Урок з англійської мови у 1 класі за темою "ABC Party"

Про матеріал

Матеріал для проведення тематичного уроку наприкінці навчального року. До заходу залучаються учні старших класів.Урок сприяє розвитку мовленнєвих навичок дітей, формує стійкий інтерес учнів до вивчення іноземної мови й співпраці під час розв'язку різноманітних завдань.

Перегляд файлу

Тема уроку: АВС Рarty

Практична мета:

Повторення й узагальнення набутих знань з вивчених тем ( лексичні одиниці тем «Числа», «Кольори», «Шкільні речі»), тренувати дітей  у застосуванні набутих знань у новій нестандартній ситуації, розширення словникового запасу дітей з теми «Тварини» з використанням додаткового матеріалу.

Розвиваюча мета: розвиток пам’яті дітей, логічного мислення та тренування фонетичного слуху учнів.

Виховна мета: виховувати інтерес до предмету, естетичний смак учнів, сприяти зв’язку між молодшими школярами та їхніми старшими товаришами під час підготовки подібних нестандартних уроків.

Загальноосвітня мета: сприяти розширенню світогляду дітей, збагачувати їх словниковий запас, активно залучати учнів до процесу взаємонавчання.

Методичне обладнання: тематичні малюнки, картки, сигнальні картки, комп’ютер, маски, додаткові таблиці.

 Хід уроку:

I. Oрганізаційна частина уроку.

1. Організація класу, привітання.

- Good morning, pupils!

- Good morning, teacher!

- I am glad to see you!

- We are glad to see you too!

- Now, children, turn to our guests and greet them!

- Good morning!

- Now, sit down, please.

2. Мовленнєва зарядка.

  • How are you, Radyk?
  • I am fine, thank you.
  • How are you, Yaryk?
  • I am fine, thank you.
  • And now ask you friend how is he or she.

(Діти запитують один в одного).

  • Danylko, how is Lera?
  • She is fine, thanks.
  • Ivanko , how is your friend Sashko?
  • He is fine, thanks.

3. Повідомлення цілей уроку.

  • Well, children now we’ll start our ABC party. We’ll say “Good bye” our first English textbook. It helped you study English well. Now we know so much. We can speak, count and even sing some English songs. And of course, we know English alphabet! Let’s sing “ABC-song” together to revise it one more time.
  • (Діти співають пісню).

4. Фонетична зарядка.

  • Super! You remember all letters and sing so nice, but what about sounds? Can you say them correctly?  Stand up, repeat after me and act:
  • Beat the drum! (beat, beat)
  • Rub your head! (rub, rub)
  • Stamp your feet! (stamp, stamp)
  • Pull the bull! (pull, pull)
  • This is fun, but we must run! (run, run in a place)
  • We must run, run, run, run!
  • Well done! Sit down. What sounds have you heard?

Pupils: -Sounds [α][u][ᵆ][İ˸].

  • Great! Repeat after me:
  • Cob is Bob’s dog,
  • Tob is Mob’s dog. What sound do you hear?

Pupils: - [b]

-Show is snowy,

When it is snowing.

Pupils: - [s]

Гра “Find your boss”.

We can read “Aa” as [α][ ᵆ][ei], “Ee” [e][ İ˸], “Oo” [ͻ][ᵊᵘ]

Take your card, read it and stick it on the blackboard on the correct place or “Find the boss”.

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Зустріч з першим казковим героєм: Мудрою совою.
  • Children you were great at the task, but look at the blackboard. You can see some guests from the fairy-tales there. They’ve brought you different tasks to check you knowledge and if you do every task perfectly, our new friend – the next English textbook will come to us. So, what bird is this?
  • An owl!
  • Yes, it’s an owl, an old wise owl and it wants check how you can count and do sums.
  • а) доповнення ряду числівників.
  • Children, look, here are the numbers from 1 to 2, some of them are missed. Write them all into your copy-books, who will be the first – raise your hand. Please, start!
  • Now, let’s count from 1 to 12. (1, 2, ….12). And now from 12 to 1 (12, 11, …1).

б) розв’язування задач.

  • Our Wise Owl has one more task for you – to do sums. I need two pupils to do this task. Who wants? Who likes Maths?

( Два учні виходять).

  • Read the sums and try to do them.

( Діти розв’язують задачі).

  • OK, well done. You are the best! And now we can visit the zoo and meet a lot of animals there.

 

  • 2.Фізкультхвилинка.

 

  • Children, stand up, please and repeat after me:

 

  • Can you hop like a rabbit?

 

  • Can you jump like a frog?

 

  • Can you fly like a bird?

 

  • Can you swim like a fish?

 

  • No, I can’t but I wish.

 

  • ( Діти повторюють римівку, супроводжуючи її відповідними рухами).

 

  • 3. Пісня у виконанні Даніїла Марійко At the Zoo”.( Під час виконання пісні діти одягають маски тварин).

 

  • 4. Виконання віршів про тварин.

 

  • 1) A Squirrel

 

  • I am a little squirrel,

 

  • As busy as can be.

 

  • I am gathering some acorns

 

  • For winter food for me.

 

  • 2) A Zebra

 

  • All the zebras are, of course,

 

  • Second cousins of the horse.

 

  • They are striped from head to toe.

 

  • In the grass they don’t have snow, So they run about and play

 

  • Hide-and-seek in a lovely day!

 

  • 3. A Zebra

 

  • For a child who’s small and short

 

  • Picking flowers is just sport.

 

  • With a neck as long as ours

 

  • It takes hours, simply hours.

 

4. An Elephant

These two slippers I was told

To put on when I get cold.

They are nice but much too small

And I’ve got four feet all in all.

5. A Tiger

This is a tiger, not a cat

Neither play with it nor pet.

6. A Fox

Fox is near. Fox is here.

Little rabbit, do you hear?

7. A Camel

Camel has a lucky chance

To store water in his humps.

8. A White Bear

The water in the sea is cold,

It is as cold as ice.

But I am not afraid at all

My coat is warm and nice.

9. A wolf

I am hungry in the wood

Always seeking for the food.

Little hare laughs at me

But how can it be?

10. A Lion

My paws are big and strong

My tail is very long,

My mane is fine and thick,

And I am very big.

  • So many animals are here! Children, look, here is one more character of your favourite fairy-tale – a little Piglet. And here is a new task for you.

5.  Гра «Бінго». (Діти отримують картки з зображенням тварин).

- Now we will play Bingo-game. Look at the picture and write down 5 names of the animals into your copy-books. Are you ready? (Діти записують 5 назв тварин у свої зошити). Now Ill call their names. When you hear the name of the animal from your list – cross it out, when you cross out the last animal – cry “Bingo”. Who will be the first to say this word, is the winner of the game!

-Are you ready? Let’s start!

-A puppy, a fish, a bat, a bear, a cow, a cock, an owl, a dog, a cat…

-Bingo!

-Super! You are the winner!

6. Вистава «Three Little Piglets».

- Today our pupils want to show you the fairy-tale «Three Little Piglets». Let’s meet our small actors with applause.

7. Завдання Червоного Капелюшка.

- Children, look, what is this girl’s name? Yes, it’s Little Red Riding Hood. She also has a task for you. Here are the words and you can read them if you change the places of some letters:

CLHIDREN               HRSEO     LIRG      OKOB     LEPNCI

Well done, my dear! Let’s make a sentence with these words. I like your sentence with a word “Book”, Tanya!   Write it on the blackboard, please, and you, children, write it into your copy-books.

8.  Завдання від Вінні Пуха.  

- Children, our friend Winnie-the-Pooh wants to know how you know colours. If  you do everything correctly you will know its favourite colour. So, try to do the crossword.

1.B

R

O

W

N

2.R

O

S

Y

3.B

L

A

C

K

4.G

R

E

E

N

5.G

R

E

Y

6.R

E

D

 

1.коричневий

2.рожевий

3.чорний

4.зелений

5.червоний

- So, children, who knows the favourite colour of Winnie-the-Pooh? Yes, it’s orange! What can be orange?

- An orange, a ball, a candy, a pen.

9. Завдання від Піноккіо.

- And our last guest is Pinoccio. He wants to go to school too, but he doesn’t know what to take with him. Help him, please. Name all your school things, raise your hand, if you want to answer!

- Wonderful! Now Pinoccio knows how many things we take to school to study well!

10. Завдання від нового підручника.

-And your last task is the most difficult: our new textbook sends you a message. Try to decode it.( Послання закодоване спеціальними позначками.)

- You’ve done this task! You are the best, my dear! “Live and Learn “. «Вік живи – вік навчайся». These are the words of your new textbook.

III. Заключна частина уроку.

1.Звертання нового підручника (учениці 6 класу) до дітей.

-Children, you were super in reading and writing, in counting and acting, in singing and playing games. I think, you will continue to work hard and make your English brighter and brighter day by day and I’ll help you to do this. See you soon! Good bye!

2.Підсумок уроку.(нагородження учнів медальками.)

-Children, today you all showed good knowledge in all kinds of work and I think you enjoyed your lessons very much. I want to say that especially good and active in reading were ……….,  in counting……, in playing games….., in doing crossword ……you’ll get your medals. Our young actors and “animals”……… Your medals, please. (Applause).

- Live and Learn, my dear, day by day. Thank you for your good work! The lesson is over. Good bye!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
docx
До підручника
Англійська мова (підручник для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням англійської мови) 1 клас (Карпюк О. Д., Ростоцька М.Є.)
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку