Урок: "Які трав'янисті рослини першими зацвітають навесні?"

Про матеріал
Мета: навчати учнів розпізнавати першоцвіти; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бережливе ставлення і любов до природи Обладнання. Предметні малюнки (підсніжник, пролісок, троянда, кульбаба, тюльпан, сон-трава, лілія, айстра, конвалія), пам'ятка «Будь природі другом»
Перегляд файлу

Я досліджую світ 2 клас

 Зустріч 41. Які трав'янисті рослини першими зацвітають навесні?

Мета: навчати учнів розпізнавати першоцвіти; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бережливе ставлення і любов до природи

 

Обладнання. Предметні малюнки (підсніжник, пролісок, троянда, кульбаба, тюльпан, сон-трава, лілія, айстра, конвалія), пам'ятка «Будь природі другом»

 

 

Хід уроку

 

Ι Етап орієнтації 

Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, співучі пташки!
Доброго ранку , маленькі дубки!
Всіх я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо ми живемо в одному краю.

ΙΙ Етап цілепокладання

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, які весняні квіти першими зацвітають навесні.

ΙΙΙ Етап проектування

1.Повторення вивченого

2.Вивчення нового матеріалу

а) Перегляд відеофільму «Первоцвіти» і обговорення його з учнями

б) Гра «Відгадай весняну квітку». Створення календаря весняних     квітів.

в) Робота з підручником.

г) Робота в парах.

3.Фізкультхвилинка

4.Закріплення вивченого матеріалу

   Робота в групах

5.Підсумок уроку

 

ΙV Етап організації виконання плану діяльності

  1. Повторення вивченого

 Бесіда

- Що таке природа? Давайте згадаємо.( Це все, що оточує нас, крім предметів , зроблених руками людини.) 

- Що належить до живої природи? ( Людина, тварини, рослини, гриби). 

- Що належить до неживої природи? (Сонце, Місяць, Земля, зорі, вода, повітря, ґрунт). 

- На які групи поділяють рослини за зовнішнім виглядом? (Дерева, кущі, трави). 

- Яка між ними відмінність? (Дерево має одне міцне велике дерев’янисте стебло(стовбур). У куща від кореня росте кілька стебел. Вони теж дерев’янисті, але тонші й менші ніж стебло дерев. Наприклад: ліщина, шипшина, калина. Рослини з м’якими соковитими стеблами називаються травами або трав’янистими рослинами. До них належать також і квіти. 

 

2. Вивчення нового матеріалу. 

а).  Перегляд відеофільму «Первоцвіти» і обговорення його з учнями

Весні радіє все живе на Землі. Рослини починають тягнутися вгору, намагаючись одержати якнайбільше сонячного світла. Рослини, які зацвітають першими, називають ранньоквітучими. 

  1. Що відбувається з рослинами весною?
  2. Які квіти називаються ранньоквітучими?

У природі є квіти, які заявляють про себе спочатку квіткою, ніби поспішають прикрасити землю. До таких рослин належить мати-й-мачуха. Ще не зійшов сніг, а рослинка пробивається до сонечка. За квіткою з’являється листя, зверху гладеньке, лискуче, а знизу – пухнасте, м’якеньке. 

  1. Яка квітка поспішає прикрасити собою землю весною?
  2. Що з’являється за квіткою?

Коли ще на землі місцями лежить сніг пробивається підсніжник і милує людське око. Також весною зацвітають фіалки, кульбаба, маргаритка, сон-трава та інші. А з дерев найперше пробуджується верба. Її далеко не всі й за дерево вважають. Вона першою відкриває ворота весні. Її ніжно-сріблясті сережки здавна в народі ласкаво звуть і «баранцями», і «копиками», і «пуховичками».

  1. Яка квітка пробивається скрізь сніг?
  2. Які ще квіти зацвітають весною?
  3. Яке дерево пробуджується найперше?

А за вербою приходять проліски. Стародавній переказ свідчить: перших двох людей, що їх вигнали з раю, засипав сніг. Тендітна Єва замерзла. І тоді хтось з ангелів перетворив кілька сніжинок на квіти проліска. Адам зірвав ці символи надії і тепла і подарував подрузі. Так було покладено початок винищенню первоцвітів. Та хіба тільки їх! 

8. Яка квітка прокидається після верби?

9. Який переказ існує про проліски?

 

б). Гра «Відгадай весняну квітку». Створення календаря весняних квітів.

На парті у кожного учня лежать малюнки квітів. Вчитель загадує загадки, а діти вибирають відповідну квітку і приклеюють її на календар.

Загадки

Заспіває весна в ріжок,

Квітка робить перший крок.

Прошиває ковдру снігу

І веде до нас відлигу

Як зовуть цю ранню квітку?

Чи зустрінеш її влітку? (Підсніжник)

З-під снігу свій листочок

До сонця простягну.

І синій мій дзвіночок

Вітатиме весну. (Пролісок)

Квітка чудо, квітка гожа,

На царівну вона схожа,

І красива, і пахуча

Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда)

Чарівною себе вважаю,

На високу ніжку пишні капелюшки одягаю.

Кольоровим цвітом квітник прикрашаю,

Іменем дівчини себе називаю. (Лілія)

Носить атласний жупан,

Лицар квітів пан … (тюльпан)

Сонечко в траві зійшло,

Посміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

Буваю біла, фіолетова, рожева,

Я не капризна й довго клумбу утішаю,

Вам всім відома точно знаю,

Мене назвать не треба майстра

Бо називають просто квітка … (айстра)

Ллється зранку навкруги

Знов мелодія весни,

Тиха, ніжна, колискова…

То співає цвіт ліловий,

Чи ти в лісі ще жива?

Гарна квітка - … (сон-трава)

Із перлин віночок,

Зелений листочок,

Аромат духмяний,

Біле плаття,

Тонка талія,

І зовуть мене … (конвалія)

 Фізкультхвилинка

в). Робота з підручником. Розгляд фотографій і обговорення їх з учнями.

 г). Робота в парах. Задайте питання один одному за змістом статті.

Наприклад:

1.Чому рослини пробуджуються від зимового сну? 

2.Які квіти весною зацвітають першими? 

3. Які з цих рослин зростають у вашому краю?

4.Чому всі рослини потрібно охороняти?

Вчитель. Пам'ятайте, що, зриваючи багато лісових квітів, ми нівечимо природу. Є рослини, яких у природі залишилося дуже мало, їм загрожує знищення, зникнення. Тому їх занесено до Червоної книги. Це підсніжник, сон-трава, конвалія, первоцвіт. 

5. Закріплення вивченого матеріалу

Робота в групах

Складіть зі слів, які розсипав весняний вітер  пам'ятку «Будь природі другом»

1 група

1.  Рвіть, і, квітів, в лісах, не, багато, на луках.

2. Кожна квіточка, для вашого здоров’я, вам на радість, кожна рослинка, для вашого добра, кожна травинка.

2 група

3. Рослини, завжди частину, щоб, росли, і, надалі, лікарські, залишайте, вони, збираючи.

4. Ламайте, даремно, гілок, не, дерев, і, кущів. 

3 група

5. З, увагою, ставтеся, до, рослин, занесених, до, Червоної, книги, особливою.

6.Саджайте,їх, дерева, кущі, квіти, доглядайте.

Презентація роботи груп.

На екрані (проектор) з’являється пам'ятка «Будь природі другом».

1. Не рвіть на луках і в лісах багато квітів. 

2. Кожна квіточка ― вам на радість, кожна рослинка ― для вашого добра, кожна травинка ― для вашого здоров’я. 

3. Збираючи лікарські рослини, завжди залишайте частину, щоб вони росли і надалі. 

4. Не ламайте даремно гілок дерев і кущів. 

5. З особливою увагою ставтеся до рослин, занесених до Червоної книги. 

6.Саджайте дерева, кущі, квіти доглядайте їх.

Вчитель. Ми всі господарі природи, тож збережемо її вроду! Дорогі діти! Пам’ятайте! До краси можна торкатися тільки серцем, а не руками. 

Підсумок уроку 

- Які квіти приносять весну?

-Чому їх називають першоцвітами?

 - Чому потрібно охороняти рослини? 

VI.  Контрольно-оцінювальний етап

Домашнє завдання. Підготувати повідомлення про ранньоквітучі квітки занесені до Червоної книги.

docx
Додав(-ла)
Верлата Алла
Додано
29 квітня 2021
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку