«Людина. Зовнішність друга»
Систематизація знань, умінь та навичок з теми.
Мета: формування предметних компетентностей: формувати вживання вивчених лексичних одиниць з теми «Людина», формувати навички монологічного мовлення з опорою на малюнок та діалогічного мовлення за заданою ситуацією, формувати уміння усної взаємодії та навички читання, формувати уміння вживати граматичну структуру He/ She has got ,формувати уміння сприймати на слух та навички писемного продукування;
формування ключових компетентностей : формувати уміння логічно обґрунтовувати висловлену думку, організовувати свій час і навчальний простір, формувати усвідомлення того, що вивчаючи іноземну мову, ми збагачуємо рідну, співпрацювати з іншими на результат, формувати креативність, толерантність у спілкуванні з іншими, комунікабельність та ініціативність, уміння самостійно оцінювати власні навчальні досягнення, пропагувати здоровий спосіб життя;
очікувані результати : здобувачі освіти зможуть описувати свою зовнішність та обличчя друзів, використовуючи лексичні одиниці та граматичний матеріал з теми.
Обладнання : роздатковий матеріал, картки, презентація.
Structure of the lesson.
I. Greeting.
- Good morning! Let’s greet each other and our guests! ( Teacher turns on the video “Hello! How are you”) Take your sits. How are you today? ( I’m fine, I’m good, I’m in a good mood…).
(Teacher gives information about the topic and the goals of the lesson).
II. Pronunciation drill.
- Let’s train our ears. Well. When you hear sound [p] you should clap your hands. Аге you ready?
Pen, ten, lip, ball, hips, leg, pet, cat, pencil, rabbit, red, pig, map, clap, nose, body, pig, lesson, hand, pink.
-Very good. Now repeat after me words with a sound [p]. Pen, lip, hips, pet, pencil, pig, map, clap, pig, pink.
III. Oral practice.
- Now, let’s revise the words on our topic.
What do you see? Take one of the pictures and say it in English.
(hair, an eye, a nose, a mouth, a lip, a head, an ear, a cheek…)
- Now, you should unite into two groups. Your task is as soon as possible match names of parts of body with pictures.
- We use have and has to describe hair colour, hair length and facial features. Facial features are eyes, eyebrows, nose, mouth, lips, ears, chin, etc.
Example: She has long brown hair.
She has big blue eyes.
She has a small nose.
She has a wide mouth and big red lips.
In pairs, take it in turns to describe the people below.
IV. Reading.
- Read the text and color the picture according to it.
V. Writing.
- Now we should count a bit. Look at parts of body and write how many fingers, toes, eyes… we have, then read your answer.
-Describe someone in the classroom. Don't write their name and don't tell anyone who you are describing.
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
VI. Physical warm-up.
- Stand up. Let’s have a rest. Sing a song “Head and Shoulders”.
VII. Speaking.
-Now, read your description to the class and see if they can guess who it is.
VIII. Listening.
IX. Summarizing.
- What have we done? What did you like?
Saying goodbye.
Additional material.