Тестовий практикум з природознавства для 5 класу з теми "Вступ"

Про матеріал

Тестові завдання, призначені для оперативної перевірки рівня засвоєння знань з предмета «Природознавство» учнями 5 класу.

Зміст завдань дібрано відповідно до нової навчальної програми (Гільберг Т.Г., Крячко І.П., Сак Т.В., Бєскова Н. В., Фіцайло С.С. (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»)

Перегляд файлу

 Урок № 1  Науки, що вивчають природу

Варіант 1

1. Усе, що оточує людину і виникло без її втручання, називається:

а) географією;

б) природою;

в) екологією;

г) біологією.

2. Наука – це

а) інтелектуальна діяльність людини, завдяки якій вона пізнає світ, отримує нові знання;

б) діяльність людини, яка спрямована  на виробництво продуктів харчування;

в) діяльність людини, яка спрямована  на виробництво продуктів  загального вжитку;

г) діяльність людини, яка спрямована  на виробництво продуктів  гігієни.

3. Науки, що вивчають природу, називають:

а) геологічними науками;

б) математичними науками;

в) суспільними науками;

г) природничими науками.

4.  Вкажіть природничі науки

а) історія, біологія, хімія;

б) фізика, хімія, географія;

в) екологія, кібернетика, орфографія;

г) математика, орфоепія, історія.

5.  Тіла живої природи вивчає:

а) хімія;

б) географія;

в) біологія;

г) астрономія.

6. Вкажіть науку, яка вивчає  речовини та  перетворення одних речовин на інші

а) хімія;

б) географія;

в) біологія;

г) астрономія.

 

Варіант 2

1. Різні предмети, що є в природі це:

а) тіла природи;

б) матеріали природи;

в)  речовини природи;

г)  предмети природи.

2. Природознавство – це

а) сукупність знань про природу;

б) сукупність знань про живі істоти;

в) сукупність знань про неживі істоти;

г)  сукупність знань про літосферу.

3. Вкажіть науку, яка  вивчає і пояснює  особливості явищ природи на Землі, окремих материках, у певній країні чи населеному пункті

а) хімія;

б) фізика;

в) географія;

г) біологія.

4. Які науки допомагають зрозуміти як на організми впливають Сонце і Місяць?

а) хімія і фізика;

б) біологія і географія;

в) фізика і астрономія;

г) математика і біологія.

5.  Екологія вивчає:

а) тіла живої природи;

б) взаємозв’язки організмів між собою і з навколишнім середовищем;

в)  тіла неживої природи:

г) небесні тіла.

6.  Як називаються зміни, що відбуваються  з  природними тілами:

а)  тропізми;

б) настії;

в) рухи;

г) явищами.

 

Варіант 3

1 Вкажіть, як називається  всесвітня комп’ютерна мережа

а) Т- 2;

б) Інтернет;

в) інтертелеком;

г) телебачення.

2. Енциклопедії, словники, довідники – це

а) художні видання;

б)  популярні видання;

в) довідкові видання;

г) розважальні видання.

3. Скарбницею тіл живої і неживої природи є

а) природничі музеї;

б) медичні музеї;

в) сільськогосподарські  музеї;

г) музеї живопису.

4. Зазначте джерело, за допомогою  якого можна  якнайшвидше  знайти інформацію

а) книги;

б) газети;

в) Інтернет;

г) музеї.

5.  Про  будову, функції, різноманітність рослин і тварин  можна дізнатися з підручника:

а) фізика;

б) хімія;

в) географія;

г) біологія.

6.  Знання якої науки допомогли скласти географічні карти?

а) фізики;

б) хімії;

в) географії;

г) біології.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок №2  Методи вивчення природи

Варіант 1

1.Назвіть метод вивчення природи в основі якого використовують органи чуття

а) експеримент;

б) спостереження;

в) вимірювання;

г) моделювання

2. Вкажіть метод вивчення природи за допомогою  якого дослідники визначають найкращі умови для отримання максимального врожаю

а) експеримент;

б) спостереження;

в) вимірювання;

г) моделювання

3.  Для вимірювання  розміру тіла використовують:

а) кілограм;

б) метр;

в) градус;

г) секунду.

4. Еталон  вимірювання об’єму є

а) мілілітр;

б) сантиметр кубічний;

в) дециметр кубічний;

г) метр кубічний

5.  Який метод дослідження слід використати, щоб перевірити розчинність олії у воді?

а) експеримент;

б) спостереження;

в) вимірювання;

г) моделювання

6. Вкажіть одиницю вимірювання маси:

а) м,

б) кг,

в) л;

г) км.

 

Варіант 2

1. Зазначте методи вивчення природи:

а) експеримент, вимірювання, спостереження;

б) експеримент, вимірювання, римування;

в) вимірювання, спостереження, складання віршів;

г) спостереження, експеримент, облицювання.

2.  Вкажіть метод вивчення тіл і явищ у спеціально створених умовах:

а) експеримент;

б) спостереження;

в) вимірювання;

г) моделювання

3. Для вимірювання маси використовують:

а) міліграм;

б) грам;

в) кілограм;

г) центнер.

4. Еталон вимірювання температури є:

а) година;

б) тонна;

в) градус;

г)метр.

5. Який метод дослідження слід використати, щоб з’ясувати довжину листків у яблуні?

а) експеримент;

б) спостереження;

в) вимірювання;

г) моделювання

6. Вкажіть одиницю  вимірювання часу:

а) грам;

б) метр;

в) тонна;

г) секунда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 4 Обладнання для вивчення природи

Варіант І

1. Вкажіть ціну поділки лінійки

а) 1мм;

б) 1см;

в) 1дм;

г) 1м

2. Назвіть збільшувальні прилади:

а) лінійка, лупа, мікроскоп;

б) лупа, мікроскоп, бінокль;

в) лійка, лупа, телескоп;

г) лупа, телескоп, циркуль.

3.  Для визначення температури використовують:

а) рулетку;

б) мірний стакан;

в) терези;

г) термометр.

4. Який  збільшувальний прилад використовують для виявлення зображення небесних тіл?

а) лупа;

б) мікроскоп;

в) бінокль;

г) телескоп.

5. Зазначте лабораторне обладнання

а) лінійка;

б) магніт;

в) пробірки;

г) олівець.

6. Яке лабораторне обладнання використовують для нагрівання речовин?

а)  терези;

б) колби;

в) індикаторний папір;

г) мікроскоп.

 

Варіант 2

1. Який  прилад використовують  для  визначення маси?

а) лінійка;

б) годинник;

в) терези;

г) мірний стакан.

2. Вкажіть вимірювальні прилади:

а) термометр;

б) пробіркотримач;

в) індикаторний папір;

г) мікроскоп.

3. Клітини цибулі можна побачити за допомогою:

а) телескопа;

б) мікроскопа;

в) бінокля;

г) лінійки.

4. Яке лабораторне обладнання використовують для подрібнення речовин?

а) м’ясорубка; 

б) порцелянова трубка з товкачиком;

 в) терези;

г) пробірки.

5. Для кріплення пробірок призначений:

а) стіл;

б) лабораторний штатив;

в) лабораторний товкачик;

г) кристалізатор.

6. Який лабораторний прилад призначений для  зважування хімічних речовин?

а) дистилятор;

б) кристалізатор;

в) терези;

г) центрифуга.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок №5  Видатні вчені – натуралісти

1. Назвіть вченого, який вперше  встановив, що рослини виділяють кисень

а) Парацельс;

б) Джозеф Прістлі;

в) М.В. Ломоносов

г) Аристотель

2. Кого називають натуралістами?

а) людей, які досліджують природу;

б) людей, які займаються дослідженням фізичних явищ;

в) людей, які займаються дослідженням хімічних явищ;

г) людей, які займаються дослідженням космосу.

3. «Газ життя» це –

а) водень;

б) кисень;

в) озон;

г) азот.

4. Вкажіть науки, які сформувались завдяки науковій діяльності  вчених – натуралістів

а) фізика, біологія, хімія, географія;

б) музичне мистецтво, математика, медицина;

в) палеонтологія, педіатрія, психологія, орфографія;

г) кібернетика, англійська мова, акушерство, математика.

5. Назвіть вченого, який відстоював думку про те, що жива і нежива природа має однаковий склад

а) Джозеф Прістлі;

б) М.В. Ломоносов;

в) М.П. Драгоманов;

г) Парацельс.

6. Вкажіть вченого, який  деякий  час навчався в Україні у Києво – Могилянській академії

а) Джозеф Прістлі;

б) М.В. Ломоносов;

в) М.П. Драгоманов;

г) Парацельс.

7. Назвіть вченого, який увійшов в історію природничих наук як дослідник походження видів живих організмів на Землі

а) В.І. Вернадський;

б) М.В. Ломоносов;

в) Чарльз Дарвін;

г) Д.І. Менделєєв.

8. Назвіть вченого, який  створив вчення про біосферу

а) В.І. Вернадський;

б) М.В. Ломоносов;

в) Чарльз Дарвін;

г) Д.І. Менделєєв.

9. М.В. Ломоносов  відкрив:

а) закони термодинаміки;

б) періодичний закон;

в) закон збереження маси речовини;

г) закон тяжіння.

10. Вкажіть автора книги «Походження видів шляхом природного добору»

а) В.І. Вернадський;

б) М.В. Ломоносов;

в) Чарльз Дарвін;

г) Д.І. Менделєєв.

11. Назвіть організатора і першого президента Академії наук України

а) В.І. Вернадський;

б) М.В. Ломоносов;

в) Чарльз Дарвін;

г) Д.І. Менделєєв.

12. Вкажіть автора книги «Біосфера» (1926р)

а) В.І. Вернадський;

б) М.В. Ломоносов;

в) Чарльз Дарвін;

г) Д.І. Менделєєв.

 

 

 

Відповіді до тестових завдань

       ВСТУП   (5 годин)

Урок № 1  Науки, що вивчають природу

Варіант 1

1 б, 2 а, 3 г, 4б, 5в, 6а

Варіант 2

1а, 2а, 3 в, 4в,5б, 6г

Варіант 3

1б, 2в, 3а, 4в, 5г, 6в.

Урок №2  Методи вивчення природи

Варіант І

1б, 2а, 3б, 4г, 5а, 6 б

Варіант 2

1а, 2а, 3в, 4в, 5в, 6г

Урок № 4 Обладнання для вивчення природи

Варіант І

1а, 2б, 3г, 4 г, 5в, 6б

Варіант 2

1в, 2а, 3б, 4б, 5 б, 6 в.

Урок №5 Видатні вчені – натуралісти

1б, 2а, 3б, 4а, 5г, 6б, 7в, 8а, 9в, 10в, 11а, 12а

 

 

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку