5 клас
Урок №13
Тема . Узагальнення матеріалу за темою «Які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням».
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть : систематизувати набуті впродовж вивчення теми знання про те, які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням; перевірити, як вони засвоїли основні поняття вивченої теми; зробити особисто для себе висновки про те, що необхідно розвивати, а від чого позбавитися, щоб досягти гармонії із собою та найближчим оточенням.
Обладнання: підручник, дошка, крейда, папір, маркери, підготовлені вчителем матеріали для виконання завдань і дидактичних ігор.
Тип уроку. Урок-гра.
Структура уроку.
І. Вступна частина.
ІІ. Основна частина.
1.Розв’язування кросворду «Індивідуальність».
2. Дидактична гра «Конверт-сюрприз».
3.Виконання узагальнюючих завдань.
4.Вироблення «Програми досягнення гармонії у своєму житті».
ІІІ. Заключна частина.
1.Підбиття підсумків.
2. Оцінювання результатів уроку.
ІУ. Домашнє завдання.
Хід уроку.
І.Вступна частина.
Народна мудрість стверджує: «Добре навчати того, хто хоче все знати». Я впевнена, наш клас саме такий і ми це сьогодні доведемо. Генрі Форд говорив: „Зібратися разом – це початок. Триматися разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх”. Бажаю вам високих результатів на уроці.
1.Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда за запитаннями.
1). Яку тему мала вивчена тема? («Які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням»).
2). Що таке гармонія?(Гармонія - відповідність внутрішніх переконань діям).
3). Назвіть тих, хто належить до найближчого оточення людини.( сім’я, друзі, рідні)
4). Наведіть власний варіант закінчення речення :«Людині необхідно досягти гармонії із собою та з найближчим оточення для того, щоб…» (досягнути поставленої мети; щоб життя приносило тільки задоволення; щоб уникати проблем і конфліктів…)
2.Представлення теми уроку й очікуваних результатів.
Сьогодні ви матимете можливість узагальнити свої уявлення про основні правила, котрі визначають гармонію людини із собою і з найближчим оточенням; перевірити, як ви засвоїли основні поняття вивченої теми ; зможете зробити особисті для себе висновки про те, що необхідно розвивати, а від чого позбавитися, щоб досягти гармонії із собою та з найближчим оточенням.
ІІ . Основна частина .
Епіграф нашого уроку
«Виховані люди поважають людську особистість, а тому завжди поблажливі, ввічливі поступливі»
(А.П.Чехов)
1 Розвׄязування кросворда «Індивідуальність ». Інтелектуальна розминка. (с.2) (5хв.)
Індивідуальність – це те, що відрізняє одну людину від іншої.
(характер, поведінка, інтереси, учинки, звички, бажання)
2.Творчі завдання («Прокоментуй ситуацію») Додаток №1
3.Наведіть 3 варіанти закінчення речення : «Для того, щоб досягти гармонії із собою самою, людині необхідно…» (3хв.)
4.Тести для представників команд для отримання додаткових балів.
3 представника працює за комп’ютером. (15хвилин)
5. Дидактична гра «Конверт-сюрприз»І .(3 хвилини).
Скласти прислів’я, сформувати моральну настанову.
1.Слово не горобець, випустиш - не піймаєш.
2. Не пхай свого носа до чужого проса.
3. Хто високо літає, той низько сідає.
6. Народна мудрість про гармонію відносин (Гра « Хто останній»). Перемагає та команда, що останньою назве прислів’я чи приказку про гідність, честь, щастя, дружбу, сім’ю, товаришування.
7. Назвіть і наведіть приклади:
А). прояву позитивних та негативних рис характеру.(3 хв.)
Б) справжнього і вигаданого авторитету
В) сімейних конфліктів, варіанти їх уникнення.
Додатково 8. Дидактична гра «Конверт-сюрприз»ІІ. Проаналізувати висловлювання: пояснити як ви їх розумієте, навести приклад.(3 хв.)
9. Вироблення «Програми досягнення гармонії у своєму житті». Надати допомогу учням у визначенні заходів для свого самовдосконалення на підставі вивченої теми.
Завдання.
Визначте, які висновки ви можете зробити особисто для себе за матеріалом вивченої теми. У лівій колонці вкажіть корисне, про що ви дізнались і чого прагнете дотримуватись у своєму житті, у правій – те, чого вважаєте за необхідне позбавитися. Запишіть як моральні настанови.
Чого я буду дотримуватися? |
Чого я намагатимуся позбавитися? |
|
|
ІІІ Заключна частина
1.Підбиття підсумків.
Ми розглянули на уроці важливий матеріал. Кожній людині для того, щоб її життя було вдалим, необхідно визначати своє місце в ньому, зрозуміти, чого вона прагне досягти і що потрібно для щастя. Саме спонукати до роздумів над цим повинна була вивчена тема.
ІУ. Домашнє завдання.