Тема. Ю.Винничук. Стисло про письменника. “Місце для дракона” - повість-казка про сучасний світ, у якому досі живуть “драконячі закони”.
Мета: ознайомити учнів із творчістю сучасного українського письменника; дати поняття повість-казка;
розвивати вміння критично осмислювати прочитаний матеріал, читати з розумінням;
виховувати естетичний смак, уміння бачити красу там, де зазвичай її не видно.
Обладнання: презентація “Ю.Винничук - життєвий та творчий шлях”, відеоролик-екскурсія Івано-Франківськом, підручник, текст твору https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10482 .
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Бесіда з учнями.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ
Сьогодні ми з вами почнемо знайомство, як на мене, з одним з найкращих творів української літератури, що є в програмі 8 класу.
Твір нас поставить перед дилемою: чи все те, що традиційно вважалося хижим і потворним, насправді є таким. Чи не занадто людина покладається на традиції, вирішуючи свою, а заразом і чужу долі? Ми спробуємо зʼясувати, що ж таке “драконячі закони” та чи потрібні вони?
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Повість-казка – це літературний жанр, який поєднує в собі елементи повісті та казки. Це особливий вид літератури, який зазвичай має моральну підтекст та навчальну цінність. Цей жанр був популярним серед українських письменників у XIX-XX століттях і став невід’ємною частиною шкільної програми.
Основна особливість повісті-казки полягає у поєднанні двох жанрів – повісті та казки. Це означає, що в повісті-казці зустрічаються як реальні, так і фантастичні персонажі. Також у цьому жанрі часто використовуються магічні елементи та чарівні знаряддя.
Однією з основних особливостей повісті-казки є моральний підтекст. Це означає, що в цих творах автори намагаються донести до читача певну моральну цінність, важливу для формування моральних принципів та цінностей у дітей. (https://xn----8sbptrz0c.xn--j1amh/%D0%BF/%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0.html)
Так сталося, що наразі я перебуваю в рідному місці автора, в Івано-Франківську. Не могла не зняти для вас відеоролик-екскурсію. Запрошую у мандрівку містом, бо саме тут відбувалися події повісті казки.
Читаємо Розділ 1, Частина 1.
Бесіда за прочитаним.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
Бесіда з учнями.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.