Урок з алгебри 7 клас "Графік функції"

Про матеріал
Урок спрямований на закріплення знань та вмінь з теми, розвиток таких складових громадянської компнтентності, як вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет , користуючись математичними методами; вміння аргументувати та відстоювати свою позицію, ощадливість, поміркованість.
Перегляд файлу

Алгебра, 7 лас

 

Тема:    Графік функції

 

Мета:

- вдосконалювати та поглиблювати вміння та навички розв’язувати основні види завдань з теми, формувати уміння розв язувати сюжетні задачі на розпорядження власними та родинними фінансами;

-розвивати  вміння застосовувати отримані знання  при розв’язуванні прикладних задач; спостерігати, помічати закономірності,  проводити міркування за аналогією;  будувати й інтерпретувати математичну модель  реальної ситуації,  аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами, вміння аргументувати та відстоювати свою позицію;

-виховувати вміння співпрацювати в команді, ощадливість, поміркованість. Показувати значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.

Обладнання: презентація, проектор, картки із тестовими завданнями

 

                                         Хід уроку:

  1.         Організаційний  момент 
  2.         Оголошення теми та мети уроку
  3.         Мотивація навчання

Історичні відомості про функцію, графіки ви вже чули, знаєте. Давайте з’ясуємо. Наскільки важливі знання з цієї теми. Небесні явища примусили фізиків і астрономів вивчати різні криві. Картографи зацікавились формою меридіанів і паралелей при різній проекції земної кулі на площину. Мореплавці вивчають лінію, по якій корабель перетинає всі мередіани під одним і тим же кутом. Інженери вивчають округи зубчатих кілець й інших деталей. Функційну залежність однієї величини від іншої вивчають і застосовують економісти, бізнесмени, підприємці. Недарма епіграфом до сьгоднішнього уроку я обрала слова:

 « Немає жодної галузі людського знання, куди не входили б поняття про функції та їх графічне зображення»

                                                               (К, Ф. Лебединцев)

 

4.     Актуалізація опорних знань:

1. Ігровий момент «Найрозумніший»

- Відповідність між змінними та , за якої кожному значенню змінної відповідає єдине значення змінної — це... (Функція).

- Змінна — ... (Аргумент).

- Змінна — ... (Функція, значення функції).

- Усі значення, яких набуває аргумент, утворюють... (область визначення функції).

- Усі значення, яких набуває функція при аргументах, взятих з області визначення функції, утворюють... (Область значень функції).

- Множина усіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенню аргументу, а ординати — відповідним значенням функції, називається... (Графіком функції).

- Коефіцієнти многочлена — це... (3; –2; –1; –2)

2.Виконання усних  вправ:

 а)   Охарактеризуйте коефіцієнти k та b у рівнянні лінійної функції, якщо графік цієї функції, зображений схематично, має вигляд: (Слайд 3)

 

 Рис 65-07 Підсумки уроку

 

б) Задано функції (Слайд 4):

         1);2) ; 3) ; 4) ;      5) ;             6)

  1. Які з даних функцій  є лінійними?
  2. Назвіть коефіцієнти лінійних функцій.
  3. Які з  даних функцій задають пряму пропорційність?
  4. Графіки яких функцій проходять через початок координат?
  5. Графіки яких функцій мають лише одну точку перетину з осями координат?

в)   Визначте, як розміщені графіки функцій (Слайд 5):

1) і  ;

2)      і   ;

3)   і   ;

4)    і   .

 

5. Розв язування задач

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про енергозбереження та обговоримо, що кожен з нас може зробити , щоб зменшити використання електроенергії та скоротити витрати сімейного бюджету на неї.

  • Пригадайте, яку роль у вашому житті відіграє електроенергія?
  • Які потреби сучасної людини допомагає задовольнити її використання?

Так, ви праві, виробництво електроенергії потребує значних матеріальних затрат, а на її використання кожна родина витрачає певну частку сімейного бюджету.

.До сьогодняшнього урок я просила Олену, щоб вона з дозволу батьків з абонентської книжки  виписала, скільки її родина використала електроенергії за 2020 рік. Ці дані я записала до таблиці.(Слайд 6)

 

Міс

с

л

б

к

т

ч

л

с

в

ж

л

г

К-сть

ел-ї

кВт

150

200

180

150

140

100

100

110

120

150

180

200

Сума

252

336

304

252

235

168

168

185

202

252

304

336

 

Давайте з вами порахуємо, скільки грошей сім я витрачала щомісячно.

Тепер об єднаємось у дві групи:

  • Перша група будує графік використання електроенергії за рік.
  • Друга група будує графік витрати коштів на цю електроенергію.

(Слайд 7,8)

За  графіком установіть:

а) область визначення функції;

б) область значень функції;

в) за який місяць використано електроенергії найменше? Найбільше?

г) скільки використано за червень? За жовтень?

д) коли було використано більше і на скільки у травні чи вересні?

 

 

 

 

 

За  графіком установіть:

а) область визначення функції;

б) область значень функції;

в) за який місяць витрачено коштів найменше? Найбільше?

г) скільки витрачено за грудень? За серпень?

д) коли було витрачено менше і на скільки у квітні чи у липні?

 

 

Задача № 2 (Слайд 9)

 Наташа зателефонувала до Вікторії рівно о 14 годині і проговорила з нею на кухні цілу годину . А коли закінчила розмову і зайшла до кімнати, мама зробила дівчині зауваження про те, що, розмовляючи по телефону на кухні, дочка не вимкнула світло і телевізор в кімнаті. Наталка образилась і сказала: «Нічого ж поганого не сталося?» Обчисліть, скільки коштів витратить даремно родина, якщо щодня забуватиме на 1 годину вимикати люстру з 4 лампочками на 100 Вт і телевізор на 150 Вт, за місяць і за рік?

Побудуйте графік.

 

Обговоріть у своїх групах такі питання:

-Чому проблема енергозбереження є особливо актуальною в сучасному світі?

- Яким чином можна скоротити витрати сімейного бюджету на електроенергію?

- Від кого, на вашу думку залежить вирішення проблеми енергозбереження ?

- Що, на вашу думку, можете зробити ви для зменшення фінансових витрат на електроенергію?

 

Таким чином, кожен з нас повинен приймати особисту участь та відповідальність за фінансове становище родини.

 

6.Підсумок уроку:   

Виконати тестові завдання. (Слайд 10)

                    Тема: «Лінійна функція»

1. Виберіть формулу, якою задають лінійну функцію.

     а) у=kx+b;б) y=ax2+bx+c;  в) у=х3; г) інша відповідь.

 

2. Яка з функцій є лінійною?

     а) у=7x-6;б) y=8x2; в) у=12х3- 90; г) інша відповідь.

3 Яка з функцій є прямою пропорційністю:

 а) у = 5;      б) у = - х;      в) у = - х;         г) у = - 2х + 4?

 

4.  Координати скількох точок треба знати, щоб побудувати графік лінійної функції?

       а) трьох;   б) двох; в) однієї;   г) п’яти.

5 Не виконуючи побудови, знайти нулі функції:   у = - 0,5х + 4. 

    а) 0;     б) 4;     в) 8;      г) – 6.

 

6. У лінійної функції k > 0. Який кут нахилу утворює пряма з додатним напрямом осі ОХ.

а) розгорнутий;   б) прямий;  в) гострий;    г) тупий

    

 

Релаксація (Слайд 11)

Поділіться, що нового ви дізналися на уроці, які отримали враження, емоції від нашого сьогоднішнього уроку.

1) Продовжте речення: (Учні висловлюються по черзі, починаючи речення з слів, записаних на розвороті дошки)

На цьому уроці….

Для мене було….

Я навчився….

Я дізнався….

 

 

Вікористані джерела:

 

Алгебра. Підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./ А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір — Х.: «Гімназія», 2015

 

Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас» с. 214-217

 

Ж. «Математика в школах України» № 19-21 2017 р.


 

 

 

 

 

 

 

 

Фізична хвилинка(2 хв), музика

А зараз ми з вами проведемо фізкультхвилинку.

1.В.п. - сидячи, руки на поясі. Повернути голову праворуч, подивитися на лікоть правої руки, повернути голову ліворуч, подивитися на лікоть лівої руки, повернутися в в.п. Повторити 3 рази.

2. В.п. - сидячи, відкинувшись на спинку стільця, прикрити повіки, міцно зажмурити очі. Відкрити повіки, поморгати. Повторити 4 рази.

3. В.п. - відкинувшись на спинку стільця. По 4 рази, не повертаючи голови, очима водимо вгору - вниз, потім ліворуч - праворуч, 4 рази малюємо очима знак нескінченності.

4. Помасажуйте мочки вух, цей масаж поліпшить ваш зір і активізує роботу головного мозку.

 

Наташа зателефонувала до Вікторії рівно о 14 годині і проговорила з нею на кухні цілу годину . А коли закінчила розмову і зайшла до кімнати, мама зробила дівчині зауваження про те, що, розмовляючи по телефону на кухні, дочка не вимкнула світло і телевізор в кімнаті. Наталка образилась і сказала: «Нічого ж поганого не сталося?» Обчисліть, скільки коштів витратить даремно родина, якщо щодня забуватиме на 1 годину вимикати люстру з 4 лампочками на 100 Вт і телевізор на 150 Вт, за місяць і за рік?

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Графік функції
Додано
19 квітня 2021
Переглядів
2192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку