Урок з англійської мови "Enjoy your meal"

Про матеріал

Урок узагальнення матеріалу

Повторити та закріпити знання учнів з теми, ЛО з теми, граматичний матеріал. Вчити учнів інтонації при мовленні.

Розвивати логічне мислення, пам'ять, самостійність.

Виховувати інтерес до англійської мови, до предмету взагалі.

Перегляд файлу

Topic. Enjoy your meal.

Goals: Повторити та закріпити знання учнів з теми, ЛО з теми, граматичний матеріал. Вчити учнів інтонації при мовленні.

            Розвивати логічне мислення, память, самостійність.

            Виховувати інтерес до англійської мови, до предмету взагалі.

Equipment: copies, crosswords, tape-recorder, flower.

 

  1. Organization of the lesson.

 

  1. Playing the game “I like”.

Teacher: I like juice.

Pupil 1: I like juice and apple.

Pupil 2: I like juice, apple and pear.

 

  1. Checking on homework. Solving the crosswords.

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

b

E

a

n

 

 

 

 

 

G

 

 

 

 

 

 

p

E

a

 

 

 

 

p

o

T

a

t

o

 

 

 

c

A

r

r

o

t

c

a

b

B

a

g

e

 

g

a

r

L

i

c

 

 

 

 

b

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F

 

 

 

 

 

 

 

c

h

e

R

r

y

 

 

 

 

 

 

p

l

U

m

 

b

 

 

 

P

 

 

p

I

n

e

a

p

p

l

E

 

 

 

T

 

 

n

 

 

 

A

 

 

 

 

 

 

a

 

 

 

R

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

D

 

 

 

 

 

R

 

t

 

j

u

I

c

e

 

 

 

N

 

a

m

i

l

K

 

 

 

  1. The main part.

 

  1. Solving the topic-anagram.

 

3  5  4  2 1       3  4  2  1       4  2  3  1              

J Y O N E       U R O Y       L E A M !       (Enjoy your meal)

 

  1. Work in copy-books. (copies)

Ex. 3

  • Write the names of these fruit and vegetables in your copy-books.

Ex. 4

  • Here are the names of some drinks with the letters mixed up. What are they?
  • Now write these words from ex. 3, 4 in alphabetical order.

Apple, banana, beer, coffee, fruit juice, milk, mineral water, pea, potato, strawberry.

Ex. 2

  • Put these words into two columns: fruit and vegetables.

 

  1. Work with the text.

Ex. 1, p. 72

  • Read the text sentence by sentence.
  • Answer the questions. What is a favourite Ukrainian dish?
  • What do you need?

 

  1. Physical activity.
    1. Reading the poem.

“Coffee and Tea”

Molly, my sister, and I fell out.

And what do you think it was about?

She loved coffee and I loved tea,

And what was the reason we couldn’t agree.

  1. Solving the problems.
    • I see nine apples

     On the apple-tree;

     Six of them fall

     And now they are …(three)

  • There are nine cakes

     On a little plate;

      I eat one of them

     And now there are …(eight)

 

  1. Work in groups.

TASKS:

1 Group.

  • Eat at pleasure, drink with measure. – Ешь в удовольствие, пей в меру.
  • A hungry man is an angry man. – Голодный человек – сердитый человек.
  • An apple a day keeps the doctor away. – Кто яблоко в день съедает, у того доктор не бывает.
  • Too many cooks spoil the broth. – Много поваров испортят бульон.
  • You cannot make an omelette without breaking eggs. – Не разбивши яиц, омлет не приготовишь.
  • Dog doesn’t eat dog. – Волк волка не съест.
  • The way to a man’s heart is through his stomach. – Путь к сердцу мужчины лежит через его желудок.
  • Man doesn’t live by bread alone. – Человек жив не только хлебом насущным.
  • The appetite comes with eating. – Аппетит приходит во время еды.
  • You cant eat a cake and have it. – Ты не можешь съесть торт и иметь его.
  • First catch your hare then cook him. – Делить шкуру неубитого медведя.

2 Group.

- Act the dialogue “Breakfast time”

3 Group.

Project work.

  • You make a project and then speaker will tell us about your project.

 

  1. Grammar Revision.
  • Help the children to choose a/an or some.

An egg, a pear, some oil, an apple, a toast, some tea, some bread, a carrot, some fruit, a scone ([skon] – ячменная, пшеничная лепешка), some butter, a tomato, some milk, an onion, an orange, some flour, a banana, some cheese.

 

  1.  Summarizing.

 

  1. Flower.
  • Translate the words into Ukrainian.

 

  1. Homework.
  • Read the ex. 5, p. 71.

 

  1. Drawing the faces.
  • Take this faces and draw your smile on it. If you like this lesson, draw this smile. If you don’t like the lesson, draw this smile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку