20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Які бувають рослини"

Про матеріал

Цікавий урок з комп'ютерною презентацією з природознавства "Які бувають рослини" для учнів 1 класу за підручником Гілберг, Сак. Учні познайомляться в доступній формі з життям, розмноженням та будовою рослин.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Природознавство

               1 клас

 

 

 (З використанням комп’ютерної презентації «Які бувають рослини»)

учителя початкових класів Кирнасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

         Мельник Галини Михайлівни

 

 

 

 

 

 

Мета. Ознайомити учнів із життям рослин, їх будовою, розмноженням; формувати поняття «дерева», «кущі», «трави»; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховувати любов до природи, бережливе ставлення, почуття прекрасного.

 

 

 

Обладнання. Презентація «Які бувають рослини», малюнки, загадки.

 

 

 

 

 

D:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0250097.wmf 

 

 

 

 

 

 

 

І. Хвилинка спостережень

 

  • Яка зараз пора року?
  • Що можна сказати про погоду сьогодні?
  • Який зараз місяць?
  • Які зміни відбулися в житті тварин?
  • Які зміни відбулися в житті рослин?

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

  1. Змагання «Хто знає більше загадок про Сонце?»
  2. D:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0283987.gifD:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0283987.gifD:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0283987.gifD:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0283987.gifD:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0283987.gifРозглянути  малюнки і пояснити, чому тінь від сніговита вранці та перед заходом Сонця довга, а в

 

 

 

 

 

 

D:\Альонка\Картинки\картинки\Времена года\j0283987.gif 

 

 

 

полудень  коротка.

3. Вставити потрібні слова:

  •   Сонце – це величезна …. … .
  •   Без сонячного світла і тепла … ….

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.  Відгадування загадок:

  • В золотому решеті чорних хаток повно, скільки чорненьких хаток, стільки й білих мешканців. (Соняшник)
  • Нога в землю, голова на повітрі, тулуб у воді.

(Очерет)

  • Червоненька сукня, біленьке серденько. (Малина)
  • Стоїть коливається, своєю головою величається, а як торкнеш, то кусається. (Кропива)
  • Батько тисячу синів має, кожному мисочку справляє, а собі – ні. (Дуб і жолуді)

 

2. На дошці вивішуються малюнки відгадок.

  • Як їх можна назвати одним словом? (Рослини)

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку

 

  • Сьогодні ми побуваємо у царстві рослин. Ви познайомитесь з їхньою різноманітністю. Дізнаєтесь про органи рослин. Навчитесь розподіляти рослини на групи.

 

V. Робота над новим матеріалом

 

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди за допомогою презентації.

 

  1. Різноманітність рослин.

               Слайд 1, 2.

  • У природі існує безліч різноманітних рослин. Зовнішньо вони не схожі між собою.

 

 

Учні розглядають слайд, називають рослин і вказують на відмінності між ними.

 

  1. Органи рослин.

Слайд 3.

  • Ми познайомились з різноманітністю рослин, а зараз дізнаємось, що є спільного у всіх рослин.

(перегляд слайду)

      

 

  • Отже кожна рослинка має корінь, стебло, листя. Це – органи рослини.

 

  1. Розподіл рослин на групи.

Слайд 4.

Рослини розподіляють на три групи:

  • дерева
  • кущі
  • трав’янисті рослини

 

     

  • Яку відмінність ви помітили між цими групами?

(Діти, як правило, помічають відмінність лише у висоті.)

 

  1. Дерева.

       Слайд 5.

  • Запам’ятайте, що у дерева від кореня відростає тільки одне високе дерев’янисте стебло (стовбур).

 

 

(Перегляд  слайдів 6, 7)

 

  1. Кущі.

Слайд 8.

  • На відміну від дерев, у кущів від кореня відростає  багато низьких дерев’янистих стебел. 

      

 

  • Давайте пригадаємо які ми знаємо кущі.

Слайд 9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Трав'янисті рослини.

 Слайд 10.

 Трав'янисті рослини відрізняються від дерев

         і кущів тим, що мають м’які, соковиті стебла.

 

 

 

(Перегляд  слайдів 11, 12)

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Стебла у трав тонкі, їх легко можна переломити рукою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Пригадайте які трав'янисті рослини ростуть біля вашого будинку.

 

  1. Робота з підручником с.46.

Практична робота. Знайти на малюнках дерева, кущі, трав'янисті рослини. Чим вони різняться між собою?

 

  1. Продовження роботи за допомогою комп’ютерної презентації.
  1. Для чого цвітуть дерева та інші рослини.

Слайд  13.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Спостерігаючи за рослинами, ви помітили, що багато з них цвітуть.
  • Вкриваються цвітом і дерева, і кущі, і трави.
  • Для чого ж вони цвітуть?

 

  1. Утворення плодів.

Слайд 14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • З кожної квіточки утворюється плід, в якому дозріває насінина.
  • Коли насінинка дозріває і попадає в ґрунт, то з неї згодом виростає нова рослина.

 

  1. Вгадай рослину.

               Слайд 15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Перегляньте уважно слайд і вгадайте плоди яких рослин зображено.

 

VІ. Закріплення вивченого

 

Робота з підручником с. 47

  • Розглянути малюнки.  Назвати  рослини. Які зображені рослини  цвітуть?
  • Де ростуть ці рослини?

 

VII. Підсумок уроку

 

Слайд 16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На які групи поділяють рослини?
  • Які дерева, кущі, трав'янисті рослини є  у вас дома?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку