Урок ЯПС в хімічній лабораторії "Хімічні елементи. Періодична система хімічних елементів."

Про матеріал
Урок розроблений за програмою "Інтелект України". Зошит з ЯПС для 3 класу, 5 тиждень, урок 41.
Перегляд файлу

Урок ЯПС в хімічній лабораторії, проведений в 3-А класі.

Каменєва Леся Петрівна – вчитель початкових класів

Вербовецька Анжеліка Русланівна – вчитель хімії

Зошит «Я пізнаю світ»,  3 клас, 5 тиждень

Тема. Хімічні елементи. Періодична система хімічних елементів.

Мета. Закріпити знання про вивчені хімічні елементи, їх розміщення в              періодичній системі; продемонструвати на дослідах властивості речовин, до складу яких входять вивчені хімічні елементи;

  розвивати пам'ять, мислення, увагу, творчі здібності;

  виховувати почуття взаємодопомоги, цікавість до хімії.

      Хід уроку

І. АОЗ.

- Сьогодні урок ЯПС пройде в хімічній лабораторії. Що ж таке хімічна лабораторія, повідомить нам «Довідкове бюро»:

 Лабораторія  лат.инської laboratorium, laboro — працюю) спеціально обладнане та устатковане приладами, пристроями приміщення.

-         Подивіться навколо. Чи є тут якесь незвичне обладнання? (Демонстраційний стіл, сейф, прилади для дослідів, витяжна шафа.)

-         Отже, це лабораторія. А що таке хімія, з’ясуємо погравши в

гру «Оплески».

Впіймай правильне твердження:

ХІМІЯ –

-         Наука про Землю (Ні. Це географія)

-         наука про речовини та їх перетворення.

-         загальні властивості матерії та явищ у ній (Ні. Це фізика)

-         про живі організми (Ні. Це біологія)

-         "Хімія - наука про чудеса".

-         Думки розділилися. Дехто підтримує мою думку. До цього питання ми повернемося в кінці уроку.

ІІ. Мотивація.

  1. Афірмації.
  2. Тема уроку. Завдання до уроку складають діти.

Лист Центаврика (відео).

-         То як їх називають? (Хімічні елементи)

 

 

ІІІ. Узагальнення вивченого.

  1.      Робота з навчальними одиницями з інформацією за алгоритмом (читають з прискоренням тричі, повторюють для себе мовчки).

Хімічний елемент – це вид атомів з певним зарядом ядра. Зарядове число ядра атома позначають латинською літерою Z.

  1.      «Бруонівський рух»

Рухаючись під музику, діти об’єднуються в пари. У парах розказують інформацію – навчальну одиницю «Хімічний елемент – це…»)

  1.      Хімічний диктант (за вправою 2)

Приклад:

Зарядове число ядра атома дорівнює кількості нейтронів у його ядрі? (-)

-         Чому? (Учні вказують правильну відповідь)

Один учень працює біля дошки: - + - +.

  1.      Гра «Хто швидше» (за вправою 3) 

Z=6

р

е

 

 

 (зразок)

Z=15, Z=4, Z=8.

Висновок.

-         Назвіть відомі вам хімічні елементи у впр. 3. (Z=6 – карбон,  Z=4 -берилій, Z=8 – оксиген)

  1.      Робота в групах «Засели будиночок хімічних елементів»

(- Яку ще назву він має? Чому? (Таблиця Менделєєва)

Кожна група отримує листочок із назвою хімічного елементу. Вписує символ і порядковий номер. Заселяє будиночок хімічних елементів.

1 і 2 група – пояснюють свій вибір.

3 і 4 група – складають загадки про свій хімічний елемент. Презентують загадки для класу. Заселяють будиночок.

(У класі є 2 кульки, одна з гелієм.)

З вивчених елементів залишився літій. Працює група гостей, запрошених на урок.

Картку з літієм заселяє в будиночок вчитель. Я розмістила у 10 віконечко. («Капкан»). Діти виправляють помилку, аргументують.

  1.      Модель атома літію (на плакаті).

-         Чи все гаразд? (Не вистачає електронів.)

-         Скільки їх має бути? (4)

-         Чому?

-         Розмістіть електрони на орбіталях.

(Біля дошки 1 учень. Інші сигналізують правильність «+», «-»)

-         Чому не можна всі 4 на першу орбіталь?

(Бо на першій орбіталі лише 2 електрони)

 

 

  1.      Досліди.
    1.   Ознайомлення з правилами техніки безпеки в хімічній лабораторії.
    2.   Демонстрація літію. Взаємодія літію з повітрям і водою.
    3.   Дослід добування кисню.
    4.   Добування водню.
    5.   Якісні реакції кисню і водню.

ІV. Підсумок уроку. 

- То що ж таке хімічний елемент?

- Що сподобалось на уроці?

- Про що хотіли б ще дізнатися?

- Чи з’явилися ще мої однодумці,  що хімія – наука про чудеса?

 

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку