Урок " Японія- Китай"

Про матеріал
Матеріал для використання на уроці. Конспект уроку " Японія- Китай".Розвиток країн,таблиці,схеми.
Перегляд файлу

Тема: Японія –Китай _______________________________________________________

Вчитель

Учні

Актуалізація опорних знань учнів.

Евристична бесіда. 2-4 хв(0,5 б кожне)

1. До якого військово - політичного блоку увійшла Японія в Першій світовій війні?

2. До якого військово - політичного блоку увійшла Японія в Другій світовій війні?

3. Яка подія відбулася 7 грудня 1941 року що стосувалася і Японії і США?

4. Що Вам відомо про події 6 та 9 серпня 1945 року?

5. Коли Японія підписала Акт про Капітуляцію?

КАПІТУЛЯ́ЦІЯ-  Припинення збройного опору й здача переможцеві на певних умовах, запропонованих ним. 8 травня 1945 р. в Берліні, в будинку колишнього військово-інженерного училища, представники німецького верховного командування підписали акт про беззастережну капітуляцію.

 

Проблемне питання «Чому проблема Північних територій до сьогоні не розв*язана?»

 

Повідомлення теми, плану, мети уроку (мету визначають учні разом з вчителем).

Вивчення нового матеріалу.

1 Окупаційна політика(скласти тези)та довести їх думку. 2-3 хв(2 б)

Початок

- політика «Трьох "Д”»: демократизація, демілітаризація, декартелізація.

-Конституція 3 травня 1947р

-реформи аграрна,школа,освіта,грошова

-«лінія Доджа»

2Підписання мирного договору 2-3 хв(0,5 б кожне)

Дайте відповіді на питання

1Як було підписано договор?2.Коли?.3Між якими країнами?

 

3. Японське «економічне диво».

Скласти таблицю(стр.123пит 13) 3-4 хв(2б)

Етапи

Характеристики

 

 

Учні об’єднаються в групи і отримують завдання дослідити політику Японії.+представлення груп.(5-7 хв)2-3б

І група – «Внутрішня політика»

ІІ група – «Зовнішня політика»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Евристична бесіда.

1. Японія брала участь у Першій світовій війні на боці Антанти.

2. Напередодні Другої світової війни 1939—1945 рр. був створений воєнний блок фашистських держав  «Антикомінтернівський пакт» (1936) між Німеччиною і Японією; у 1937 до нього приєдналася Італія, пізніше Угорщина, Іспанія тощо.

3. Напад на Перл-Гарбор (англ. Attack on Pearl Harbor) або Гавайська морська операція (яп. ... Напад був здійснений рано-вранці 7 грудня 1941 року за місцевим часом і став початком війни на Тихому океані між Японією та США.

4. Я́дерне бомбардува́ння Хіросі́ми і Наґаса́кі — ядерні атаки на японські міста Хіросіма і Нагасакі, здійснені збройними силами США за президентства Гаррі Трумена наприкінці Другої світової війни. 6 серпня 1945 року атомна бомба «Малюк» була скинута на Хіросіму, а 9 серпня 1945 року бомба «Товстун» — на Нагасакі.

5. Формальна капітуляція підписана 2 вересня 1945 року о 9:02 за токійським часом на борту американського лінкора «Міссурі» (BB-63) в Токійській затоці. Від Японії акт про капітуляцію підписали міністр закордонних справ Мамору Сігеміцу і начальник Генштабу Есідзіро Умедзу

Вивчення нового матеріалу.

1 Окупаційна політика

Початок

-

-

-

-

2Підписання мирного договору

1.вересень 1951р Сан-Франциско (42 країни)2.1952р.1960р.3.Японія,США,СРСР.

 

 

 

І група – «Внутрішня політика»

  • Провідна партія – Ліберально-демократична головна опозиційна партія соціалістична.
  • Впроваджено державне регулювання економіки(пільгові кредити, митні ставки, податки).
  • З середини 1970-х років – серія реформ
  • Реструктуризація економіки
  • З початку 1980-х років – політика роздержавлення підприємств.
  • 1990-ті роки – зниження темпів економічного зростання.

ІІ група – «Зовнішня політика»

  • Союзник США
  • Підвищення авторитету країни за рахунок економічного зростання та встановлення виробничих та торгівельних зв’язків.
  • Визнання Тайваню частиною Китаю.
  • Складні стосунки з Росією через проблему «північних територій».
  • З восени 2004 року  японський військовий контингент приймає участь у складі міжнародних коаліційних сил в Іраку.
  • У 1995 році Японія надала Україні150 млн. доларів на реформування економіки

 

                                      Китай

 

Проблемне питання «Якими були результати реформ 1980-2018 рр .у Китаї?»

 

Пригадайте ,чим прославився Китай?                                                        

 

Завершення громадянської війни .Проголошення КНР

Бесіда:

  •  Коли  і за яких обставин було проголошено КНР?
  • Що сприяло перемозі комуністів у громадянській війні?
  • Якими були перші заходи комуністів?

Складання таблиці Політика «великого стрибка»

                    Заходи

           Результати

 Ідеологічна боротьба з «правим ухилом» в партії

Безкоштовна праця під гаслом «Три наполегливої праці -10тис років щастя !»

Створення замість сільськогосподарських кооперативів «народних комун»

Усуспільнення майна,введення зрівнялівки в розподілі

Регламетація життя селян

Прискорення індустріалізації

Масовий рух за збільшення виробництва чавуну і сталі

Прискорення світової революції

Початок політичних репресій

Повний занепад промисловості і с/г-ва

Дезорганізація економічного життя
Країна голодувала

 Посилилось протистояння між СРСР та Китаєм,що привело до розриву

Розкол в світовому соціалістичному таборі

 курс  регулювання економіки

Періодизація культурної революції

(робота в зошиті та складання таблиці)

    Період

                          Характеристика

Ι період (1966-1969)

 Утверджувався культ особи Мао Цзедуна. Опора на загони хунвейбінов та цзаофанів. Чистка в партії,комсомолі,показові процеси над ворогами революції,масове насильство

ΙΙ період (1969-1973)

 Заходи по нормалізації становища . Криза партійного керівництва. Спроба переглянути Конституцію. Боротьба за вплив в армії. Реабілітація деяких діячів. Влада в руках «групи  чотирьох»

ΙΙΙ період(1973-1976)

 Була прийнята нова Конституція(1975р). Реанімація ідей культурної революції. Масові виступи робітників . Процес над «групою чотирьох»

 

 

  1. Реформи Ден Сяопіна

В 1978році до влади прийшов реформатор і прагматик Ден Сяопін , було запроваджено програму «Чотирьох модернізацій»

Реформи в сільському господарстві:

  • Запровадження сімейного підряду
  • Поділ землі комун порівну
  • підвищення закупівельних цін
  • зросли матеріальні стимули селян
  •  створювалась мережа малих сільськогосподарських підприємств з переробки продукції та промислів

Реформи в промисловості:

  • Державні підприємства переводились на госпрозрахунок і отримували економічні стимули праці
  • Заохочувався дрібний і середній бізнес
  • Обмежувалися повноваження адміністративних органів і партійних комітетів
  • Запроваджувалась оренда в промисловості
  •  Створювались вільні економічні зони за участю іноземного капіталу
  • Створювались  спільні  підприємства

Реформи в науково-технічній  сфері та освіті

- виділялись значні кошти на наукові дослідження і проектно-конструкторські роботи

- купувались за кордоном іноземні патенти та ліцезії

- підвищувалась наукоємкість виробництва

- передача відповідальності за початкову освіту на місцеву владу

- сприяння розвитку професійно-технічної освіти

- запровадження 9 річного  обов΄язкового навчання  в школах

- збільшення фінансування освіти

- розширення самостійності вузів

 

Пригадайте ,чим прославився Китай?                                                        

виробництвом  паперу, пороху, порцеляни, уміли   передбачувати місячні затемнення, знали десяткові дроби, вживали від΄ємні числа, знайшли компас, створили сейсмологічний прибор для вимірювання коливання землі, створили релігію – конфуціанство і даосизм, винайшли ієрогліфічне письмо

Завершення громадянської війни.Проголошення КНР

-

-

Заповніть таблицю.

Складання таблиці Політика «великого стрибка»

                    Заходи

           Результати

 

 

 

 

Періодизація культурної революції(робота в зошиті та складання таблиці)

    Період

                          Характеристика

Ι період (1966-1969)

 

Ι Ι період (1969-1973)

 

ΙΙ період(1973-1976)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Реформи Ден Сяопіна

В 1978році до влади прийшов реформатор і прагматик Ден Сяопін , було запроваджено програму «Чотирьох модернізацій»

Реформи в сільському господарстві:

 

Реформи в промисловості:

 

Реформи в науково-технічній  сфері та освіті

 

 

Зовнішня політика  на сучасному етапі

Стр.130 зв 15.(таблиця)

Етапи- риси

 

 

Зробіть хронологічний ланцюжок подій,поставивши в кружечках відповідні букви

  • кружечках відповідні букви

 

 

 

 

 

 

 

 

А) початок «великого стрибка»

Б)смерть Мао  Цзедуна
В)початок «культурної революції
Г)Курс на реформи
Д) початок реформ системи управління у сфері науки та техніки

 

         Д/З опрацювати §13-14

Створити презентацію «Індія на рубежі ХХ-ХХІ ст.»                                                                                                                                                                                                                     

 

2.Скласти політичний портрет Мао Цзедуна.

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку