Урок 18 Клас 8
Тема Йони. Йонний зв'язок, його утворення.
виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: періодична система, інтерактивна дошка, інтернет, картки
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Вправа «Смайлики»
У кожного учня на парті три смайли, учні підіймають смайл, який характеризує настрій учня на початку уроку.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів
Самостійна робота
Варіант 1
Сполука |
Формули Льюїса |
Утворення зв’язку |
Вид зв’язку |
Н2О |
|
|
|
F2 |
|
|
|
Варіант 2
Сполука |
Формули Льюїса |
Утворення зв’язку |
Вид зв’язку |
NH3 |
|
|
|
N2 |
|
|
|
Варіант 3
Сполука |
Формули Льюїса |
Утворення зв’язку |
Вид зв’язку |
HF |
|
|
|
O2 |
|
|
|
Варіант 4
Сполука |
Формули Льюїса |
Утворення зв’язку |
Вид зв’язку |
HCl |
|
|
|
N2 |
|
|
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Переглянути картинку на дошці та висловити свої думки, щодо неї
ІV. Цілепокладання
Учні самостійно висловлюють мету уроку, визначивши з мотивації тему уроку.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Поняття йони
Відкрити програму PHET посиланням
https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_uk.html
Не пояснюючи вчитель додає то протони то електрони до нейтрального атому Гідрогену.
Запитання до учнів, що змінюється, учні висловлюють свої припущення та вчитель підсумовуючи формує поняття йон.
Йони — заряджені частинки, в які перетворюються атоми, коли вони приєднують або віддають електрони.
2. Йонний зв'язок
Робота з підручником
Завдання: Знайти та виписати в зошит з підручника визначення поняття «Йонний зв'язок» та підкреслити три головних слова на Вашу думку, які є основоположними.
Обговорення результатів.
3. Утворення йонного звязку
Відкрити програму PHET
https://phet.colorado.edu/sims/html/molecule-polarity/latest/molecule-polarity_uk.html
Питання:
Робота з картками
Учнів обєднуєм у три групи
Завдання кожної групи:
Обговорити в групі, пояснити іншим групам дану схему.
1 Група
2 Група
3 Група
VІ. Узагальнення та систематизація знань
Заповнити порівняльну таблицю
Ковалентний зв'язок |
Йонний зв'язок |
Утворений за рахунок спільних електронних пар |
|
|
Утворюється здебільшого між атомами металів та неметалів |
|
Утворюється між елементами, які значно відрізняються електронегативністю |
Зв'язок спрямований та насичений |
|
Речовини знаходяться в газоподібному, рідкому або твердому станах з низькою температурою плавлення |
|
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання знань учнів
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф № 3, 5 |
Опрацювати параграф № 3,5, *7 |
Опрацювати параграф № 3,5, *7 Намалювати «меми» до теми |
Список використаних джерел :
1. Хімія.7 - 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти,— К.; Ірпінь, 2004,— 176 с.
3. Шарко В. Д. Сучасний урок: технологічний аспект: Посібник для вчителів і студентів,— К., 2005,— 220 с.
4. Хомченко Г. П. Пособие по химии для поступающих в вузы,— 4-е изд., испр. и доп,— М.: ООО «Издательство «Новая Волна»», 2002,-480 с.
5. Савчин М. М., Ковальчук Н. І. Хімія. Вимірник навчальних досягнень. Діагностично-тренувальні завдання. 9 клас,— Л.: ВНТЛ-Класика, 2004,— 336 с.