ЛАЙФХАКИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
“HAPPY ENGLISH WITH PARENTS”
Овсієнко Юлія Миколаївна,
учитель англійської мови
спеціаліст другої кваліфікаційної категорії
КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» -
загальноосвітня школа I-III ступенів № 1»
Василівської районної ради Запорізької області,
Ткачук Оксана Михайлівна,
учитель англійської мови
спеціаліст першої кваліфікаційної категорії
КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» -
загальноосвітня школа I-III ступенів № 1»
Василівської районної ради Запорізької області
Ні для кого не є таємницею чи новиною той факт, що вивченню іноземних мов, зокрема англійської, сучасна школа приділяє багато уваги, а володіння іноземними мовами є однією з ключових компетентностей, яку мають опанувати учні під час навчання. Задля успішного втілення цієї ідеї ми, вчителі, маємо не тільки шукати нові методи та засоби викладання свого предмету, а також залучати до процесу і батьків. Педагогіка партнерства, в основі якої є спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем та батьками, є тим стрижнем, який об’єднює нас спільними цілями та прагненнями, робить нас рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
Пропонуємо один із варіантів, як можна залучати до вивчення англійської мови не тільки дітей, а й їхніх батьків. Усе це можливо завдяки сучасним комунікаційним технологіям.
Урок англійської мови у 3-А
Тема. Повсякденне життя. Їжа. Everyday Life. Food
Мета: активізувати комунікативні навички учнів з теми «Їжа»
за допомогою онлайн ресурсів;
вдосконалювати навички використання новітніх освітніх технологій;
розвивати критичне мислення
Обладнання. проектор, планшети.
Хід уроку
І. Початок уроку. Привітання. Greetings.
T. Good morning, children! I’m glad to see you.
Ps. Good morning! We are glad to see you too.
Today we are going to sum up speaking about everyday life and food.
2. Фонетична зарядка.
Учні отримали завдання обрати і вивчити скоромовку англійською мовою, скориставшись сайтом http://more2.starfall.com/n/level-b/twisters/load.htm?f
T: Masha, what tongue twister do you know?
M: “Fuzzy-Wuzzy” (пухнатий Ваззі)
T: What sounds shall we practice?
[ʌ] Fuzzy-Wuzzy
Children, listen to Masha very attentively and then repeat after her.
T: Vera, what tongue twister do you know?
V: “Seashells”
T: What sounds shall we practice?
[s] – [ʃ] Seashells (мушлі)
T: Children, listen to Vera very attentively and then repeat after her.
T: Girls, was it funny to learn these tongue twisters? Let’s see! (на екрані сторінка, сайту включаємо скоромовки, слухаємо і дивимося)
T: What was Wuzzy? (a bear)
Was it fuzzy? (No, it wasn’t)
Do you like Wuzzy?
Can you describe it? (It is beautiful/ugly, funny, angry, kind, sad, happy …)
Thank you, girls! Thank you, children! Your tongues are ready to work hard today!
What do we need a tongue for? What can we do with it? (It helps us …)
3. Повторення лексичного матеріалу.
T: What can we eat?
Ps: називають продукти.
Let’s practice. Учні працюють з планшетами.
Завдання 1: обери слово до кожного зображення
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-multiple-1
Choose the appropriate word to each picture. (multiple choice)
Check your answers!
Завдання 2: підпиши запропоновані малюнки https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/food/food-write-1
Write the appropriate word to each picture.
4. Читання.
Повертаємось до інтелектуальної карти. З’ясовуємо, що ще ми можемо робити за допомогою язика (пунк 2)
Читання тексту протягом 2 хвилин. Пошук відповіді на запитання, ким є Тім за професією.
T: Read the text about Tim’s day and be ready to answer the question “What is Tim?”.
http://www.esl-lounge.com/student/reading/1r8-tims-day.php
So, what is Tim?
Ps: He is a train driver.
T: Let’s check how you understand some words and word combinations. I guess you don’t know some of them.
Перевірка розуміння учнями значення деяких слів та словосполучень:
An alarm clock – будильник
2 slices of toasts – два шматочки тостів
A bowl – миска
A bottle – пляшка
To brush teeth = to clean teeth
To get dressed = to dress
A uniform – форма
Underground – метро
Повторне читання тексту та самостійна тестова перевірка розуміння змісту тексту.
T: Now, read the text one more time and answer the questions to the text, please.
Check your answers!
Varya, what do you want to be?
P: I want to be a teacher(a driver, a seller, a businessman)
T: Let your parents read the short story about Lemonade Girl. Can’t they read? They can, let’s check!
Учитель пропонує батькам прочитати комікс на сайті http://more2.starfall.com/n/comics/lemonade-girl/load.htm?f
(Батьки можуть прослухати аудіосупровід, потім прочитати самостійно комікс; зрозуміти зміст допомагають зображення).
5. Граматика: Present Simple
Т: Ми «поїли», «почитали», а тепер знову звернемось до нашої карти.
У нас залишився ще один вид діяльності, в якому нам допомагає «язичок». Який?
Ps: We can speak.
T: А що ж дозволяє нам грамотно будувати та висловлювати свої думки?
Ps: Граматика!
T: Згадаймо Present Simple, виконуючи вправу.
https://agendaweb.org/verbs/present-simple/index.html
На прикладі дієслова «грати» обговорюємо, які зміни мають відбуватися з дієсловами і чому, пояснюємо батькам, потім діти і батьки самостійно виконують тренувальні вправи:
діти працюють за посиланням : https://www.montsemorales.com/gramatica/PresSimp1.htm
http://www.eflnet.com/grammar/presentagreement.php
батьки працюють за посиланням :
http://www.english-room.com/4_01.htm )
Зясовуємо, які отримали результати учні та батьки
Учитель пропонує повернутися до історії «Lemonade Girl», щоб з’ясувати, хто з дітей помітив, в якому часі дівчинка з лимонадом розповідала про свої плани. (Future Simple)
З правилами вживання цього часу ви ознайомилися вдома самостійно.
Учитель пропонує виконати тест, який покаже, як учні оволоділи уміннями щодо використання даної часової форми та на чому слід зупинитися для корекції знань.
За допомогою додатка Plickers перевіряємо знання з граматичної теми:
- учні, хто впорався з тестом, складатимуть комікс про свої плани на майбутнє;
- учні, у кого є помилки, отримують посилання на тренувальні вправи , після чого також приступають до проектної роботи. (До роботи над проектом долучаються й батьки)
http://adelescorner.org/grammar/will/will.html
https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/future-1-will/exercises
http://www.focus.olsztyn.pl/en-future-simple-tense-exercises.html#.Wp2Zi2rFLIU
6. Заключна частина уроку
Отже, скажіть, будь ласка, які вправи нам сподобалися найбільше?
Що саме? Чи не лякає домашнє завдання у вигляді проекту?
(Ні, адже за допомогою різноманітних інтернет- ресурсів діти і батьки можуть знайомитися, відпрацьовувати, удосконалювати та оперувати отриманими знаннями і навичками як в школі, так і вдома самостійно).
ЛІТЕРАТУРА
1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. —
К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.
2. Харенко О. О. Використання ІКТ на уроках англійської мови // Англійська мова та література. – 2017. - № 31–32 (545–546).
3. Юрченко М. В. Вчитель нового покоління. Яким йому бути? // Англійська мова та література. – 2017. - № 12 (526).
4. Дем’яненко Л. Ю. Формування комунікативної компетентності шляхом застосування методу проектів // Англійська мова та література. – 2017. - № 10–11 (524–525).