Вивчаються Ключові компетентності, які дають змогу учням:
уточнити та поглибити знання учнів про водойми;
розвивати уяву, спостережливість, мислення;
називати водойми рідного краю;
дотримуватись правил поведінки біля водойм;
виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Тема. Які водойми дають воду твоєму краю. Охорона водойм.
Ключові компетентності:
Обладнання: глобус, малюнки, макет джерела, мультимедійна дошка, магнітофон.
План і хід уроку
І. Організація до уроку.
Задзвенів для всіх дзвінок
Починається урок.
Рідним краєм будем мандрувати
І наш водний світ вивчати.
ІІ. Фенологічні спостереження.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Урок сьогодні в нас незвичний. До нас завітало багато гостей. А ще завітала Краплина казкава (слайд 1).
1 6 3 2 7 4 5
(слайд 2).
1
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Водойми – це місце у природі з водою: річки, ставки, озера, моря. (слайд 4,5).
Водойми є в природні і штучні. Водойми – це не просто вода. Це дім, у якому мешкають риби та інші тварини.
У руках у мене глобус.
Глобус – це об'ємне зображення нашої планети, на якій ми жевемо.
Ви бачите на ньому різні кольори. А найбільше тут синього кольору. Цим кольором, ви знаєте, на карті позначають (воду). Це океани і моря. Води дуже багато. Її у 3 рази більше, ніж суші. Але води, придатної для споживання дуже мало.
(Солона або морська)
(Морської бо вона знаходиться в морях і океанах).
(Людина без їжі може прожити 5 тижнів, а без води не проживе і 5 днів) .
- Від якості води, яку ми п'ємо, залежить наше здоров'я. (слайд 7).
Відгадай загадку.
Синя стрічечка блищить
Щось тихенько гомонить,
І біжить собі , біжить
Не зупиниться й на мить. (річка)
2. Розповідь про річку.
Через тереторію нашого села протікає вузенбка стрічечка, яка бере початок з гір і несе свої води аж до річки Дністер.
2
За поданим планом, що є в підручнику на сторінці 97 складіть розповідь про річку, яка протікає в селі.
Розповідь учнів.
У річки ореб повільна течія і тече вона по рівнинній місцевості. А ось річка Дністер, на берегах якої ви часто відпочиваєте з батьками – це гірська річка. Бере початок у Карпатах. Коли тане сніг, ця річка стає дуже бурхливою та виходить з берегів. (слайд 10).
V. Фізхвилинка.
Відгадайте:
Стоїть серед села корито,
Повне води налито. (ставок)
(Найбільш приємний відпочинок - це відпочинок на воді. Однак це робити потрібно під наглядом дорослих).
Відгадайте загадку.
Дивну силу воно має –
З – під землі свій шлях долає
Непримітне й невеличке,
Поїть річки і кринички. (джерело)
3
Джерельна вода чиста, холодна і смачна. Із давніх-давен джерельну воду вважали люди цілющою. У природі джерела часто дають початок річкам.
Джерела – природне багатство країни. Їх потрібно охороняти, розчищати. Крім звичайних джерел є ще й мінеральні, вода яких є лікувальною.
VI. Робота в групах.
І група
- За що водойми дякують людині?
ІІ група
- За що водойми ображаються на людей?
ІІІ група
- Чому воду називають рятівником?
VIІ. Підсумок уроку. (слайд 18)
Істине твердження, хибне твердження.
Водойми – транспортні шляхи.
|
Водойми на карті позначають червоним кольором.
|
Вода може бути лише в двох станах.
|
Прісна вода – це вода непридатна для вживання її людиною.
|
Вода – порятунок від літньої спеки та спосіб загартування організму. |
Відпочивати біля водойм потрібно тільки під наглядом дорослих. |
Дискусія « Ми допомагаємо»
Послухайте, про що розмовляють водойми та її мешканці.
4
Річка : Мені сумно бачити, що роблять з моїми берегами люди, які відпочивають. Вони залишають куписміття: банки, пляшки, пакети.
Море: У людей є така масляниста рідина. Здається вони її називають нафтою. Але мене нафта душить. У ній гинуть птахи, риби, дельфіни.
Дельфін: Я – дельфін! Люблю хлюпатися, стрибати, гратися! Мені подобаються люди, особливо, коли вони граються зі мною. Але ми заплутуємось і гинемо у рибацьких сітках і нафті. Допоможіть нам!!
Риби: Ми теж гинемо, бо важко плавати у брудній воді. Ми задихаємось.
( Як допомогти їм?)
Краплинка дякує вам і говорить: «До наступної зустрічі».
А за працю - залишила сувенір – капельку.
5