Конспект уроку складено відповідно до програми з природознавства для 5 класу, розробленої на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова КМУ від 23.11.2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.). та підручника Ярошенко О.Г., Бойко В.М. Природознавство 5 клас.
Конспект уроку природознавства
5 клас
Тема: Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
Мета: розширити уявлення й поглибити знання учнів про зміни, що відбуваються у навколишньому світі, про фізичні явища; ознайомити учнів з особливостями біологічних, фізичних і хімічних явищ, з різноманітністю фізичних явищ, показати значення знань про ці явища для людини; формувати науковий світогляд, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення явищ природи.
Обладнання: проектор, заводний автомобіль (іграшка), дзиґа, паперовий літачок, м’ячик, штучні джерела світла, металева лінійка, струна, дзвоник, магніти, скріпки, картинки-магнітики, компас.
Хід уроку
Дії учителя |
Дії учнів |
Формулює питання, дає пояснення до завдань
Перевірочна робота за варіантами (додаток ). |
Відповідають на питання
По одному виходять до дошки та записують знак хімічного елементу. Інші учні перевіряють правильність запису, за необхідністю виправляють помилки
Відповідають на питання
Виконують завдання |
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
У навколишньому світі постійно відбуваються зміни:Сонце сходить і заходить, обертається Місяць навколо Землі, тане сніг, летить птах, пливе човен, навесні зеленіє трава, розпускаються бруньки, восени опадає листя, гримить грім, відбувається виверження вулкану… Всі ці зміни, що відбуваються навколо нас, називають явищами. Яка ж їхня природа?
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Дії учителя |
Дії учнів |
СЛАЙД 1(тема уроку)
Явища можуть відбуватися не тільки з тілами природи, а й штучними тілами: горить свіча, вмикається електрична лампочка, лопається повітряна кулька. Явища – це зміни, що відбуваються з тілами природи. СЛАЙД 2 (1)
СЛАЙД 2 (2)
СЛАЙД 2 (2) СЛАЙД 2 (3) – узагальнення.
СЛАЙД 3 пояснення та демонстрація матеріалу.
демонстрація прикладів механічного руху (заводного автомобіля, дзиґи, паперового літачка, м’ячика); демонстрація електричних приладів; демонстрація досліду з металевою лінійкою, струною, дзвоником; демонстрація протягування тіл до магніту. |
Записують тему уроку в зошитах
Відповіді учнів:
Записують визначення в зошиті
Записують визначення в зошиті.
Відповідають на питання.
Наводять свої приклади фізичних явищ з поясненнями.
Спостереження демонстрації.
|
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
Дії учителя |
Дії учнів |
Після обговорення з’являється визначення.
3-4 питання після §14. (усно). 4. Відгадати загадки про явища природи (ВІДЕОФРАГМЕНТ). |
Впізнають вид фізичного явища, пояснюють, чому так вирішили, формулюють визначення, роблять відповідній запис в зошиті.
Відповідають на питання підручника.
Відгадують загадки.
|
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ, САМООЦІНКА
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати §13-14; завдання 6 стор. 63; підготувати мініпрезентації про різноманітні явища природи.
Додаток
______________________________ _____________________________
1 варіант 2 варіант
Прсті речовини
Складні речовини |
H2O |
|
Органічні речовини
Неорганічні речовини |
|
|
білки |
|||
|
залізо |
|||
|
|
жири |
||
|
сіль |
|||
|
вуглеводи |
|||
|
|
1