Урок. Ю.Винничук. Стисло про письменника. “Місце для дракона” - повість-казка про сучасний світ, у якому досі живуть “драконячі закони”.

Про матеріал
Цей матеріал розрахований на ознайомлення з текстом повісті безпосередньо на уроці
Перегляд файлу

Тема. Ю.Винничук. Стисло про письменника. “Місце для дракона” - повість-казка про сучасний світ, у якому досі живуть “драконячі закони”.

Мета: ознайомити учнів із творчістю сучасного українського письменника; дати поняття повість-казка;

розвивати вміння критично осмислювати прочитаний матеріал, читати з розумінням;

виховувати естетичний смак, уміння бачити красу там, де зазвичай її не видно.

Обладнання: презентація “Ю.Винничук - життєвий та творчий шлях”, відеоролик-екскурсія Івано-Франківськом, підручник, текст твору https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10482 .

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Бесіда з учнями.

  •          Хто такі дракони?
  •          Якими їх традиційно змальовували у народних казках?
  •          Чи бачили ви сучасні фільми чи мультфільми про драконів? Чи завжди вони кровожерні та погані?
  •          Чи можемо ми зараз зробити якийсь висновок: дракон - це добро чи зло?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ

Сьогодні ми з вами почнемо знайомство, як на мене, з одним з найкращих творів української літератури, що є в програмі 8 класу.

Твір нас поставить перед дилемою: чи все те, що традиційно вважалося хижим і потворним, насправді є таким. Чи не занадто людина покладається на традиції, вирішуючи свою, а заразом і чужу долі? Ми спробуємо зʼясувати, що ж таке “драконячі закони” та чи потрібні вони?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення учнів про Ю.Винничука (демонстрація презентації, створеної вдома).
  2. Теорія літератури.

Повість-казка – це літературний жанр, який поєднує в собі елементи повісті та казки. Це особливий вид літератури, який зазвичай має моральну підтекст та навчальну цінність. Цей жанр був популярним серед українських письменників у XIX-XX століттях і став невід’ємною частиною шкільної програми.

Основна особливість повісті-казки полягає у поєднанні двох жанрів – повісті та казки. Це означає, що в повісті-казці зустрічаються як реальні, так і фантастичні персонажі. Також у цьому жанрі часто використовуються магічні елементи та чарівні знаряддя.

Однією з основних особливостей повісті-казки є моральний підтекст. Це означає,  що в  цих творах  автори  намагаються  донести  до  читача певну  моральну  цінність,  важливу  для формування моральних принципів та цінностей у дітей. (https://xn----8sbptrz0c.xn--j1amh/%D0%BF/%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0.html)

  1. Відеоекскурсія Івано-Франківськом.

Так сталося, що наразі я перебуваю в рідному місці автора, в Івано-Франківську. Не могла не зняти для вас відеоролик-екскурсію. Запрошую у мандрівку містом, бо саме тут відбувалися події повісті казки.

https://youtu.be/ldjRCyfTZZ8

 

  1. Бесіда з учнями.
  •        Як суспільство ставиться до тих, хто не такий, як усі? Як особисто ви ставитеся до таких людей? (тату, пірсинг, химерний колір волосся, макіяж тощо)
  •        Що потрібно, щоб ваша думка змінилася в хорошу чи погану сторону?
  1. Читання з коментуванням.
  •        Що ви можете сказати про епіграф?
  •        На вашу думку, про яких персонажів буде йти мова у творі?
  •        Про яку добу?

Читаємо Розділ 1, Частина 1.

Бесіда за прочитаним.

  •        Де відбуваються події повісті-казки?
  •        З якими героями ми встигли познайомитися?
  •        Який настрій панує в князівстві?
  •        Хто керує князівством?
  •        Що можна сказати про князя, як очільника своєї країни?
  •        Чому було розпущено військо?
  •        Чим князь відрізнявся від свого батька?
  •        Чому князь не може видати заміж свою дочку?
  •        Як князь планує вирішити цю проблему?
  •        А чи взагалі це проблема, на вашу думку?

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

Бесіда з учнями.

  •        З яким письменником ми з вами познайомилися на уроці?
  •        Яке враження справив на вас початок твору?
  •        Чого ви очікуєте від продовження?

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

  1. Прочитати до кінця Розділ І.
  2. Згенерувати за допомогою ШІ замок князя Люботинського.
docx
Додано
9 серпня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку