2 клас
Конспект уроку:
«Які свята «дарує» осінь?»
Тема місяця. Територія
Тема тижня. «Моя країна – Україна».
Тема дня. Які свята «дарує» осінь?
Мета: розповісти учням про осінній цикл свят; пояснити значення державних,
релігійних і народних свят; розвивати уважність, зв’язне мовлення, вміння самостійно шукати потрібну інформацію; виховувати повагу до народних звичаїв та традицій.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
- Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)
Використовує різні форми привітання, прощання
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття
Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів.
Обладнання: листочки з картону червоного, зеленого та жовтого кольорів; картинка осені; мікрофон, підручник, пазли свят; презентація фотографій; наголовники овочів; прищепки.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Якщо ранок усміхається тобі,
Якщо ранок усміхається тобі,
Привітай усіх навколо,
Привітай усіх навколо,
І до сонця вище руки підніми!
Якщо друзі усміхаються тобі,
Якщо друзі усміхаються тобі,
Все прекрасно в цьому світі,
Все прекрасно в цьому світі!
Ти поплескай у долоні
Раз, два, три!
ІІ Вправа «Мікрофон»
(передають мікрофон одини одному і виражають своє ставлення до України)
Україна просто клас,
Вона чарує усіх нас!
ІІІ Етап цілепокладання
Осінь приносить українцям багато святкових днів. І тема нашого уроку «Свята, які «дарує» нам осінь».
( створюється групи зелених, червоних та жовтих)
ІV Етап цілереалізації
Робота в групах.
Вітаю команду «Зелених», «Жовтих» та «Червоних». Давайте згадаємо як потрібно працювати в команді.
(Перегляд світлин)
(Вчитель підводить підсумки і прикріплює рюкзаки під пазлами День знань)
Фізкультхвилинка
(День Присвятої Богородиці та День козацтва)
(Демонстрація фото)
Гра «Вгадай слово»
2) Лісова ягода, яка має кисло-солодкий терпкий смак, кулястої форми, яскраво-червона або світло-жовта, соковита, гірка або терпка на смак. (Горобина)
3) Плоди м'ясисті, зверху гладенькі, всередині волосисті, оранжеві або червоні, приємні на смак. (Шипшина)
- Запишіть слова калина, горобина, шипшина за абеткою.
- Запам’ятайте ці ягоди надзвичайно корисні, вони щороку щедро родять.
- Восени не тільки ягоди збирають, а також овочі та фрукти. А після того як зберуть врожай, влаштовують свято врожаю. Давайте згадаємо пісню «Ходить гарбуз по городу», яку ми театралізували на українській мові, а заодно і перепочинемо.
(Хоровод «Ходить гарбуз по городу»)
(Виступ команди червоних)
V Етап рефлексійно-оцінюючий
Колективна робота. Творча хвилинка