Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для учнів 1 класу до тематичного ти жня "Світ рослин" за програмою Романа Шияна. Дана розробка допоможе вчителям майбутніх 1 класів при підготовці до уроку з курсу "Я досліджую світ"
Конспект уроку
1 клас
«Я досліджую світ»
Тема тижня «Світ рослин»
Проблемне питання: Яку будову мають рослини?
І. Ранкова зустріч
1.Запрошення в ранкове коло
І знову ранок, знову день
Він сповнений нових ідей.
Тож в коло дружно всі ставаймо,
Ранкову зустріч починаймо!
2.Привітання (Продовж речення)
Продовжіть речення:
Приймаєм сьогодні вітання ми щирі,
Будемо жити у злагоді й…. мирі.
Хай настрій хороший, чудовий, веселий.
Панує сьогодні у нашій ….оселі.
Просто в очі сусідам своїм подивіться
І ніжно, лагідно всім ….посміхніться! (Діти посміхаються один одному)
- Давайте подаруємо посмішки всім: поверніть вліво, поверніться вправо.
3. Гра «Чарівна скринька».
Я сьогодні ідучи до школи, підібрала під одним деревцем….
- Як ви думаєте, діти, що може бути в нашій «чарівній скриньці»? (Жолудь)
- Яка рослина загубила?
- До якої групи рослин належить дуб?
- Які ще групи рослин ми знаємо?
- Якою частинкою дуба є жолудь? (Плід і насінина – одночасно. Жолудь – однонасінний плід)
-А чи знаєте, які частинки (органи ) є у рослин?
Отже сьогодні ми будемо з вами на уроці розглядати проблемне питання і давати відповідь «Яку будову мають рослини?»
ІІ. Робота над проблемою
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблуко) (Показую)
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґаздині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)(Показую)
- Росте на…трав’янистому кущику … помідорі?
- До якої групи рослин належить?
(Слайд 1 – помідор)
- Зверніть увагу! Назва плода – яблуко, рослини – яблуня.
Назва плода – помідор і назва рослини – теж помідор.
- Подумайте, у яких рослин назви плодів і назви рослин співпадають? (Каштан, груша, вишня, кавун, диня, огірок, буряк….)
А у яких – ні? ( У клена, берези, ясена – крилатка, у ліщини – горіх, у гороха, квасолі – біб)
2. Практична робота. Вивчення будови рослини.
1) Робота з ілюстраціями на слайді:яблуня, помідори.
— Розгляньте ілюстрації зображених рослин. Що спільного? (Є стовбур або стебло, листочки, плоди.) Що тримає кожну рослину в землі? (Корінь). Яблуко і помідор – це… плоди.
— Де утворюються плоди? (Плоди утворюються на місці квіток.)
2) Робота в групах.
- Як ви думаєте, що міститься всередині цих плодів? (Розрізані яблука і помідори розставляю по групах)
- Скажіть, на скільки рівних частинок розрізані плоди? (Такі частинки називаються половинками)
А якщо я розріжу яблуко на 4 рівні частини, як буде називатися оця маленька частина? (Четвертина або чверть, запам’ятайте!)
— А тепер розгляньте, що міститься всередині плодів? (Усередині є насіння.)
— Для чого воно потрібне? (Щоб знову виросла нова рослина)
— Що є спільного в усіх рослин? (У усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.)
Висновок: Усі рослини мають однакову будову: (Слайд 2 – будова рослини)
• корінь;
• стовбур;
• лист;
• квітка;
• плід.
2) Робота в групах. (Робота з гербарієм)
— Розгляньте окремі частини рослини. Назвіть їх одне одному.
— Покажіть корінь, стебло, листя, квітку.
3) Індивідуальна робота, робота з лепбуками. Визначення частин рослини.
Перевірка (Слайд – 3)
( Приклеювання картки в лепбук)
Давайте уважно розглянемо матеріал, зібраний у наших леп буках.
Розкажіть мені, що ми вже знаємо про рослини?
Скажіть, а чи може рослина прожити без якої-небудь частини?
Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов’язані. Це єдиний організм.
►► Фізкультхвилинка
3.Перегляд відео «Будова рослини»
— Що є спільного у будові рослин?
— Де утворюються плоди?
4.Розповідь про значення кожної частини рослини.
— Навіщо рослині коріння?
РОЗПОВІДЬ ДІДУСЯ КОРЕНЯ
У ґрунті міститься велика кількість коріння. Коріння дерев живуть довго — від 50 до 500 років, кущів — від 10 до 20 років, а трав — від 1 року до 20.
Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей.
Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більший корінь.
Коренем я дістаю з різних куточків ґрунту воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стволу до гілок і листя.
— Складемо ланцюжок, що демонструє взаємозв’язок усіх частин рослини.
• Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)
• Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає.)
• Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)
— Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини?
Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов’язані. Це єдиний організм.
5. Інсценізація казки «Хто з органів найголовніший?» (Читання казки в особах, с. 24, 25 (Навчально-методичні матеріали)
6. Виготовлення аплікації «Рослина» (с. 25 Н-м. матерали)
ІІІ. Підсумок уроку
— Для чого рослині корінь, стебло, листя?
|
|
|
|
|
|