18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Які свята дарує осінь?"

Про матеріал
Вивчення нового матеріалу відбувається в цікавій ігровій формі, де діти мають можливість, досліджуючи, пізнавати щось нове, працювати в групах, обмінюватися ідеями, думками.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

2 клас

Конспект уроку:

«Які свята «дарує» осінь?»

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

Тема місяця. Територія

Тема тижня. «Моя країна – Україна».

Тема дня. Які свята «дарує» осінь?

Мета: розповісти учням про осінній цикл свят; пояснити значення державних,

релігійних і народних свят; розвивати уважність, зв’язне мовлення, вміння самостійно шукати потрібну інформацію; виховувати повагу до народних звичаїв та традицій.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

- Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів.

Обладнання: листочки з картону червоного, зеленого та жовтого кольорів; картинка осені; мікрофон, підручник, пазли свят; презентація фотографій; наголовники овочів; прищепки.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

  • Доброго ранку всім присутнім. Давайте весело привітаємося з друзями та нашими гостями.

Якщо ранок усміхається тобі,

Якщо ранок усміхається тобі,

Привітай усіх навколо,

Привітай усіх навколо,

І до сонця вище руки підніми!

 

Якщо друзі усміхаються тобі,

Якщо друзі усміхаються тобі,

Все прекрасно в цьому світі,

Все прекрасно в цьому світі!

Ти поплескай у долоні

Раз, два, три!

  • Чарівна Осінь завітала до нас на урок з яскравими різнокольоровими листочками з лісів та садів. Виберіть колір вашого настрою і скажіть чому саме його обрали.
  • Настрій у всіх чудовий. Цікаво, який настрій сьогодні дарує погода. Дізнаємося новини від наших синоптиків.
  • Вітер змін нагадує нам, що розпочався новий тиждень під назвою «Моя країна – Україна».

ІІ Вправа «Мікрофон»

  • Продовжіть реченння:  в Україні мені подобається…

(передають мікрофон одини одному і виражають своє ставлення до України)

  • Давайте прорекламуємо її.

Україна просто клас,

Вона чарує усіх нас!

ІІІ Етап цілепокладання

Осінь приносить українцям багато святкових днів. І тема нашого уроку «Свята, які «дарує» нам осінь».

  • Діти, подивіться Осінь прикрасила ваші парти різнобарвними листочками: зеленими, червоними, жовтими. Пропоную відпочити за партою,  на тій, де листочок такого ж кольору, як у вас у руках.

( створюється групи зелених, червоних та жовтих)

ІV Етап цілереалізації

Робота в групах.

Вітаю команду «Зелених», «Жовтих» та «Червоних». Давайте згадаємо як потрібно працювати в команді.

  1. працювати дружно;
  2. домовлятися;
  3. прислухатися один до одного;
  4. надавати можливість кожному висловити свою думку.
  • Найулюбленіший відпочинок для дітей – це складання пазлів. Тож прошу відкрити конверти і швиденько, граючись, впоратися з першим завданням: скласти картинку і згадати, що за свято на ній зображено.
  • Команди блискуче впоралися із завданням.
  • Свя́то — день або дні, коли урочисто відзначають видатні події.
  • Наш український народ здавна славився своєю працьовитістю. В будні українці багато працюють і вдома, і на роботі. Але протягом року є багато вихідних днів – вони називаються свята.
  • В народі є приказка «Скільки днів – стільки й свят». Як ви думаєте, чому так кажуть? (Тому що кожного дня може відзначатися певне свято, а іноді на один день може припадати кілька свят).
  • Підкажіть, будь ласка, як називається перший місяць осені. Якого кольору листочки на деревах переважають в цьому місяці?(Зеленого) Тож розпочне команда «Зелених». Назвіть свято, яке зображене на картинці.
  • А тепер давайте переглянемо відео і згадаємо як святкували минулого та цього року.

(Перегляд світлин)

  • Прикріпіть пазли на дошці й скажіть чи змінилися традиції святкування Дня знань? (Так) Що саме змінилося? Як вам більше подобається святкувати?
  • А тепер завдання для всіх: складіть у рюкзак речі, які потрібні в школі (виберіть картинки і наклейте на рюкзак.

(Вчитель підводить підсумки і прикріплює рюкзаки під пазлами День знань)

  • А ще на 1 Вересня мені найбільше запам’яталася станція ритмічних розваг. Тож прошу встати і порухатися.

Фізкультхвилинка

  • Другий осінній місяць має назву…(жовтень). Чому він так називається? Так справді, тому що жовтіють листочки. Тож прошу команду «Жовтих» нагадати всім, яке релігійне та національне свято ми відзначаємо в жовтні.

(День Присвятої Богородиці та День козацтва)

  • Прошу зачитати з підручника, що відомо про це свято.

 

 

 

 

 

  • Давайте згадаємо, як ми святкували.

(Демонстрація фото)

  • Завдання для команд, як справжні нащадки козаків, які знають рослинність своєї місцевості, відгадайте, за ознаками,про яку ягоду йдеться.

Гра «Вгадай слово»

  1. Червона, кругла, соковита, дозріває восени, гірка на смак, є символом України. (Калина)

2) Лісова ягода, яка має кисло-солодкий терпкий смак,   кулястої форми, яскраво-червона або світло-жовта, соковита, гірка або терпка на смак. (Горобина)

3) Плоди м'ясисті, зверху гладенькі, всередині волосисті, оранжеві або червоні, приємні на смак. (Шипшина)

- Запишіть слова калина, горобина, шипшина за абеткою.

- Запам’ятайте ці ягоди надзвичайно корисні, вони щороку щедро родять.

- Восени не тільки ягоди збирають, а також овочі та фрукти. А після того як зберуть врожай, влаштовують свято врожаю. Давайте згадаємо пісню «Ходить гарбуз по городу», яку ми театралізували на українській мові, а заодно і перепочинемо.

(Хоровод «Ходить гарбуз по городу»)

  • Зробіть звуко-буквений аналіз слова: команда «Зелених» – огірки, «Жовтих» - диня, «Червоних» - буряки.
  • Нагадайте, як називається останній осінній місяць. (Листопад) Активно опадає листя з дерев, залишаючи лише червоніти ягідки на гілочках, тож команда «Червоних» розповість нам про свято, яке є значимим для всіх українців.

(Виступ команди червоних)

V Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Ось і добігає кінця наш урок. Невдовзі закінчиться й осінь, проте святкові дні, які вона принесла, надовго залишаться в нашому серці.
  • Яке свято вам найбільше запам’яталося і чому?

Колективна робота. Творча хвилинка

  • Напишіть на осінніх листочках, які ви отримали на початку уроку побажання для всіх українців і разом створимо віночок побажань.
  • Оцініть свою роботу на уроці за допомого прищепок та отримайте подарунок від щедрої осені, яким ви зможете поділитися не тільки з рідними, а й з тваринами, якщо забажаєте. (Три горішки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Полежаєва Юлія
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
12 березня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку