Урок в 1 класі "Осінь" НУШ

Про матеріал

Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________                 1 клас

 

Тема дня         Осінь

Освітні галузі, які задіяні

  • Природнича;
  • Мовно-літературна;
  • Математична;
  • Мистецька.

Очікувані результати:

  • Сприймає монологічне висловлювання;
  • Описує побачене та зображення;
  • Розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі
  • Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів.
  • Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.
  • Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом.
  • Спілкується з учителем, однокласниками
  • Погоджується з рішенням команди
  • Співвідносить зображення/описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому/ їй із довкілля
  • Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри. Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів
  • Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
  • Придумує образи і створює їх різними засобами художньої виразності.
  • Підписує друкованими буквами власну роботу.
  • Називає букви, з яких складається його/її ім’я та прізвище.
  • Збирає дані, що відображають конкретну ситуацію. Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали, акварельні фарби, лего набори, кольорові олівці та фломастери; пластилін; шаблони листя.

Предмети, що інтегруються: природознавство, образотворче мистецтво,

математика, музичне мистецтво.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Похожее изображениеРанкова зустріч на тему: «Осінь»

І. Вітання

Вправа «Емоційне налаштування» (5 хв)

Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.

Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.

Хід проведення

- У мене зараз гарний настрій, ось такий

- А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах

https://pp.userapi.com/c849336/v849336763/20401/VYr-09ER3HU.jpg

C:\Users\Admin\Pictures\1409305456_1013821546.jpg

  •    У кого з вас гарний настрій, покажіть.
  •    Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.

Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.

ІІ. Обговорення інформації

  • Яка зараз пора року?
  • Давайте всі разом заповнемо календар погоди.

 

ІІІ. Ознайомлення з новинами

Мистецька хвилинка

  • Розгляньте ці зображення.
  • Придумайте їм назви.
  • Які кольори переважають? Чому?
  • Давайте оберемо кольори, якими можна намалювати осінь.

Похожее изображениеКартинки по запросу осіньКартинки по запросу осіньКартинки по запросу осіньКартинки по запросу осінь

  • Як ви дізналися, яка пора року зображена на світлинах?
  • Отже тема нашого навчального дня «Осінь».

 

Проведення уроку

Напишіть на дошці слово «осінь». Запитайте дітей, з якої букви починається слово «осінь» та запропонуйте потренуватися в її написанні.

Картинки по запросу буква о прописи

Хвилинка художника

  • Якими бувають хмари восени?

Картинки по запросу хмари восени

  • Підберіть олівці відповідних кольорів та розфарбуйте осінні хмари, але тільки ті, де є буква о.

Картинки по запросу буква о

Робота з прислів’ями.

Запитайте учнів, як вони розуміють прислів’я:

- В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.

Весна красна квітами, а осінь - плодами.

Осінь сумна, а весело жити.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Робота з музичними творами

Послухайте з учнями музичні твори про осінь для висловлення власних вражень, вподобань (наприклад, В. Косенко «Дощик», М. Парцхаладзе «Осінній дощик»).

https://www.youtube.com/watch?v=H8yPXWVq9ss

https://www.youtube.com/watch?v=mw4_TJd2OzY

- Послухайте музичний твір і спробуйте визначити знайомі вам ознаки дощику.

- Чи змінювався характер музики впродовж твору? Як саме?

- Послухайте ще раз музичний твір і виконайте пальцями «танок дощику»

Сприймаючи кожний твір мистецтва, ми впізнавали осінь. А що допомогло розповісти про осінь композитору, художнику, поету? (композитору – звуки, художнику – фарби, поету – слова)

Музична хвилинка

Давайте заспіваємо пісеньку про осінь.

https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE

https://www.youtube.com/watch?v=lh_p_59Y258

Сприймання й інтерпретація художнього опису осені. Вправа «Упізнай місяць»

  • Запитайте дітей, чи знають вони назви осінніх місяців.
  • Прочитайте вірш про вересень. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки…

Картинки по запросу вересТут можна використати елементи випереджувального навчання й викладати назви місяців із букв.

Якщо у Вашій місцевості росте верес, принесіть кілька гілочок із собою, можна принести до класу верес у горшку.

Якщо дні стали коротшими, за вікном накрапає дощик, а з дерев облітає перше жовте листя, будьте певні – у гості завітав перший місяць року – вересень. А чи знаєте ви, чому його так назвали? Назва дев’ятого місяця року пов’язана з вересом – вічнозеленою рослиною, яка росте в Україні, особливо на Поліссі, в Карпатах. Пахучі суцвіття вересу розпускаються в серпні й цвітуть аж до кінця жовтня. Проте саме у вересні рожево-бузкові квіти вересу найпишніше вкривають піщані пагорби, торф’яники та соснові бори. Прочитайте вірш про жовтень. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.

Чарівник прийшов у ліс,

фарби, пензлика приніс.

У діброві та садочку

стали жовтими листочки.

Запитайте, чому другий місяць осені назвали жовтнем? (відповіді учнів).

Довколишні дерева зодяглися в найпривабливіший – жовтогарячий колір.

Запитайте, як називається третій місяць осені і чому?

Прочитайте вірш про листопад. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.

Вправо, вліво, вниз, назад –

Всюди справжній листопад.

Трішки ще і вже зима,

От і осені нема…

- Колись давно в народі його ще називали грязень, хмурень, листопадник. Як ви думаєте, чому третій місяць осені отримав такі назви?

Метод «6 цеглинок» «Домовляємося, збираємо, міняємо»

Завдання:

  • З цеглинок зробіть осінній листочок, але листочок має бути одного кольору, можливо з невеликим вкрапленням іншого кольору.

Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного кольору при цьому вони мають рухатися по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання:

  • Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?
  • Як вам вдалося зібрати цеглинки одного кольору?
  • Що було найскладнішим? Найцікавішим? Найнесподіванішим?

Розгляньте з учнями малюнок і обговоріть, які осінні місяці відображено у вигляді хлопчиків, братів-місяців.

Картинки по запросу осінні місяціКартинки по запросу осінні місяціКартинки по запросу осінні місяці

Запропонуйте дітям відгадати, який місяць про себе може говорити так:

«Я останній місяць осені. Мене часто називають Чорнотропом. Та мені більше подобається ім’я Льодостав – адже я починаю вкривати кригою річки й озера. Я люблю посумувати. Адже без мене грудень не прийде».

Поставте дітей в коло і поділіть на три групи: «вересень – жовтень – листопад – вересень - ….».

Дайте завдання кожній групі учнів розфарбувати один місяць (на вибір) відповідними кольорами.

Після завершення роботи діти презентують й обґрунтовують, чому розмалювали свій малюнок саме такими кольорами.

Екскурсія до парку. Ознайомлення з ознаками осені. Збір природного матеріалу (осіннє листя, каштани, жолуді тощо)

Перед початком екскурсії прочитайте учням вірш «Як ми з другом в ліс ходили»* для обговорення того, що не можна робити в природі.

Як ми з другом в ліс ходили1


У лісі з другом ми йдемо,

Співаємо та кричимо.

«Хто ви?!» – сорока нам тріщить.

«Тікайте з лісу! – верещить,

Злякали ви тварин усіх,

А це не жарти і не сміх!»

Та не зважаєм ми на це,

З гнізда взяли чиєсь яйце.

Мій друг гілки ламає,

А я нору шукаю….

Знайшов я нірку! Хто ж там в ній?

Ой! Мабуть, хтось великий, злий,

Бо він гарчить, бо він шипить,

Ой! Ой! Він може і вкусить!

Ні, я не хочу гратись так,

Пішли ми далі, в березняк.

Аж тут мурахи! Все снують:

То бігають, то щось несуть.

Ми гілкою в мурашник – раз!

Ну, а вони тоді на нас!

Мурашки лізуть в око, в ніс,

Кричать: «Покиньте швидше ліс!

А то ми прийдемо до вас,

Тоді вже стережіться нас!»

Ми з другом з лісу ледь втекли

І більше в ліс цей не пішли!


Перед екскурсією можна провести гру «Передбачення»:

Який парк восени? Кого ми можемо зустріти в парку? У такому разі після екскурсії варто обговорити, наскільки передбачення справдилися.

Обговоріть також правила безпеки під час екскурсії

1. Під час екскурсії дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

2. Без дозволу вчителя не залишати місця перебування.

3. У разі поганого самопочуття негайно повідомити вчителя.

4. Дотримуватися правил безпечної поведінки та виконувати розпорядження вчительки.

5. Під час ходьба дивитися під ноги, щоб не спіткнутися і не травмуватися об гострі предмети.

6. Не пробувати жодної із зібраних рослин на смак: пам’ятати, що це може призвести до отруєння.

Екскурсія до парку. Ознайомлення з ознаками осені. Спостереження в групах. Збір природного матеріалу

Повідомте учнів про те, що вони будуть «шукати осінь» на шкільному подвір’ї (у саду, парку, сквері тощо). Кожна дитина отримує аркуш паперу, на якому є чорно-біле зображення характерних ознак осені. Під час екскурсії діти повинні розмалювати відповідними кольорами ті елементи малюнка, які спостерігали в природі. Якщо діти побачили об’єкти, яких немає на малюнку, то їх варто домалювати самостійно.

Запропонуйте учням прислухатися до «музики» листопаду: яка вона за характером? Попросіть добрати слова, які влучно передають шум листя під ногами. (Шумлять, шелестять, шерехтять, шарудять, тріщать, хрумтять, шепочуться).

-Пройдіть відстань від … до … на пальцях (на п’ятках, на зовнішній стороні стопи, на внутрішній), але так щоб ми чули лише шурхіт листочків. - З чим порівнюють опале листя? (З барвистим килимом)

- А що ще воно вам нагадує? (Золоті монетки, різнокольорові клаптики, яскраві обгортки від цукерок).

- Викладіть із опалих листочків цифри, які ви знаєте.

- Подумайте, про що могли б шепотіти опалі листочки? Придумайте свою коротку розповідь і розкажіть однокласникам.

Запропонуйте учням зібрати природний матеріал (опале листя і гілочки, каштани, жолуді, шишки, пір’ячко, гриби-трутовики і мох, горішки та сухоцвіт). А на березі моря можна виявити красиві камінці, мушлі, гладкі скельця – це теж варто прихопити із собою. Все це будемо використовувати для виготовлення панно, аплікацій, поробок тощо.

Робота з рахувальним матеріалом

Матеріали, які діти назбирали, можна порахувати, порівняти в кого більше, в кого менше, на скільки.

Вираження словами вражень від побаченого під час екскурсії. Вправа «Незакінчене речення»

Підводячи підсумки екскурсії, спробуйте (за допомогою вправи «Незакінчене речення») обговорити такі запитання (зміст запитань залежить від місця проведення екскурсії (парк, сквер, поле, ліс, річка, море тощо):

  • Під час екскурсії небо було …… Хмари ……. Сонце ………
  • Листя на деревах ……… Найбільше жовтого листя на деревах ………….
  • Ми зібрали листя з таких дерев: ……..
  • Плоди і насіння ми зібрали з ………………
  • Ми бачили птахів: ……………………. Вони були ……………….
  • Під час екскурсії бачили таких комах: ……………………. Вони ………….
  • У парку живуть такі звірі: …………….
  • У лісі живуть ……………..
  • Ми зустріли домашніх тварин
  • Під час екскурсії ми чули звуки ………………..
  • Люди, яких ми бачили, були вдягнені …………….. тому, що ………….
  • Які органи чуття допомогли вам дати відповідь на ці запитання?

Продовжуючи бесіду, зверніть увагу учнів на те, що похолодання – причина змін у житті рослин. Із приходом осені багато трав, розсіюючи насіння, гинуть. У деяких гине наземна частина, але залишається коріння, які весною дають життя рослинам. У дерев і рослин опали листя, але збереглися наземна частина і коріння. Багато дерев і кущів розсіяли своє насіння, дуб – жолуді, клен, липа – крилатки. Із насіння виростуть молоді деревця – життя продовжується.

Розкажіть учням про те, як готуються восени звірі до холодів: лиси утеплюють свої нори, білки утеплюють дупло і ховають в нього запаси їжі, ведмеді шукають зручну і теплу барлогу, їжаки закриваються в листя, заєць вибирає тихе місце під густим кущем, щоб сховатися від негоди. Зникають комахи – комарі і мошки. Птахи, які ними живляться, відлітають у теплі краї. Наприклад, стрижі, ластівки, солов’ї, зяблики, трясогузки. Залишаються зимувати дятли, синиці, горобці, голуби, галки, ворони. Вони знайдуть їжу біля людських осель. Ми з вами теж будемо їх підгодовувати. Запропонуйте учням подумати, як краще це робити.

Гра «Їжачкова математика»

Їжачок розгубив яблучка, які підготував для гостей у парку. Просить йому

допомоги.

 

Гра «Я – спостерігач». Формування вміння спостерігати, порівнювати, робити узагальнення

Пограйте у гру «Я – спостерігач». Кожній групі дайте малюнок (наприклад, із журналу «Джміль, №5, 2014»), розглядаючи який, діти повинні відшукати якнайбільше ознак осені.

Гру можна доповнити запитаннями:

- Скільки дітей зображено на малюнку?

- Викладіть із набірного полотна цифру, яка відповідає кількості дівчаток.

- Викладіть цифру, яка відповідає кількості звірів, зображених на малюнку.

- Полічіть, скільки пташок намалював художник.

- Порівняйте кількість звірів і птахів. Запишіть відповідну рівність.

- Назвіть предмети, які зобразив художник, у назвах яких є звук [о].

- Назвіть об'єкт природи, назва якого складається з одного складу. Створення і заповнення леп бука

1. Запропонуйте учням допомогти вам створити лепбук – інтерактивну книжку, яку вони будуть заповнювати впродовж тижня. Він має бути багатофункціональний. Поясніть учням, що основна інформація має бути розміщена посередині. Справа і зліва – цікава додаткова інформація (загадки, прислів’я, вірші, гуморески, кросворди, ребуси тощо).

2. Запропонуйте учням придумати назву лепбука та рубрик. Учні можуть для наповнення й оформлення лепбука використовувати природний матеріал, зібраний під час екскурсії, а також фото, написані розповіді, казки про місяці, календар, малюнки плодів, листків тощо.

Приклад лепбука:  

Підведення підсумків.

Підсумки дня підведіть за допомогою мнемотаблиць (вчитель показує дітям мнемотаблицю і просить скласти речення, яке відображає її зміст).

(Восени сонце ховається за хмарами)

(Восени з хмарок часто падає дощ, і люди розкривають парасольки)

(Восени в лісі виростають гриби, а в садах достигають яблука)

 

(Восени з дерев облітає листя, і тому третій місяць осені називається листопад)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Восени сонечко часто ховається за хмарами. Люди розкривають парасолі. Дме вітер, зриває з дерев листя, птахи відлітають у вирій.)

 

 

 

 

 

 

Мистецька хвилинка

Осінню часто йдуть дощі. А після дощу в лісі виростають гриби. Давайте з пластиліну зробимо гриби для нашої лісової галявини (виставки).

Картинки по запросу гриби з пластиліну

Картинки по запросу гриби з пластилінуКартинки по запросу гриби з пластиліну

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Заугольная Мария
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коваль Любов
    Дякую за корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ільчук Марія
    дуже цікавий і змістовний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Михалик Валентина
    Дякую. Творчих злетів Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Яланська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Скороход Татьяна
    Щиро дякую за змістовний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Токар Наталія Павлівна
    чудово. Дякую за цікавий та змістовний матеріал. Тільки одне цікавить, ви на екскурсію йшли з олівцями, щоб розмалювати ознаки осені?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Берхмілер Марина Степанівна
    Дякую вчителю за цікавий і корисний матеріал, яким вона поділилась!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Маслієнко Лариса
    Чудова робота. Спасибі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
40498
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку