Урок з англійської мови. Зовнішність.

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з англійської мови для учнів 2 класу на тему "Зовнішність" Для учнів НУШ
Перегляд файлу

 

«Людина. Зовнішність друга»

Систематизація знань, умінь та навичок з теми.

 

Мета: формування предметних компетентностей: формувати вживання вивчених лексичних одиниць з теми «Людина», формувати навички монологічного мовлення з опорою на малюнок та діалогічного мовлення за заданою ситуацією, формувати уміння усної взаємодії та навички читання, формувати уміння вживати граматичну структуру He/ She has got ,формувати уміння сприймати на слух та навички писемного продукування;

              формування ключових компетентностей : формувати уміння логічно обґрунтовувати висловлену думку, організовувати свій час і навчальний простір, формувати усвідомлення того, що вивчаючи іноземну мову, ми збагачуємо рідну, співпрацювати з іншими на результат, формувати креативність, толерантність у спілкуванні з іншими, комунікабельність та ініціативність, уміння самостійно оцінювати власні навчальні досягнення, пропагувати здоровий спосіб життя;

            очікувані результати : здобувачі освіти зможуть описувати свою зовнішність та обличчя друзів, використовуючи лексичні одиниці та граматичний матеріал з теми.

Обладнання : роздатковий матеріал, картки, презентація.

 

Structure of the lesson.

I. Greeting.

- Good morning! Let’s greet each other and our guests! ( Teacher turns on the video “Hello! How are you”)  Take your sits. How are you today? ( I’m fine, I’m good, I’m in a good mood…).

(Teacher gives information about the topic and the goals of the lesson).

II. Pronunciation drill.

- Let’s train our ears. Well. When you hear sound [p] you should clap your hands. Аге you ready?

Pen,  ten, lip, ball, hips, leg, pet, cat, pencil, rabbit, red, pig, map, clap, nose, body, pig, lesson, hand, pink.

-Very good. Now repeat after me words with a sound [p]. Pen, lip, hips, pet, pencil, pig, map, clap, pig, pink.

 

III. Oral practice.

- Now, let’s revise the words on our topic.

What do you see? Take one of the pictures and say it in English.

(hair, an eye, a nose, a mouth, a lip, a head, an ear, a cheek…) 

- Now, you should unite into two groups. Your task is as soon as possible match names of parts of body with pictures.

- We use have and has to describe hair colour, hair length and facial features. Facial features are eyes, eyebrows, nose, mouth, lips, ears, chin, etc.

Example: She has long brown hair.

She has big blue eyes.
She has a small nose.
She has a wide mouth and big red lips.

page2image276530848

  In pairs, take it in turns to describe the people below.

page2image276530848page2image276531152page2image276531456page2image276531760page2image276532288page2image276532592page2image276532896page2image276533456page2image276533664page2image276534256page2image276534560page2image276534768page2image276535072page2image276535376page2image276535680

IV. Reading.

- Read the text and color the picture according to it.

 

Physical appearance worksheet | English lessons for kids, Vocabulary  worksheets, Teach english to kids

V. Writing.

- Now we should count a bit. Look at parts of body and write how many fingers, toes, eyes… we have, then read your answer.

-Describe someone in the classroom. Don't write their name and don't tell anyone who you are describing.

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

VI. Physical warm-up.

- Stand up. Let’s have a rest. Sing a song “Head and Shoulders”.

VII. Speaking.

-Now, read your description to the class and see if they can guess who it is.

 

VIII. Listening.

  • Listen to the description of a boy. Draw his face according to the description.

cimri Hedef kendimizi missing parts of the body -  serbestlerdispoliklinigi.com

IX. Summarizing.

- What have we done? What did you like?

Saying goodbye.

  • The lesson is over. Good bye!

Additional material.