Урок. " Ю.Ярмиш Джерельце"

Про матеріал
Урок з навчання грамоти для учнів 1 класу НУШ. Мета уроку: вчити уважно слухати текст, ставити запитання, відповідати на них, правильно будувати речення; формувати вміння переказувати прочитаний текст, послідовно висловлювати думки; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати почуття любові до рідної природи. На уроці використано презентацію, «6 цеглинок» (лего), таблиці для читання
Перегляд файлу

Тема. Тема. Ю. Ярмиш «Джерельце»

Мета: вчити  уважно слухати текст, ставити запитання, відповідати на них, правильно будувати речення; формувати вміння переказувати прочитаний текст, послідовно висловлювати думки; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати почуття любові до рідної природи.

Обладнання: комп’ютер,презентація, «6 цеглинок» (лего), текст казки, таблиці для читання

Хід уроку

  1. Привітання

Вправа «Настрій»

За допомогою цеглинок , дізнаємося який настрій у дітей. Діти, які показують цеглинку  червоного кольору мають гарний настрій,  зеленого - звичайний, синього – їм сумно.

- Діти, подивіться один на одного, всміхніться. Молодці! У вас гарний настрій, бачу, ви налаштовані на плідну працю на уроці. Отже, розпочинаємо урок. А на уроці ми … (Діти хором читають слова.)

УВАЖНІ,РОЗУМНІ,ОРГАНІЗОВАНІ,КМІТЛИВІ.

Вправа «Увага»

- прочитайте слова: писанка 2, Великдень , крашанка, свято, паска, яйце, цукерка

-Яке слово найдовше?

- Яке слово найкоротше?

- Яке слово зайве? Чому?

- Біля якого слова цифра 2?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас  урок читання. На уроці будемо працювати з текстом . Будемо міркувати про добрі і погані вчинки, фантазувати.

Вправа «Очікування»  діти  рекламують, яким має бути урок: творчим,продуктивним і цікавим.

ІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Загадка

 З-під глибини біжить водичка,
Але це не озерце,
Не струмочок, не річка.
А цілюще… (джерельце).

 

— Що таке джерельце?( відповіді дітей)

Джерело – потік підземної води або іншої рідини, що витікає на поверхню землі; те, що дає початок чому-небудь, звідки виходить щось.

Звуко-буквений розбір слова джерело

Читання тексту

Словникова робота ( презентація)

Завдання: розгляньте  уважно ілюстрацію. Прочитайте стовпчики слів. Покажіть за допомогою LEGO-цеглинки слово — назву малюнка.

Фонтан

ВОДОГРАЙ – це неймовірно прекрасне слово, яке складається з семи нот, з семи кольорів веселки!

«Ой, водо-водограй, грай для нас, грай!

Танок свій жвавий ти не зупиняй!»

А й справді – на воду, що тече, дзюркоче, виблискує на сонці можна дивитися безкінечно довго!

Водоспад

Каток- коток

Джерело

Розповідь вчителя з елементами бесіди

Найбільше цілющих джерел на Україні є у горах Карпатах. З одних джерел витікає холодна вода, з інших – тепла. В одних - вода кислувата, в інших – солона або гіркувата. Люди помітили, що джерельна вода дуже корисна. Вона допомагає лікувати різні хвороби. Біля цілющих джерел будують санаторії. Там лікуються і відпочивають і дорослі, і діти.

Люди повинні оберігати джерела ще й тому, що з них утворюються струмочки, які напувають ріку, а та, у свою чергу, несе воду у море. Вони наповнюють криниці, живлять землю і все живе на ній.

Фізкультхвилинка Гра «Струмочок»

Читання для себе

Де пробилося джерельце?

Яка вода була у ньому?

 Що люди влаштували із неспокійного джерельця?

  • Земля- небо
  • Блискавка
  • Вибіркове «Дочитай до кінця»

Читання частинами

I — Що зробила з джерельцем Людина, що ніколи не усміхалася?

Чи сподобалася вам людина, яка ніколи не усміхалася?( егоїстична, зла,сердита)

  • Що відчули, коли читали  частину?

 «Акторське читання»

II Джерельце (Яке?) Прозоре, чисте, холодне, несе радість, наполегливе.

III—Що зробила весела Л)юдина?

— Як ви розумієте вислів: «Влаштували Водограй»?

— Яка Людина вам сподобалась? Чому?

  • Що відчуваєте тепер?
  • Фізхвилинка «Якщо весело живеться»

 «Хто краще - конкурсне читання  уривка.

 Рефлексія.

Вправа «Закінчи речення.»

Мене здивувало…

Із оповідання я дізнався…

Я зробив для себе відкриття…

Ця оповідання мене навчило…

Дякую за  співпрацю. Дарую пісню

1

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2019
Переглядів
2122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку