Урок "Які права мають діти?"

Про матеріал

Тема. Які права мають діти?

Мета: визначити, які права мають діти та яким нормативними актами вони закріплені; проаналізувати історичне формування міжнародних стандартів прав дитини; з'ясувати роль держави та державних інституцій щодо захисту прав дитини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати свідоме ставлення до прав дитини та важливості їх захисту.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Які права мають діти?

Мета: визначити, які права мають діти та яким нормативними актами вони закріплені; проаналізувати історичне формування міжнародних стандартів прав дитини; з’ясувати роль держави та державних інституцій щодо захисту прав дитини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати свідоме ставлення до прав дитини та важливості їх захисту.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати, які права мають діти;
  •                називати міжнародні механізми прав дитини;
  •                визначати роль держави  та державних інституцій щодо захисту прав дитини;

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, відеоролик, комп’ютер або ноутбук, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке соціалізація людини?
  • Коли вона починається та як довго триває?
  • Що таке права людини?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Перегляд відеоролику «Права дітей» (2:56)

https://www.youtube.com/watch?v=NtuAJetm1H4 

  • Перегляньте відеоролик.
  • Які відчуття він у вас викликав?
  • Поясніть головну думку ролику?
  • Чи змінюються права дитини з віком?
  • Як захистити права дитини?
  • Сьогодні ми з вами поговоримо про права дитини. З’ясуємо, які права мають діти, де вони закріплені та як їх захистити.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з текстом підручника (с. 32 – 33).
  1. Коментоване читання.
  2. Бесіда за запитаннями.
  • Чому виникло питання про виокремлення прав дитини?
  • Охарактеризуйте становище дітей у 18 ст.
  • Де вперше заговорили про відмінність дитини від дорослого? (Франція та Англія)
  • Хто з відомих мислителів займався цим питанням? (Жан-Жак Руссо, Джон Локк, Мері Волстонкрафт).
  • Які головні питання вони піднімали?
  • Проаналізуйте становище дітей у 19 ст.
  • Чи було таке становище справедливим?
  • Яких заходів було вжито для забезпечення прав дитини у 20 ст.? (прийняття Загальної Женевської декларації 1924 р., створення Дитячого фонду ООН 1946 р., проголошення Декларації прав дитини 1959 р.)
  1. Робота з документом (с. 33 підручника).
  • Опрацюйте витяг з Декларації прав дитини 1959 р.
  • Чи погоджуєтеся ви з наведеними принципами? Чому?
  • Запропонуйте свої доповнення до цього переліку.
  1. Робота в парах.
  • Користуючись текстом підручника на с. 33 – 34, виконайте завдання.
  1. Виконання завдань.
  • Отримавши зображення, визначте вік дитини та створіть схему, яка показує права дитини певного віку. Обов’язковими умова, щоб схема була яскравою та охайною.
  1. Презентація схем.
  1. Вибіркове читання (с. 34 – 35 підручника).
  • Зачитайте речення, у яких зустрічається: слово Конвенція, дати, назви країн.
  • Що таке Конвенція ООН про права дитини? (міжнародний документ, що визначає права дітей у державах, які її ратифікували)
  • Які держави є учасницями Конвенції? (Ватикан та члени ООН)
  • Коли Конвенція набула чинності для України? (27 вересня 1991 р.)
  1. Робота з документом (с. 35 підручника).
  1. Коментоване читання.
  2. Визначте основні права дитини відповідно до даного документа?
  3. Наведіть приклади реалізації положень Конвенції про права дитини в сучасній Україні.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 35 – 36. Виконайте завдання.

1-ша група – складіть перелік законодавчих актів.

2-га група – проаналізуйте механізм захисту прав дитини в Україні.

3-тя група – проаналізуйте та зробіть висновки про шляхи захисту прав дитини.

4-та група – проаналізуйте основні проблеми в Україні?

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке права дитини? Перелічіть основні права дитини.
  • Кого вважають дитиною?
  • Що таке Декларація прав дитини?
  • Що таке Конвенція про права дитини? Коли вона була затверджена?
  • У чому полягає важливість Конвенції про права дитини?
  • Як історично формувалися міжнародні стандарти про права дитини?
  1. Робота з епіграфами уроку (с. 32 підручника).
  • Ознайомтеся з епіграфами до теми. Як ви їх розумієте?
  • Чи є серед цих висловлювань ті, із якими ви не погоджуєтеся, або ті, які вам подобаються більше за інші? Свою позицію обґрунтуйте?
  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати тему 4 (с. 32 – 36 підручника).

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку