Тестовий практикум з природознавства для 5 класу з теми "Тіла, речовини та явища навколо нас "

Про матеріал

Тестові завдання, призначені для оперативної перевірки рівня засвоєння знань з предмета «Природознавство» учнями 5 класу.

Зміст завдань дібрано відповідно до нової навчальної програми (Гільберг Т.Г., Крячко І.П., Сак Т.В., Бєскова Н. В., Фіцайло С.С. (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р.№ 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»)

Перегляд файлу

Урок № 6  Тіла навколо нас.  Характеристика тіл

1.Зазначте природні тіла

а) Сонце, Місяць, річка;

б) лампа, гумка, телевізор;

в) море, зорі, комп’ютер;

г) акваріум, мікрофон, бінокль.

2. Назвіть штучні тіла

а) Зорі, телевізор, ліс;

б) лампа, басейн, тераріум;

в) море, океан, басейн;

г) роса, копійка, палатка.

3. Вкажіть тіла правильної форми

а) книжка;

б) куряче яйце,

в) амеба;

г)медуза.

4. Назвіть тіла, які мають великі розміри:

а) павук, банан, яблуко, лісовий горіх;

б) колосок пшениці, яблуко, заєць, польова миш;

в) горобець, мак, булавка, ґудзик;

г) гори, океан, море, річка.

5. Як можна виміряти  об’єм  тіла неправильної форми?

а) перемножити значення  його довжини, ширини і висоти;

б) додати значення  його довжини, ширини і висоти;

в) треба занурити його у воду, його об’єм буде дорівнювати об’єму витісненої тілом води;

г) виміряти в’ю його поверхню і додати.

6. Як можна визначити об’єм тіла прямокутної форми?

а) перемножити значення  його довжини, ширини і висоти;

б) додати значення  його довжини, ширини і висоти;

в) треба занурити його у воду, його об’єм буде дорівнювати об’єму витісненої тілом води;

г) виміряти  його поверхню і додати.

7. Назвіть тверді тіла:

а) повітря;

б) роса;

в) бензин;

г) копійка.

8. Погодьтеся з твердженням або заперечте його:

 За допомогою розмірів, маси, форми та об’єму можна не лише описати тіло, а й порівняти його з іншими

а) так;            

б) ні.

9. Зазначте рукотворне тіло

а) гора;

б) ліс;

в) комп’ютер;

г) дерево.

10. Вилучіть  «зайвого» ланцюжка:

а) сокіл, орел, бджола;

б) літак, ведмідь, оса;

в) м’яч, ракетка, собака;

г) парта, кіт, кит.

11. До характеристик тіл належать

а) форма, розмір, маса, об’єм;

б) розчинність, форма, маса;

в) в’язкість, розчинність, об’єм;

г) розмір, прозорість, маса.

12. Всі тіла поділяються на

а) природні і  не природні;

б) темні і світлі;

в) природні і рукотворні;

г) живі і мертві.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок №8  Речовини. Фізичні властивості речовин

1. До фізичних властивостей належить:

а) колір, блиск,запах;

б) розчинність у воді;

в) взаємодія з водою;

г) взаємодія з киснем.

2. Вкажіть  спільні властивості цукру і солі

а) рідкі, синього кольору, не розчинні у воді;

б) тверді, білого кольору, добре розчинні у воді;

в)  кристалічні, чорного кольору, не розчинні у воді;

г) аморфні,  червоного кольору, добре розчинні у воді.

3. Чому  через шар води в акваріумі  легко розгледіти камінці, рослини, рибок?

а)  це тому, що вода прозора;

б) це тому, що вони важчі за воду;

в) це тому, що вони не розчиняються у воді;

г) це тому,що вода холодна.

4.  Від чого залежить агрегатний стан води?

а)  розчинності;

б) прозорості;

в) температури;

г)тиску.

5.  У газуватому стані речовина:

а)  зберігає форму і об’єм;

б) не зберігає форму, а зберігає об’єм;

в) зберігає форму, але легко  змінює об’єм;

г) не зберігає ні форми, ні об’єму.

6. У  рідкому стані речовина:

а)  зберігає форму і об’єм;

б) не зберігає форму, а зберігає об’єм;

в) зберігає форму, але легко  змінює об’єм;

г) не зберігає ні форми, ні об’єму.

7.  Вкажіть властивість  рідких речовин, коли   рідина може вільно перетікати з однієї посудини в іншу або розливатися

а) прозорість;

б) блиск,

в) текучість;

г) розчинність.

8.  Тверді тіла  мають форму і об’єм і  

а) можуть змінювати їх під впливом зовнішньої дії ;

б) не змінюють їх під впливом зовнішньої дії ;

9. Ознаки, за якими розрізняють речовини або встановлюють між ними подібність називають

а) кількістю речовини;

б) властивостями речовини;

в) розчинністю речовини;

г) твердістю речовини.

10. Зазначте властивість речовини, яка зумовлена відбиттям світлових променів від поверхні речовини

а)  смак;

б) запах;

в) блиск;

г)  колір.

11.  Вкажіть стани речовин у природі

а) твердий,рідкий;

б)  газоподібний,твердий;

в) твердий, рідкий,газоподібний;

г) рідкий, газоподібний.

12. Більшість речовин перебувають у твердому  агрегатному стані, тому й тіла виготовлені з них, -

а)  рідкі;

б) тверді;

в) газоподібні

г) аморфні;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок № 9 Атоми. Хімічні елементи

1. Згадку про існування атомів висловлювали стародавні мислителі понад … років тому

а) 500;

б)1000;

в)1500;

г) 2000.

2. У якому столітті вчені довели існування атомів?

а) 16 ст;

б) 17ст;

в) 18 ст;

г) 19 ст.

3.  Скільки видів атомів сьогодні відомо науці?

а) 56;

б) 89;

в) 92;

г) 118.

4.Частинки, що входять до складу молекул - це

а) атоми;

б) молекули;

в) хімічні елементи;

г) протони.

5. Атоми одного виду – це

а) електрони;

б) молекули;

в) хімічні елементи;

г) протони.

6. Позначення на письмі хімічного елемента - це

а) атом;

б) молекул;

в) хімічний  елемент;

г) хімічний символ

7.  Вкажіть хімічний символ Карбону

а) Н;

б) С;

в) N;

г) О.

8. Вкажіть хімічний символ Гідрогену

а) Н;

б) С;

в) N;

г) О.

9.  Чи можна побачити атоми під мікроскопом?

а) так;

б) ні.

10.  В склад води входять:

а) два атоми Гідрогену і один атом Оксигену,

б) один атом Гідрогену і один атом Окигену;

в) два атоми Гідрогену  і два атоми Оксигену;

г) один атом Гідрогену і один атом Оксигену.

11. Вкажіть молекулу метану

а) СО;

б) Н2О;

в) СН4;

г) Н2.

12.  Скільки атомів входить до складу молекули кисню?

а) 1;

б) 2;

в) 3;

г) 4

 Урок № 10 Молекули. Рух речовин. Дифузія

1. Вкажіть найменшу частинку речовини,  що визначає її властивості

а) атом;

б)  молекула;

в)   речовина;

г)  сполука.

2.    Наведіть приклади речовини, що складаються з молекул

а)  вода, кисень,  олія, азот;

б)  гідроген,  аурум,  оцтова кислота;

в)  оксиген, озон,  соляна кислота;

г) вуглекислий газ,  нітроген,  цукор.

3.  Зазначте стан  у якому молекули  перебувають у речовинах

а)  не рухаються,  не діють одна на одну;

б)  перебувають у русі,  притягуються і відштовхуються;

в)  знаходяться у стані спокою, не  притягуються і не відштовхуються;

г)   рухаються,але не притягаються.

4.  Вкажіть вірне твердження:

а)  у твердих речовинах рух молекул незначний;

б) у твердих речовинах рух молекул досить швидкий;

в) у твердих речовинах рух молекул  швидкий, переважає притягання  однієї молекули до іншої;

г)  у твердих речовинах рух молекул  швидкий, переважає відштовхування  однієї молекули до іншої;

5. Рух молекул у твердих речовин  пояснюється:

а)  великими відстанями між молекулами і сильним їх притяганням одна до одної;

б)  великими відстанями між молекулами і слабким  їх притяганням одна до одної;

в) дуже малими  відстанями між молекулами і сильним їх притяганням одна до одної;

г)  дуже малими  відстанями між молекулами і слабким їх притяганням одна до одної.

6. Які відстані між молекулами у рідких речовин порівняно з твердими речовинами?

а)  в десятки разів більші за відстані у твердих речовинах;

б)  в сотні разів більші за відстані у твердих речовинах;

в)  в тисячі разів більші за відстані у твердих речовинах;

г)  в десятки разів менші  за відстані у твердих речовинах.

7. Якщо  в речовинах  відстані між молекулами  в десятки разів більші за відстані у твердих речовинах, то …

а)  це дозволяє молекулам  вільно переміщуватися одна відносно одної;

б)  це дозволяє молекулам   важко  переміщуватися одна відносно одної;

в) це дозволяє молекулам  не  переміщуватися одна відносно одної;

г) це дозволяє молекулам   зовсім не рухатися.

8. Вкажіть речовини, які  легко  переливати з однієї посудини в іншу

а)    вода;

б) золото;

в) ртуть;

г) пісок.

9. Які відстані між молекулами у газуватих  речовин порівняно з  рідкими речовинами?

а)  у газуватих речовинах молекули розташовані на відстанях, що в десятки разів більші,ніж у рідинах.

б) у газуватих речовинах молекули розташовані на відстанях, що в тисячі разів менші ,ніж у рідинах.

в) у газуватих речовинах молекули розташовані на відстанях, що в сотні разів більші, ніж у рідинах.

г) у газуватих речовинах молекули розташовані на відстанях, що в тисячі разів більші, ніж у рідинах.

10.  Яке притягання у газуватих речовинах?

а)  дуже слабке;

б)  слабке;

в)  сильне;

г)  дуже сильне.

11. Вкажіть явище, при якому молекули реально існують і рухаються

а)  розчинність;

б) дифузія;

в) осмос;

г)тиск

12. Взаємне поширення частинок однієї речовини між частинками іншої - це

а) осмос;

б)  тиск;

в) дифузія;

г)  фільтрування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок № 11  Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини

1.  На які групи поділяються речовини?

а) прості і складні;

б) прості і непрості;

в) умовно прості і складні;

г) прості і умовно складні.

2. Виберіть просту речовину

а) кисень;

б) вода;

в) цукор;

г) вуглекислий газ.

3. Назвіть просту речовину, яка є основною речовиною у складі Сонця

а) гелій;

б) водень;

в) неон;

г) аргон.

4. Оксиген і Карбон  - це:

а) молекула;

б) суміш;

в) складні речовини;

г) хімічні елементи.

5. Вода належить до:

а) простих речовин;

б)  складних речовин;

в) речовин, що зберігають  форму,

г) сумішей.

6. Укажіть зайву для молока і повітря характеристику

а) зберігають форму;

б) мають однаковий колір;

в) мають різний колір;

г) текучі.

7. Виберіть  складну, легкозаймисту речовину

а) водень;

б) метан;

в) гелій;

г) аргон

8. Укажіть органічну речовину

а) сахароза;

б) водень;

в) кухонна сіль;

г) сода

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ 12 Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей

1. Чисті речовини характеризуються змінними фізичними  властивостями

а) так;

б) ні.

2. Вкажіть речовини, які  переважають у природі, техніці, побуті

а) чисті речовини;

б) суміші.

3. Укажіть природну суміш

а) йогурт;

б) самородне золото;

в) нафта;

г) хлор.

4. Укажіть суміші, які створює і використовує людина

а) пральні порошки;

б) гірські породи;

в) граніт;

г) мідний купорос

5. Виберіть зайве слово

а) нафта;

б) граніт;

в) морська вода;

г) кетчуп

6. Укажіть природну суміш, в склад якої входять  компоненти, які видно  неозброєним оком

а) граніт;

б) молоко;

в) нафта;

г) морська вода

 

 

 Урок № 13  Способи розділення сумішей. Розділення сумішей фільтруванням

1. Вкажіть спосіб  розділення суміші  крохмалю і води

а) відстоювання;

б)  фільтрування;

в) проціджування;

г) випаровування

2.  Нещільні пористі матеріали, через які просочується рідина, але не проникають частинки твердого компонента суміші – це

а) фільтри;

б) кераміка;

в) фаянс;

г)  гель.

3.  Вкажіть спосіб розділення сумішей, компоненти  якої розшаровуються, тому їх легко розділити.  Це

а) відстоювання;

б)  фільтрування;

в) проціжування;

г) випаровування

 4. Вкажіть спосіб розділення суміші шляхом пропускання її через фільтри, що здатні затримувати частинки одного з її компонентів

а) відстоювання;

б)  проціджування;

в) фільтрування;

г) випаровування

5.  Вкажіть спосіб розділення суміші  залізних ошурків і води

а) відстоювання;

б)  фільтрування;

в) віджимання;

г) випаровування

6. Яку суміш можна розділити відстоюванням?

а) бензину і води;

б) кухонної солі і води;

в) цукру і води;

г) залізних ошурків і води.

7. Вкажіть спосіб  розділення суміші , що відбувається  при нагріванні   рідкого компонента суміші

а) відстоювання;

б)  фільтрування;

в)  проціжування;

г) випаровування

8. Яку суміш  можна розділити випаровуванням?

а) піску і залізних ошурків;

б) води і питної соди;

в) води і піску;

г) води і олії.

 9. Яку суміш можна розділити  фільтруванням?

а) води і цукру;

б) води і олії;

в) води і кухонної солі;

г) води і залізних ошурків

10.Яке обладнання використовується для повного розділення суміші води і олії?

а) звичайна лійка;

б) ділильна лійка;

в) фільтр;

г) скляна паличка

11.  За допомогою чого можна  розділити мідні ошурки і воду?

а) температури;

б) фільтра;

в) скляної палички;

г) подрібнення.

12.  Як називають окремі компоненти у складі суміші?

а) компоненти;

б) проценти;

в) одиниці;

г) складові частини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 14 Явища природи

1. Зміни, що відбуваються з тілами природи – це

а) явища ;

б) відстоювання;

в)  фільтрування;

г) декантація.

2. На які  групи  вчені поділяють явища природи?

а) біологічні, математичні;

б) фізичні, хімічні;

в) біологічні, хімічні;

г) біологічні, фізичні, хімічні.

3.  Вкажіть явища, що відбуваються з тілами живої природи

а) біологічні;

б) фізичні;

в) хімічні;

г) математичні.

4. Вкажіть явище, ознакою якого є зміна форми, місця розташування тіла та їх агрегатних станів

а) біологічні;

б) фізичні;

в) хімічні;

г) математичні

5. Вкажіть явища, під час яких з одних речовин утворюються інші

а) біологічні; 

б) фізичні;

в) хімічні;

г) математичні.

6. Вкажіть біологічне явище:

а) політ птаха;

б) добування кам’яного вугілля;

в) іржавіння металу;

г) скисання молока.

7. Зазначте фізичне явище:

а) листопад;

б) проростання насіння;

в) танення снігу;

г) виділення кисню.

8. Вкажіть хімічне явище:

а) виділення вуглекислого газу;

б) цвітіння яблуні;

в) утворення плодів шипшини;

г) сплячка ведмедя.

9. Про яке явище йдеться у прислів’ї? Вода камінь точить

а) математичне;

б) біологічне;

в) фізичне;

г) хімічне.

10.   Чим фізичні явища відрізняються від хімічних?

а) у фізичних явищ не відбувається утворення  нових речовин;

б) у фізичних явищ відбувається утворення нових речовин;

в) фізичні явища відбуваються лише в живих об’єктах;

г) фізичні явища супроводжуються виділенням теплоти, газу, води.

11. Про яке явище йдеться у приказці? Жолудь малий буває, а з нього великий дуб виростає.

а) математичне;

б) біологічне;

в) фізичне;

г) хімічне.

12. Вкажіть біологічне явище:

а) випаровування води;

б) гасіння полум’я;

в) виділення сірководню;

г) пуголовок перетворився на жабку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 15 Фізичні явища, їх різноманітність

 

1. Вкажіть групу фізичних явищ, під час яких відбувається рух тіл.

а) теплові;

б) механічні;

в) світлові;

г)звукові.

2. Вкажіть групу фізичних явищ, які пов’язані з поширенням світла

а) світлові;

б) звукові;

в) механічні;

г) теплові

3. Вкажіть механічні явища

а) танення льоду;

б) випаровування води,

в)  свічка;

г) потік води в річці.

4. До якої температури потрібно нагріти воду, щоб вона перетворилась на пару?

а) 0 С;

б) 25 С;

в) 100 С;

г) 125 С.

5.  Про що свідчить утворення тіні?

а) збільшення тиску;

б) зменшення вологості повітря;

в) світло поширюється прямолінійно;

г)  буде дощ.

6. Як обчислити швидкість руху тіла?

а)  шлях поділити на час;

б) шлях помножити на час;

в) масу поділити на об’єм;

г) масу помножити на густину.

7. Що відбувається з чашкою, коли в неї налити гарячий чай?

а)  вона охолоджується;

б) вона нагрівається;

в) нічого не відбувається;

г) вміст в чашці замерзає

8.  Вкажіть природні джерела світла

а) лампа;

б) Сонце;

в) комп’ютер;

г) телевізор.

9. Як  називаються явища притягування тіл до магніту?

а) теплові;

б) світлові;

в) магнітні;

г) електричні

10.  Вкажіть звукові явища.

а) гримить грім;

б) світить Сонце;

в)  горить свічка;

г) протягування заліза до магніту.

11. Яким органом чуття ви можете сприйняти світлові явища?

а) слухом;

б) зором;

в)  смаком;

г) дотиком.

12. Чи погодитесь ви з твердженням. Теплове явище залежить від того, з якої речовини виготовлене тіло.

а) так;

б) ні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 16 Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття

1.  Вкажіть явища, внаслідок яких одні речовини перетворюються на інші

а) фізичні;

б) хімічні;

в) біологічні;

г) математичні.

2. Вкажіть ознаки  хімічного явища

а)  зміна температури, зміна агрегатного стану;

б) виділення газу, утворення осаду, зміна кольору;

в) розведення, нагрівання;

г) розчинення, світіння.

3.  Назвіть природне хімічне явище, під час якого  органічні речовини, переважно білки перетворюються на інші органічні, а також неорганічні речовини

а) гниття;

б) випаровування;

в)  відстоювання;

г) фільтрування.

4. Чим  опале листя перегниваючи збагачує грунт ?

а) киснем;

б) вуглекислим газом;

в) поживними речовинами;

г) гелієм

5.Що  у рослинах  утворюється із вуглекислого газу і води?

а) водень;

б) кисень і органічні речовини;

в) гелій;

г)азот.

6.Назвіть спосіб, що перешкоджає гниттю

а) відстоювання;

б) проціджування;

в) фільтрування;

г) консервування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок № 17  Повторюваність  явищ. Взаємозв’язок явищ у природі

1.  Назвіть хімічне явище, ознакою якого є виділення світла та тепла

а) гниття;

б) горіння;

в) бродіння;

г) світіння

2. Вкажіть умову горіння

а)  вільний доступ вуглекислого газу;

б) вільний доступ кисню;

в) вільний доступ азоту;

г) вільний доступ озону.

3. Якими явищами супроводжується горіння?

а) звуковими, магнітними;

б) світловими,  механічними;

в) світловими, тепловими;

г) магнітними, тепловими.

4.  Вкажіть спільну ознаку фізичних і хімічних явищ

а) молекули постійно рухаються;

б) виділяється тепло;

в) поглинається тепло;

г) відбуваються з вибухами.

5.  Укажіть хімічне явище

а) ріст рослин;

б) маяк на березі моря;

в) світанок;

г) утворення в зелених рослинах органічних речовин із неорганічних.

6. Як загасити свічку?

а) припинити доступ повітря і створити температуру, нижчу за температуру займання;

б) припинити доступ повітря і створити температуру, вижчу  за температуру займання;

в) забезпечити протяг;

г) винести  на вулицю.

 

      РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС

(14 годин)

Урок № 6 Тіла навколо нас.  Характеристика тіл

1а, 2б, 3 а, 4г, 5 в, 6а, 7г, 8а, 9в, 10а, 11а, 12в

Урок №8  Речовини. Фізичні властивості речовин

   1а, 2б, 3 а, 4в, 5г, 6 в, 7 в, 8а, 9б, 10 в; 11в, 12б.

Урок № 9 Атоми. Хімічні елементи

1г, 2в, 3г,4а, 5в,6б, 7б, 8а, 9а, 10а, 11в, 12б

Урок № 10 Молекули. Рух речовин. Дифузія

1б, 2а, 3б, 4 а,5в, 6а,7а, 8а, 9г, 10а,11б,12 в

Урок № 11  Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини

1а, 2а, 3б,4г, 5а, 6б, 7б, 8а

Урок № 12 Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей

1б, 2а, 3в, 4а, 5г, 6а

Урок № 13  Способи розділення сумішей. Розділення сумішей фільтруванням

1а, 2а, 3а, 4б, 5б, 6а, 7г,8б, 9г,10б. 11б, 12а

Урок № 14 Явища природи

1а, 2г, 3а, 4б, 5в, 6а, 7в, 8а, 9в, 10а 11б, 12г

Урок № 15 Фізичні явища, їх різноманітність

1б. 2а, 3г, 4в, 5в, 6а, 7б, 8б, 9в, 10а, 11б, 12а

Урок № 16 Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття

1б, 2б, 3а,4в, 5б,6г

Урок № 17  Повторюваність  явищ. Взаємозв’язок явищ у природі

1б, 2б, 3в, 4а, 5г, 6а

 

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
4013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку