19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок.Які водойми дають воду твоєму краю? Охорона водойм.

Про матеріал

Вивчаються Ключові компетентності, які дають змогу учням:

уточнити та поглибити знання учнів про водойми;

розвивати уяву, спостережливість, мислення;

називати водойми рідного краю;

дотримуватись правил поведінки біля водойм;

виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Які водойми дають воду твоєму краю. Охорона водойм.

 

Ключові компетентності:

  • уточнити та поглибити знання учнів про водойми;
  • розвивати уяву, спостережливість, мислення;
  • називати водойми рідного краю;
  • дотримуватись правил поведінки біля водойм;
  • виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: глобус, малюнки, макет джерела, мультимедійна дошка,                 магнітофон.

 

План і хід уроку

 

І. Організація до уроку.

 

Задзвенів для всіх дзвінок

Починається урок.

Рідним краєм будем мандрувати

І наш водний світ вивчати.

 

ІІ. Фенологічні спостереження.

 

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Чи всі дні місяця лютого відповідали зимі? Чому?
  • А що можна сказати про сьогоднішній день?

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

Урок сьогодні в нас незвичний. До нас завітало багато гостей. А ще завітала Краплина казкава (слайд 1).

  • складіть із букв ВМДОИОЙ  слово і ви дізнаєтесь тему нашого уроку

                                                    1   6  3   2  7   4  5

     (слайд 2).

  • Яке слово заховалося у темі уроку? 
  • Чому завітала Краплинка саме до нас на урок?
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтнсь :

 

  1. Що  таке водойми?
  2. Які водойми є у нашій місцевості?
  3. як охороняти водойми?

 

 

1

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Розповідь вчителя про водойми.  

 

  • Де живе вода?  (слайд 3)
  • Як можна назвати одним словом річки, ставки, озера, моря, джерела?
  • Що таке водойми?

Водойми – це місце у природі з водою: річки, ставки, озера, моря. (слайд 4,5).

Водойми є в природні і штучні. Водойми – це не просто вода. Це дім, у якому мешкають риби та інші тварини.

   У руках у мене глобус.

Глобус це об'ємне зображення нашої планети, на якій ми жевемо.

   Ви бачите на ньому різні кольори. А найбільше  тут синього кольору. Цим кольором, ви знаєте, на карті позначають (воду). Це океани і моря. Води дуже багато. Її у 3 рази більше, ніж суші. Але води, придатної для споживання дуже мало.

  • Як називають воду придатну для споживання?                                                                     (Прісна – це не солена питна вода)
  • Яку воду називають непридатною до споживання?

(Солона або морська)

  • Якої води на Землі більше: прісної чи солоної ?

(Морської бо вона знаходиться в морях і океанах).

  • Кому потрібна вода? 
  • Чи можна жити на Землі без води? Чому? (слайд 6).

(Людина без їжі може прожити 5 тижнів, а без води не проживе і 5 днів) .

    -    Від якості води, яку ми п'ємо, залежить наше здоров'я.   (слайд 7).

 

Відгадай загадку.

Синя стрічечка блищить

Щось тихенько гомонить,

І біжить собі , біжить

Не зупиниться й на мить. (річка)

 

2. Розповідь про річку.

     Через тереторію нашого села протікає вузенбка стрічечка, яка бере початок з гір і несе свої води аж до річки Дністер.

 

  • Як називаєть річка в нашому селі?(слайд 8).
  • Яка в неї течія: швидка чи повільна?
  • Яка вона: велика чи мала?
  • Глибока річка чи мілка?
  • Рівнинна чи гірська?
  • Чи водиться риба у річці?
  • Чому?
  • Як можна допомагати річці? (слайди 9, 19, 20, 21)

2

  1. Робота з підручником.

 

За поданим планом, що є в підручнику на сторінці 97 складіть розповідь про річку, яка протікає в селі.

Розповідь учнів.

У річки ореб повільна течія і тече вона  по рівнинній місцевості. А ось річка  Дністер, на берегах якої  ви часто відпочиваєте з батьками – це гірська річка. Бере початок у Карпатах. Коли тане сніг, ця річка стає дуже бурхливою та виходить з берегів. (слайд 10).

 

V. Фізхвилинка.

 

  1. Розповідь про ставки.

 

Відгадайте:

Стоїть серед села корито,

Повне води налито.    (ставок)

 

  • Чи є ставки у нашому селі? (слайд 11)
  • Чи доводилось вам відпочивати. Чи ловити рибу у ставку?
  • Чи водиться риба у ставку? (короп , карась)
  • Яка ця водойма : штучна чи природна?
  • Чому люди полюбляють відпочивати на березі водойми? ( слайд 12).

(Найбільш приємний відпочинок -  це відпочинок на воді. Однак це робити потрібно під наглядом дорослих).

 

  1. Рослини і тварини водойм. (слайд 13,14,15,16)

 

  • Чи водяться такі рослини і тварини у наших водоймах?

 

  1. Гра «Так чи ні».

 

  1. Вода – найважливіша на планеті рідина. +
  2. Вода є всюди: в морях, річках, грунті, повітрі. +
  3. Чи можна ловити маленьку рибу. –
  4. Життя на Землі є можливим без води. –
  5. Водойми бувають природні і штучні. +
  6. Чи можна купатися в забрудненій воді? –
  7. Чи можна викидати в річку сміття? –

 

  1. Розповідь про джерело.

Відгадайте загадку.

                                     Дивну силу воно має –

                                    З – під  землі свій шлях долає

                                    Непримітне й невеличке,

                                    Поїть річки і кринички.  (джерело)

3

  • Чи доводилось вам пити воду з джерела? (слайд 17)
  • Яка вода у джерелі?
  • Чи зустрічали ви джерела у нашій місцевості?

Джерельна вода чиста, холодна і смачна. Із давніх-давен джерельну воду вважали люди цілющою. У природі джерела часто дають початок річкам.

Джерела – природне багатство країни. Їх потрібно охороняти, розчищати. Крім звичайних джерел є ще й мінеральні, вода яких є лікувальною.

 

VI. Робота в групах.

 

І група

- За що водойми дякують людині?

 

ІІ група

- За що водойми ображаються на людей?

 

ІІІ група

- Чому воду називають рятівником?

 

VIІ. Підсумок уроку. (слайд 18)

 

Істине твердження, хибне твердження.

 

 

Водойми – транспортні шляхи.

 

 

Водойми на карті позначають червоним кольором.

 

 

Вода може бути лише в двох станах.

 

 

Прісна вода – це вода непридатна для вживання її людиною.

 

 

Вода – порятунок від літньої спеки та спосіб загартування організму.

 

Відпочивати біля водойм потрібно тільки під наглядом дорослих.

 

Дискусія « Ми допомагаємо»

Послухайте, про що розмовляють водойми та її мешканці.

 

4

Річка : Мені сумно бачити, що роблять з моїми берегами люди, які відпочивають. Вони залишають куписміття: банки, пляшки, пакети.

 

Море: У людей є така масляниста рідина. Здається вони її називають нафтою. Але мене нафта душить. У ній гинуть птахи, риби, дельфіни.

 

 

Дельфін: Я – дельфін! Люблю хлюпатися, стрибати, гратися! Мені подобаються  люди, особливо, коли вони граються зі мною. Але ми заплутуємось і гинемо у рибацьких сітках і нафті. Допоможіть нам!!

 

Риби: Ми теж гинемо, бо важко плавати у брудній воді. Ми задихаємось.

 

( Як допомогти їм?)

  • Чи сподобався вам урок?

Краплинка дякує вам і говорить: «До наступної зустрічі».

 

 

А за працю  -  залишила сувенір – капельку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

doc
Додано
21 березня 2018
Переглядів
1811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку