План-конспект уроку англійської мови у 2 класі
Дата: 28.04.2021.
Тема уроку/ The subject of the lesson: «Hipsway Zoo»
Мета уроку/Aims:
Навчальна:
Освітня:
Розвивальна :
Виховна :
Тип уроку/Type of the lesson: узагальнення
Обладнання уроку: підручник, наочність, презентація, індивідуальні картки, відеоматеріали, картки для роботи в групах.
Хід уроку/Procedure
І. Початок уроку. Організаційний момент.
1.Привітання/Greeting:
Stand up, children.
Good morning.
Sit down children.
- Nice to see you again! ( Приємно бачити вас знову!)
2.Фонетична розминка. Введення в іншомовну атмосферу.
- Stand up, children . Now, we will sing a song. I SING, and you repeat after me
- Do you understand?
https://m.youtube.com/watch?v=p5qwOxlvyhk
3. Мовленнєва розминка
-What animals have you seen? (zebra, lion, monkey)
-Which animal you like the most? (I liked the zebra the most)
- Let's begin our lesson.
II. Основна частина
1) Гра /Game
- (Children, now you and I will play a game. You will take turns going to the computer. You need to click on the image to be described. The animals will move chaotically).
( Діти, зараз ми з вами пограєму в гру. Ви по черзі будете виходити до комп'ютера. Вам потрібно мишкою натиснути на зображення, яке буде описуватися. Тварини будуть рухатися хаотично)
http://activities.quickmindsapps.es/Games%202/index.html?SCB/0/0
2) Повторення лексики
- I now сhildren, will show you a picture of an animal, you need to name this animal. (Діти, зараз я буду вам показувати картинку тварини , а вам потрібно назвати цю тварину).
(parrot, bear, zebra, crocodile, monkey, tiger, hippo,mouse) -(папуга, ведмідь, зебра, крокодил, мавпа, тигр, бегемот, миша)
Вчитель показує на фото і звертається до учнів:
-Very good children.
3.Повідомлення теми,мети уроку/Aim of the lesson:
-Today we will summarize our knowledge on the topic "zoo".
(Сьогодні ми з вами підсумуємо наші знання з теми "Зоопарк")
4. Making sentences.
Make a sentence according to the sample;
Parrot likes pizza. He doesn’t like peas.
(chicken, bananas, carrots, peas, cheese, apple)
-Ruslana, read the first sentence
-Anna, read the second sentence
-Alina, read the third sentence
Ex. 2, p. 24
Open the textbook on page 24, execise 2 (Розгорніть підручники на сторінці 24).
-Look at the first picture. What can you see? (I can see a parrot )
-What color is the parrot? (The parrot is blue, yellow and green)
-Now we will listen to a story about a parrot. Listen to about the name of the parrot
(Зараз ми послухаємо розповідь про папугу. А ви подумайте яке ім’я мав папуга)
- Do you understand?
(Слухання аудіо запису)
-Children, what is the name of the parrot? (Marry)
-Let's try to listen again (Давайте спробуємо прослухати ще раз, під час прослуховування задаю решта запитань)
-Let`s answer my questions:
- Okay. You are all well done.
6. Розвиток навичок говоріння
Ex. 1, p.24.
Read and say ’yes’ or ‘no’
-Сhildren ’yes’ or ‘no’ (Я читаю фразу питаю дітей)
1. There are cats at the zoo.
--Сhildren ’yes’ or ‘no’? (no)
2. The lion likes meat.
--Сhildren ’yes’ or ‘no’?(yes)
3. The hippo doesn’t like grass.
--Сhildren ’yes’ or ‘no’? (no)
4. There are bear at the zoo.
--Сhildren ’yes’ or ‘no’?(yes)
5. The snake likes grass.
--Сhildren ’yes’ or ‘no’? (no)
7. Фізкультхвилинка .
Standup, children. Now we will rest a little. Repeat the exercises after.
8. Розвиток навичок говоріння
Ex. 3, p. 24.
-Let's look at the pictures
Аnswer the question (Дайте відповідь на запитання)
-Does Daisy the parrot like fruit? (-Yes, she does)
-Does Sally the hippo like grass? (-Yes, she does)
-Does John the monkey like chees? (-No, he doesn`t)
-Does Peter the lion like apple? (-No, he doesn`t)
-Very good!
9. Вправа на розвиток зорового сприймання
- Now I will give you letters. You need to make a name for the animal and name it. (Я зараз вам кожному роздам букви. Вам потрібно скласти назву тварини, і назвати її)
10. Вправа на розвиток зорового сприймання та говоріння
-Find animal food (Знайди їжу)
--Alina, what food have you hound? (Аліна, яку їжу ти знайшла?)
--Аnna, what food have you hound? (Анна, яку їжу ти знайшла?)
11. Game «Crocodile» ( Гра «Крокодил» )
(monkey, hippo, lion, parrot)
- Ruslana gestures to the animal, if give and you guess this animal (Руслана показує жестами тварину, а ви відгадуєте цю тварину)
- Do you understand?
III. Заключна частина уроку.
12.Розвиток навичок говоріння
-Choose animals that live in the zoo and put them there. (Виберіть тварини, які живуть у зоопарк і помістіть їх туди)
-Describe the animal according to the sample.
It is a…(bear)
It lives in the zoo.
It likes…(apple)
It doesn`t like…(peas)
Ruslana, please go to the board
Does the cat live in a zoo? (No, he doesn't live)
2.Оцінювання.
Well done children.
…. works good today.
…. Is sleepy today.
3. Повідомлення д/з.
Homework:
-Mach the animal and its name (З'єднай тварину та її назву)
4. Прощання
Stand up, children.
Good- bye.