Урок «Які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням»

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть : систематизувати набуті впродовж вивчення теми знання про те, які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням; перевірити, як вони засвоїли основні поняття вивченої теми; зробити особисто для себе висновки про те, що необхідно розвивати, а від чого позбавитися, щоб досягти гармонії із собою та найближчим оточенням.
Перегляд файлу

5 клас

 

Урок №13

 

Тема . Узагальнення матеріалу за темою «Які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням».

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть : систематизувати набуті впродовж вивчення теми знання про те, які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням; перевірити, як вони засвоїли основні поняття вивченої теми; зробити особисто для себе висновки про те, що необхідно розвивати, а від чого позбавитися, щоб досягти гармонії із собою та найближчим оточенням.

Обладнання: підручник, дошка, крейда, папір, маркери, підготовлені вчителем матеріали для виконання завдань і дидактичних ігор.

Тип уроку. Урок-гра.

 

Структура уроку.

 

І. Вступна частина.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Представлення теми уроку й очікуваних навчальних результатів.

 

 

ІІ. Основна частина.

 

1.Розв’язування кросворду «Індивідуальність».

2. Дидактична гра «Конверт-сюрприз».

3.Виконання узагальнюючих завдань.

4.Вироблення «Програми досягнення гармонії у своєму житті».

 

ІІІ. Заключна частина.

1.Підбиття підсумків.

2. Оцінювання результатів уроку.

 

ІУ. Домашнє завдання.

 

                                                Хід уроку.

 

І.Вступна частина.

       Народна мудрість стверджує: «Добре навчати того, хто хоче все знати». Я впевнена, наш клас саме такий і ми це сьогодні доведемо. Генрі Форд говорив: „Зібратися разом – це початок. Триматися разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх”. Бажаю вам високих результатів на уроці.

 

1.Мотивація навчальної діяльності.

 

Бесіда за запитаннями.

1). Яку тему мала вивчена тема? («Які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням»).

2). Що таке гармонія?(Гармонія - відповідність внутрішніх переконань діям).

3). Назвіть тих, хто належить до найближчого оточення людини.( сім’я, друзі, рідні)

4). Наведіть власний варіант закінчення речення :«Людині необхідно досягти гармонії із собою та з найближчим оточення для того, щоб…» (досягнути поставленої мети; щоб життя приносило тільки задоволення; щоб уникати проблем і конфліктів…)

 

2.Представлення теми уроку й очікуваних результатів.

 

 

         Сьогодні ви матимете можливість узагальнити свої уявлення про основні правила, котрі визначають гармонію людини із собою і з найближчим оточенням; перевірити, як ви засвоїли основні поняття  вивченої теми ; зможете зробити особисті для себе висновки про те, що необхідно розвивати, а від чого позбавитися, щоб досягти гармонії із собою та з найближчим оточенням.

 

 

 

 

ІІ . Основна частина .

 

                                                Епіграф нашого уроку

 

«Виховані люди поважають людську особистість, а тому завжди поблажливі, ввічливі поступливі»

 

                                                                                      (А.П.Чехов)

1 Розвׄязування кросворда  «Індивідуальність ». Інтелектуальна розминка. (с.2) (5хв.)

 

Індивідуальність – це те, що відрізняє одну людину від іншої.

(характер, поведінка, інтереси, учинки, звички, бажання)

 

        

        2.Творчі завдання («Прокоментуй ситуацію») Додаток №1

 

        

         3.Наведіть 3 варіанти закінчення речення  : «Для того, щоб досягти гармонії із собою самою, людині необхідно…» (3хв.)

      

 

4.Тести для представників команд для отримання додаткових балів.

 

3 представника працює за комп’ютером. (15хвилин)

 

 

      

 

 

5. Дидактична гра «Конверт-сюрприз»І .(3 хвилини).

 

Скласти прислів’я, сформувати моральну настанову.

 

1.Слово не горобець, випустиш - не піймаєш.

2. Не пхай свого носа до чужого проса.

3. Хто високо літає, той низько сідає.

 

 

        6. Народна мудрість про гармонію відносин (Гра « Хто останній»). Перемагає та команда, що останньою назве прислів’я чи приказку про гідність, честь, щастя, дружбу, сім’ю, товаришування.

 

 

         7. Назвіть і наведіть приклади:

 

А). прояву позитивних та негативних рис характеру.(3 хв.)

Б) справжнього і вигаданого авторитету

В) сімейних конфліктів, варіанти їх уникнення.     

 

Додатково  8. Дидактична гра «Конверт-сюрприз»ІІ. Проаналізувати висловлювання: пояснити як ви їх розумієте, навести приклад.(3 хв.)

 

 

         9. Вироблення «Програми досягнення гармонії у своєму житті». Надати допомогу учням у визначенні заходів для свого самовдосконалення на підставі вивченої теми.

 

Завдання.

 

       Визначте, які висновки ви можете зробити особисто для себе за матеріалом вивченої теми. У лівій колонці вкажіть корисне, про що ви дізнались і чого прагнете дотримуватись у своєму житті, у правій – те, чого вважаєте за необхідне позбавитися. Запишіть як моральні настанови.

Чого я буду дотримуватися?

Чого я намагатимуся позбавитися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Заключна частина

 

1.Підбиття підсумків.

 

       Ми розглянули на уроці важливий матеріал. Кожній людині для того, щоб її життя було вдалим, необхідно визначати своє місце в ньому, зрозуміти, чого вона прагне досягти і що потрібно для щастя. Саме спонукати до роздумів над цим повинна була вивчена тема.

 

 

ІУ. Домашнє завдання.

 

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
6 листопада 2020
Переглядів
1442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку