Урок "Яку будову мають рослини ?"

Про матеріал

Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для учнів 1 класу до тематичного ти жня "Світ рослин" за програмою Романа Шияна. Дана розробка допоможе вчителям майбутніх 1 класів при підготовці до уроку з курсу "Я досліджую світ"

Перегляд файлу

Конспект уроку

1 клас

«Я досліджую світ»

Тема тижня «Світ рослин»

Проблемне питання: Яку будову мають рослини?

І. Ранкова зустріч

1.Запрошення в ранкове коло

І знову ранок, знову день

Він сповнений нових ідей.

Тож в коло дружно всі ставаймо,

Ранкову зустріч починаймо!

2.Привітання (Продовж  речення)

Продовжіть речення:

Приймаєм сьогодні вітання ми щирі,

Будемо жити у злагоді й…. мирі.

Хай настрій хороший, чудовий, веселий.

Панує сьогодні у нашій ….оселі.

Просто в очі сусідам своїм подивіться

І ніжно, лагідно всім ….посміхніться! (Діти посміхаються один одному)

- Давайте подаруємо посмішки всім: поверніть вліво, поверніться вправо.

3. Гра «Чарівна скринька».

Я сьогодні ідучи до школи, підібрала під одним деревцем….

- Як ви думаєте, діти, що може бути в нашій «чарівній скриньці»? (Жолудь)

- Яка рослина загубила?

- До якої групи рослин належить дуб?

- Які ще групи рослин ми знаємо?

- Якою частинкою дуба є жолудь? (Плід і насінина – одночасно. Жолудь – однонасінний плід)

-А чи знаєте, які частинки (органи ) є у рослин?

Отже сьогодні ми будемо з вами на уроці розглядати проблемне питання і давати відповідь «Яку будову мають рослини?»

ІІ. Робота над проблемою

  1. Робота з загадками

Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум'яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблуко) (Показую)

  • Росте на … яблуні? (Слайд 1 – яблуня)
  • До якої групи рослин належить?

Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Ґаздині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)(Показую)

- Росте на…трав’янистому кущику … помідорі?

- До якої групи рослин належить?

  (Слайд 1 – помідор)

- Зверніть увагу! Назва плода – яблуко, рослини – яблуня.

Назва плода – помідор і назва рослини – теж помідор.

- Подумайте, у яких рослин назви плодів і назви рослин співпадають? (Каштан, груша, вишня, кавун, диня, огірок, буряк….)

А у яких – ні? ( У клена, берези, ясена – крилатка, у ліщини – горіх, у гороха, квасолі – біб)

2. Практична робота. Вивчення будови рослини.

1) Робота з ілюстраціями на слайді:яблуня, помідори.

    Розгляньте ілюстрації зображених рослин. Що спільного? (Є стовбур або стебло, листочки, плоди.) Що тримає кожну рослину в землі? (Корінь). Яблуко і помідор – це… плоди.

    Де утворюються плоди? (Плоди утворюються на місці квіток.)

 

2) Робота в групах.

- Як ви думаєте, що міститься всередині цих плодів? озрізані яблука і помідори розставляю по групах)

- Скажіть, на скільки рівних частинок розрізані плоди? (Такі частинки називаються половинками)

А якщо я розріжу яблуко на 4 рівні частини, як буде називатися оця маленька частина? (Четвертина або чверть, запамятайте!)

  А тепер розгляньте,  що міститься всередині плодів? (Усередині є насіння.)

   Для чого воно потрібне? (Щоб знову виросла нова рослина)

    Що є спільного в усіх рослин? (У усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.)

Висновок: Усі рослини мають однакову будову: (Слайд 2 – будова рослини)

     корінь;

     стовбур;

     лист;

     квітка;

     плід.

2) Робота в групах. (Робота з гербарієм)

    Розгляньте окремі частини рослини. Назвіть їх одне одному.

    Покажіть корінь, стебло, листя, квітку.

3) Індивідуальна робота, робота з лепбуками.  Визначення частин рослини.

Перевірка (Слайд – 3)

( Приклеювання картки в лепбук)

Давайте уважно розглянемо матеріал, зібраний у наших леп буках.

Розкажіть мені, що ми вже знаємо про рослини?

Скажіть, а чи може рослина прожити без якої-небудь частини?

Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов’язані. Це єдиний організм.

 

►► Фізкультхвилинка

3.Перегляд відео «Будова рослини»

    Що є спільного у будові рослин?

    Де утворюються плоди?

 

4.Розповідь про значення кожної частини рослини.

    Навіщо рослині коріння?

РОЗПОВІДЬ ДІДУСЯ КОРЕНЯ

У ґрунті міститься велика кількість коріння. Коріння дерев живуть довго — від 50 до 500 років, кущів — від 10 до 20 років, а трав — від 1 року до 20.

Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей.

Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більший корінь.

Коренем я дістаю з різних куточків ґрунту воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стволу до гілок і листя.

    Складемо ланцюжок, що демонструє взаємозв’язок усіх частин рослини.

     Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

     Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає.)

     Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

    Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини?

Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов’язані. Це єдиний організм.

 5. Інсценізація казки «Хто з органів найголовніший?»    (Читання казки в особах, с. 24, 25 (Навчально-методичні матеріали)

6.   Виготовлення аплікації «Рослина» (с. 25 Н-м. матерали)                                                                                                                                                                                                  

Похожее изображение 

ІІІ. Підсумок уроку

    Для чого рослині корінь, стебло, листя?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку