Урок "Йони. Йонний зв'язок, його утворення"

Про матеріал
Розробка уроку, мета якого розкрити матеріал через діяльність учня, як рівноцінного субєкта освітнього процесу
Перегляд файлу

Урок 18                  Клас 8

Тема  Йони. Йонний зв'язок, його утворення.

  • Результат навчальної діяльності:
  • Знає та розуміє поняття йон, йонний зв'язок
  • Наводить приклади сполук із йонним хімічним зв’язком
  • Пояснює утворення йонного зв’язку
  • Складає електронні формули сполук
  • Характеризує особливості йонного звязку
  • Визначає вид хімічного звязку в типових випадках
  • Використовує поняття електронегативності

виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: періодична система, інтерактивна дошка, інтернет, картки

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Вправа «Смайлики»

У кожного учня на парті три смайли, учні підіймають смайл, який характеризує настрій учня на початку уроку.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів

Самостійна робота

Варіант 1

Сполука

Формули Льюїса

Утворення зв’язку

Вид зв’язку

Н2О

 

 

 

F2

 

 

 

 

Варіант 2

Сполука

Формули Льюїса

Утворення зв’язку

Вид зв’язку

NH3

 

 

 

N2

 

 

 

 

Варіант 3

Сполука

Формули Льюїса

Утворення зв’язку

Вид зв’язку

HF

 

 

 

O2

 

 

 

 

Варіант 4

Сполука

Формули Льюїса

Утворення зв’язку

Вид зв’язку

HCl

 

 

 

N2

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Переглянути картинку на дошці та висловити свої думки, щодо неї

ІV. Цілепокладання

Учні самостійно висловлюють мету уроку, визначивши з мотивації тему уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття йони

Відкрити програму PHET посиланням

https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_uk.html

Не пояснюючи вчитель додає то протони то електрони до нейтрального атому Гідрогену.

Запитання до учнів, що змінюється, учні висловлюють свої припущення та вчитель підсумовуючи формує поняття йон.

Йони — заряджені частинки, в які перетворюються атоми, коли вони приєднують або віддають електрони.

 

2. Йонний зв'язок

Робота з підручником

Завдання: Знайти та виписати в зошит з підручника визначення поняття «Йонний зв'язок» та підкреслити три головних слова на Вашу думку, які є основоположними.

Обговорення результатів.

3. Утворення йонного звязку

Відкрити програму PHET

https://phet.colorado.edu/sims/html/molecule-polarity/latest/molecule-polarity_uk.html

 

 Питання:

  • Що впливає на тип звязку судячи з побаченог? (Елетронегативність)
  • Згадайте визначення даного поняття?
  • Як змінюється електронегативність в періодах та групах?
  • Які елементи мають найменшу електронегативність?
  • Які найбільшу?
  • Тобто, які елементи беруть участь в утворення йонного звязку?

Робота з картками

Учнів обєднуєм у три групи

Завдання кожної групи:

 Обговорити в групі, пояснити іншим групам дану схему.

1 Група

 

 

2 Група

 

3 Група

 

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Заповнити порівняльну таблицю

Ковалентний зв'язок

Йонний зв'язок

Утворений за рахунок спільних електронних пар

 

 

Утворюється здебільшого між атомами металів та неметалів

 

Утворюється між елементами, які значно відрізняються електронегативністю

Зв'язок спрямований та насичений

 

Речовини знаходяться в газоподібному, рідкому або твердому станах з низькою температурою плавлення

 

 

VІ. Підсумки уроку. Оцінювання знань учнів                                                               

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф

 3, 5

Опрацювати параграф

№ 3,5, *7

Опрацювати параграф

№ 3,5, *7

Намалювати «меми» до теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел :

1. Хімія.7 - 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)

2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти,— К.; Ірпінь, 2004,— 176 с.

3. Шарко В. Д. Сучасний урок: технологічний аспект: Посібник для вчителів і студентів,— К., 2005,— 220 с.

4. Хомченко Г. П. Пособие по химии для поступающих в вузы,— 4-е изд., испр. и доп,— М.: ООО «Издательство «Новая Волна»», 2002,-480 с.

5. Савчин М. М., Ковальчук Н. І. Хімія. Вимірник навчальних досягнень. Діагностично-тренувальні завдання. 9 клас,— Л.: ВНТЛ-Класика, 2004,— 336 с.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
23 листопада 2021
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку