти солодкого, гіркого, солоного і кислого смаків.

 Солодке – цукерки, шоколад, цукор, яблука, тістечка.

 Гіркого  - перець, грейпфрукт, калина, пігулки.

 Солоне – сіль, солона риба, солоні горішки, сухарики.

 Кисле – лимон, йогурт, огірки, помідори, мандарини.

  • За допомогою якого органу відчули смаки? (язик)

 Висновок. Язик - орган смаку.

 Вчитель. Язик сприймає смак окремими ділянками язика. Солодкий смак сприймається  передньою частиною язика, а гіркий - коренем язика. Солоний краями язика і передньою частиною, а кисле - боковими частинами язика.

  • Навіщо відчувати неприємний смак?

 Орган смаку дуже важливий для людини. Він визначає якість продуктів, що рятує нас від харчового отруєння. Орган смаку треба берегти. Не треба брати до рота дуже гарячу або дуже холодну їжу. Це може призвести до тимчасової втрати смаку.

 Загадка 5.

 Все наше тіло облягає і рухатись не заважає. (шкіра)

 Дослід 5. Перед вами предмети: склянка, зубна щітка, гілка ялинки або голка, клаптик тканини.

  • Торкніться рукою цих предметів. Які вони?

 Склянка - холодна гладка, за висотою – невисока, за формою – циліндрична.

 Зубна щітка – шершава,а ручка – гладка, продовгувата.

Голки ялинки – колючі, видовжені, гладкі.

Клаптик тканини – приємний, ворсистий, теплуватий.

За допомогою якого органу дослідили? (шкіра)

 Висновок. Шкіра - орган дотику.

 Вчитель. Завдяки органу дотику, шкірі, ми розпізнаємо розмір, форму, поверхню предметів, температуру (холодна, гаряча). Нею ми відчуваємо холод, тепло,біль, опіки.

  • Навіщо ж відчувати біль та  опіки, якщо предмет гострий та колючий?  (Оберігає від поранення, травми.)

 Шкіра - найбільший орган в організмі людини.

 Як же шкіру берегти? (Вчасно мити руки - перед їжею, після туалету, громадських місць. Все тіло два рази на тиждень або кожен день. Уникати відкритих сонячних променів влітку.

  • Так скільки органів чуття існує?(5)
  •  Назвіть їх? (очі, вуха, ніс, язик, шкіра).

 Тепер ви можете довести Сашкові, чому їх всі треба домалювати.

- А ми пограємо в гру на дошці jamboard.


Узагальнення. (технологія «Ромашка Блума» або продовжити речення)

 

  • Які є органи чуття? (очі, вуха, ніс, язик, шкіра)
  • Чи кожна людина має всі п'ять органів чуття?
  • Чому треба берегти органи чуття? (щоб були здорові, не хворіли)
  • Які вправи треба робити, щоб зміцнювати організм? (зарядку, гуляти на свіжому повітрі, правильне харчування, загартовування,  не переохолоджуватися, не перегріваєтися)
  •  Добре чи погано, що ми сприймаємо світ різнобічно?
  • Які органи чуття допомагають сприймати навколишній світ? (очі – бачать колір, форму, розмір предметів, вуха - відчувають звуки, ніс - відчуваємо запахи, язик - відчуваємо смаки, шкіра - відчуваємо дотик.

 

 Продовжи речення.

 Органи чуття отримують …..(інформацію про навколишній світ).

 Попереджують  про … (небезпеку).

 Дають можливість …(орієнтуватися у житті) .

 

  • Покажіть свій настрій в кінці уроку цеглинками.
  • Чи змінився він?
  •  Де ви будете використовувати знання про органи чуття?

 Вправа «Мікрофон». Діти задають один одному запитання.

 Домашнє завдання. Намалювати малюнок на тему «Органи чуття - мої помічники».


 

docx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
1231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку