Урок з англійської мови для учнів 2 класу на тему "Людина".

Про матеріал
Розробка уроку з англійської мови для учнів 2 класу на тему "Людина" спрямована на формування навичок монологічного та діалогічного мовлення , на формування умінь усної взаємодії, навичок читання, сприймання на слух та формування навичок писемного продукування. Запропоновані завдання формують уміння співпрацювати з іншими на результат, формують впевненість, креативність, формують толерантне відношення у спілкуванні з іншими та пропагують здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

«Людина. Зовнішність друга»

Систематизація вивченого матеріалу.

 

Мета: формування предметних компетентностей: формувати навички монологічного та діалогічного мовлення з теми «Людина», формувати уміння усної взаємодії, формувати навички читання, домогтися засвоєння граматичної структури have got ,формувати уміння сприймати на слух та формувати навички писемного продукування;

              формування ключових компетентностей : формувати уміння співпрацювати з іншими на результат, формувати впевненість, креативність, формувати уміння самостійно оцінювати власні навчальні досягнення, формувати уміння висловлювати власні думки та судження, формувати толерантне відношення у спілкуванні з іншими, пропагувати здоровий спосіб життя;

            очікувані результати : учні зможуть розповідати про себе, про клоунів, використовуючи лексичний та граматичний метеріал з теми.

Обладнання : картки зі звуками, словами, малюнками людей, клоунів, роздатковий матеріал, презентація.

 

Structure of the lesson.

I. Greeting.

- Good morning! Nice to see you. Don’t sit down. Turn around and greet our guests. And now greet each other singing a song “Hello!”

- You look very happy. So, let’s start our lesson, but mind the rules of the lesson.

(Poster: -Smile a lot. –Be active. – Be creative. – Respect the others.)

(Teacher’s information about the topic and the goals of the lesson).

II. Pronunciation drill.

- Let’s train our tongues. Repeat the sounds after me.([z]- nose, eyes, ears, has, is ;  [i:] – teeth, feet, see ; [æ] – fat, had, have, hand; [θ] – three, mouth, thin, thanks,(cards).

- Now, let’s revise the words on our topic(cards with words). Let’s whisper them…(different intonations).

- You can see a girl(a picture).Put these words into correct places(label the picture).

III. Oral practice.

-The person can be – tall-small, thin-fat, his hair can be – short-long, dark-fair, his nose, eyes, ears can be ….(presentation).

- Let’s answer the questions: What hair have you got? What eyes(nose, mouth, ears) have you got?

- Ask these questions your classmates(make up dialogues).

- What can we do with our eyes, ears, nose..? Let’s recite the rhyme.

IV.  Physical warm-up.

Stand up. Let’s recite the rhyme  “I have a head. It’s very well. I have a nose. And I can smell. I have two eyes. And I can see. I have two ears. And I can hear. I have two legs. And I can walk. I have a mouth. And I can talk.”(showing the meaning of the poem)

 

  V. Writing.

- You see the words with missing letters. (words on the topic) Fill in the letters and write down the words on your boards(whiteboards) , then check yourselves. (presentation)

- Mixed letters.(Put the letters in the correct order, then check yourselves)(presentation)

- “Bingo” game. (Write the words and listen to me. The first who crosses all the words will be the winner and say “Bingo”)

- We repeated the words and now I propose to write the sentences. You see the sentences, but the words are mixed. Put them into correct order and write on your cards.

- Read all the sentences. You have got a text about a boy. You see him. (the picture of the boy)

is  This   Bob

10  He is.

thin He and small is.

has  short got He hair fair.

blue got has He eyes.

glasses has got Bob black.

He has got a small nose and a small mouth.

He is wearing a blue T-shirt , yellow shorts and blue shoes.

I like Bob.

VI. Reading.

- Read the text and colour the picture next to the text, according to it. (the card above)

VII. Physical warm-up.

- Stand up. Let’s have a rest. Sing a song “Head and Shoulders”.

VIII. Speaking.

- Your task was to draw clowns. Let’s describe them, but at first answer my questions: What hair has your clown got? What eyes(nose, ears, mouth..) has he(she) got?

- Tell us about your clowns.(Children describe their clowns)

IX. Project work.

- We have done a lot of work today. When people do a lot of things, they want to remember them. Sometimes they write books. Today I propose you to make a book (a mini book “My Body”)

X. Summarizing.

- What have we done? What did you like?

Saying goodbye.

  • The lesson is over. Have a nice day!

 

Additional material.

 

Body Mini- Book | My English Printable Worksheets

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку